isfl Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 Heisann! Jeg har barbert leggene mine i maange år, men jeg har aldri turt å barbere lårene mine. Dette er fordi at jeg er redd for at hårene skal vokse ut stive og mørke, slik som på leggene. Og da kommer det jo til å være dobbelt så mye slit når jeg må barbere lårene mine i tillegg. Men jeg er så lei av å ha "hårete" lår, selv om de er lyse (men du ser dem godt). Er det at hårene kommer til å vokse ut mørke og stive bare en myte? Noen personlige erfaringer med å begynne å barbere lår?
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 Jeg barberer lårene mine men har aldri fått mørke hår der jeg barberer de omtrent aldri på vinteren, og det vokser ikke mye hår da heller. Anonymous poster hash: faecb...4f4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Jeg gjorde det noen ganger i ungdommen. Så fikk jeg bare mer hår, de ble ikke svarte, men ble mer. Så jeg slutta med det, og slutta å bry meg om det. Anonymous poster hash: a2b1f...2bd
Florence Skrevet 13. juni 2015 #4 Skrevet 13. juni 2015 Jeg synes det ser så dumt ut hvis kvinner går med korte shorts/skjørt/kjoler og bare har barbert leggene og ikke lårene, spesielt hvis man har litt kraftig hårvekst. Hvorfor ta deg bryet med å barbere bare leggene? Jeg har selv relativt lite hårvekst på lårene, så jeg gjør det ikke hele tiden, spørs hva jeg skal! Har ikke merket forskjell på hårene når de kommer tilbake. 3
Thalassos Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 Du kan ikke få mer eller mørkere hår av å barbere. Du har de hårsekkene du har, og det endres ikke til det verre ved barbering. De føles tykkere når de vokser ut fordi de kuttes rett av, og får ikke den "slitte" og myke enden som ved voksing eller napping. Barber i vei 6
Rosewood Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 Jeg gjorde det noen ganger i ungdommen. Så fikk jeg bare mer hår, de ble ikke svarte, men ble mer. Så jeg slutta med det, og slutta å bry meg om det. Anonymous poster hash: a2b1f...2bd Det er nok ikke sant du. Det er fysisk umulig, man har de hårsekkene man har 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #7 Skrevet 13. juni 2015 Synes det er helt rart at folk ikke barberer lårene sine. Hva er poenget med å ta leggene, men ikke lårene? Det synes jo like godt at du har hår der, om ikke mer, siden lårene er større enn leggene. Så ei jente som gikk i shorts i går, og hårene på lårene hennes syntes skikkelig godt. Og hun hadde ganske lyse hår til og med. Plutselig ble hun ikke så feminin lenger. Mye finere med glatte legger og lår. Jeg har alltid barbert både legger og lår og trodde virkelig at alle andre gjorde det også. Anonymous poster hash: 9bb94...c57 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #8 Skrevet 13. juni 2015 Det er ikke vanlig å barbere lår her i Europa,men i USA gjør "alle" damer det. Så sant det ikke er helt nødvendig,dvs.at du har veldig synlig hårvekst ville jeg ikke gjort det. Du vet ikke om du er en av dem som vil få gradvis mindre eller gradvis mer hårvekst av å begynne å barbere der...Dette varierer VELDIG fra person til person. Anonymous poster hash: 3edb8...ab8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #9 Skrevet 13. juni 2015 Jeg barber alltid lårene.Når jeg først er i gang med leggene tar det ikke særlig mye ekstra tid å ta lårene i samma slengen Anonymous poster hash: 879bc...380
Gjest frk_Molly Skrevet 13. juni 2015 #10 Skrevet 13. juni 2015 Jeg barberer lårene, men siden hårveksten der er så mye mindre enn på leggene, holder det med 2-3 ganger i løpet av sommern, og aldri om vintern.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #11 Skrevet 13. juni 2015 Synes det er helt rart at folk ikke barberer lårene sine. Hva er poenget med å ta leggene, men ikke lårene? Det synes jo like godt at du har hår der, om ikke mer, siden lårene er større enn leggene. Så ei jente som gikk i shorts i går, og hårene på lårene hennes syntes skikkelig godt. Og hun hadde ganske lyse hår til og med. Plutselig ble hun ikke så feminin lenger. Mye finere med glatte legger og lår. Jeg har alltid barbert både legger og lår og trodde virkelig at alle andre gjorde det også. Anonymous poster hash: 9bb94...c57 Hvis definisjonen din på feminin er å ha minst mulig kroppshår så syns jeg det er trist. Den eneste grunnen til at vi jenter barberer oss er jo fordi det er en norm i samfunnet. Og når alle gjør det forventer jo guttene at jentene er hårløse. Mange gutter er ikke klar over at jenter også har hår rundt rumpehullet! Jeg er for at alle skal få gjøre det de vil. Personlig syns jeg det er tull å barbere lårene, men jeg forstår at andre syns det ser finere ut. Men ville aldri kalt noen MINDRE feminin fordi de tar et valg om å ikke følge samfunnets normer. Anonymous poster hash: 1fa56...926 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #12 Skrevet 13. juni 2015 Hvis definisjonen din på feminin er å ha minst mulig kroppshår så syns jeg det er trist. Den eneste grunnen til at vi jenter barberer oss er jo fordi det er en norm i samfunnet. Og når alle gjør det forventer jo guttene at jentene er hårløse. Mange gutter er ikke klar over at jenter også har hår rundt rumpehullet! Jeg er for at alle skal få gjøre det de vil. Personlig syns jeg det er tull å barbere lårene, men jeg forstår at andre syns det ser finere ut. Men ville aldri kalt noen MINDRE feminin fordi de tar et valg om å ikke følge samfunnets normer. Anonymous poster hash: 1fa56...926 Ja, du må gjerne synes det er trist. Det skal du få lov til Vi har alle forskjellig smak. Jeg synes ikke kroppshår er fint på verken meg selv eller andre, så jeg synes ikke det er trist i det hele tatt. Jeg føler meg sjuskete og mandig med lange svarte hår rundt på kroppen. Og når jeg ser andre jenter med masse hår rundtomkring på kroppen, så tenker jeg akkurat det samme om dem. Jeg synes det er flott at jeg har mulighet til å fjerne kroppshår. Føler meg så bra når jeg er nyshavet og har silkemyk babyhud over hele kroppen. Det ser finere ut også. Så jeg synes ikke det er trist i det hele tatt Er glad samfunnet er slik. Anonymous poster hash: 9bb94...c57 2
smygende_lodde Skrevet 13. juni 2015 #13 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Personlig tar jeg hårene der i samme slengen, føler meg litt rar hvis jeg har glattbarberte legger og underliv, men ikke lår. Dessuten vokser de såpass sent i forhold til legghårene, så trenger ikke barbere de hver gang. MEN - jeg tenker virkelig ikke over det hvis noen ikke barberer lårene, det er kun du som kan vite hva du er komfortabel med og hva du gidder å vie tiden din til :-) Endret 13. juni 2015 av smygende_lodde
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #14 Skrevet 14. juni 2015 men når dere barberer lårene, hvor langt opp barberer dere da? opp til rumpa, liksom? Anonymous poster hash: a5d15...ac2
Teardrop Skrevet 14. juni 2015 #15 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har vurdert å gjøre det såååå mange ganger, men helvete heller! Det gidder jeg ikke! Som du sier, de er jo så lyse og det blir bare mer slit når man først skal barbere! Samboeren min har aldri nevnt at jeg har hår på låra heller, så da ser jeg ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 Heisann! Jeg har barbert leggene mine i maange år, men jeg har aldri turt å barbere lårene mine. Dette er fordi at jeg er redd for at hårene skal vokse ut stive og mørke, slik som på leggene. Og da kommer det jo til å være dobbelt så mye slit når jeg må barbere lårene mine i tillegg. Men jeg er så lei av å ha "hårete" lår, selv om de er lyse (men du ser dem godt). Jeg mener det er en selvfølge å barbere lårene når man barberer leggene, ser jo veldig dumt ut med håpløse legger og hår på lårene. Er det at hårene kommer til å vokse ut mørke og stive bare en myte? Noen personlige erfaringer med å begynne å barbere lår? Ja, det er i hvertfall delvis en mye, hårene og hårveksten blir ikke forandret, men siden du kutter av håret når du barberer virker det tykkere når det fortsetter å vokse Anonymous poster hash: cd093...360
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 men når dere barberer lårene, hvor langt opp barberer dere da? opp til rumpa, liksom? Anonymous poster hash: a5d15...ac2 Til over rumpa Anonymous poster hash: cd093...360
Wildstar Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Det er ikke vanlig å barbere lår her i Europa,men i USA gjør "alle" damer det. Så sant det ikke er helt nødvendig,dvs.at du har veldig synlig hårvekst ville jeg ikke gjort det. Du vet ikke om du er en av dem som vil få gradvis mindre eller gradvis mer hårvekst av å begynne å barbere der...Dette varierer VELDIG fra person til person. Anonymous poster hash: 3edb8...ab8 Det er rett og slett ikke fysisk mulig, du endrer ikke din genstruktur av å barbere deg. Du har de hårsekkene du har,og de er programmert til å bli en viss tykkelse og lengde, å barbere de forandrer ikke det heller. Sært at folk fortsatt er så feilinformert om dette fortsatt... 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #19 Skrevet 15. juni 2015 Det er rett og slett ikke fysisk mulig, du endrer ikke din genstruktur av å barbere deg. Du har de hårsekkene du har,og de er programmert til å bli en viss tykkelse og lengde, å barbere de forandrer ikke det heller. Sært at folk fortsatt er så feilinformert om dette fortsatt... Du din jævla hårball!! Kanskje du skal begynne å barbere deg litt også!? For alle andre sine legger får mørkere og sterkere hår etter de er barbert. Anonymous poster hash: 58d50...187
Wildstar Skrevet 15. juni 2015 #20 Skrevet 15. juni 2015 Du din jævla hårball!! Kanskje du skal begynne å barbere deg litt også!? For alle andre sine legger får mørkere og sterkere hår etter de er barbert. Anonymous poster hash: 58d50...187 Tull, de kan virke tykkere fordi du fjerne toppen og de kan bli stubbete på toppen og derfor gi illusjonen om at de kan være tykkere, men det er de altså ikke. Les deg litt opp du, smartingen. Hadde det vært greia kunne man jo barbert håret på hodet for å få tykkere hår, men det vet vi jo allerede at ikke funker =p 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå