Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Sliter med hard og tørr hud under føttene og det er sykt plagsomt. Har prøvd litt forskjellig kremer osv men hjelper ikke. Noen som har tips eller som har prøvd noe som faktisk fungerer???

Anonymous poster hash: 33616...81c

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd fotfil? Det finnes ulike typer for ulike grader av hard hud.

Mamma slet med hard hud som ble tørr og sprakk opp. Hun begynte å ta seg tid til å hver lørdag ta fotbad, file bort den harde huden med fotfiler og smøre med en god fuktighetskrem. Etter noen uker var føttene hennes fine og myke igjen.

Anonymous poster hash: 62036...65a
AnonymBruker
Skrevet

Fotfil hjelper men er mye jobb, så jeg tyr til den late løsningen og bruker babyfoot:) Får de på vita. Er en sånn plast-sokk med noe krem oppi som du skal sitte med i en time eller to tror jeg det er, og så begynner beina å flasse etter en ukes tid:) Ikke så lekkert mens det står på men de blir myke etterpå:) Tips: om du prøver dette, sitt med beina ned i gulvet, ikke ta de opp på en krakk eller noe, får du ikke så god effekt.

Anonymous poster hash: c02ab...3c7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips :-) Skal prøve :-)

AnonymBruker
Skrevet

Microplane fotfil!!

Har sett grusomme reaksjoner på babyfoot.

Anonymous poster hash: e1e1c...164

AnonymBruker
Skrevet

Fotbad først, så fil og deretter krem. Gjenta til føttene er slik du ønsker. Deretter gjør du det en gang i blant for å vedlikeholde.

Anonymous poster hash: c777c...7b7
Skrevet (endret)

Hei. Sliter med hard og tørr hud under føttene og det er sykt plagsomt. Har prøvd litt forskjellig kremer osv men hjelper ikke. Noen som har tips eller som har prøvd noe som faktisk fungerer???

Du må kjøpe deg fotfil, så klart! Jeg har babyhud under føttene, for jeg filer dem jevnlig etter at jeg har dusjet. Ikke så ofte, kanskje annenhver uke eller noe slikt. Det blir kjempemyke og gode føtter av det.

Filing med fotfil gjøres når føttene er bløte etter å ha vært i vann, altså enten etter en dusj eller f.eks. et fotbad i balje. Det finnes spesielle fotsalter å få kjøpt til fotbad, som mykgjører huden og gjør føttene velduftende i samme slengen. Jeg tror du får både fotfiler og fotsalt på apoteket.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Kan også være fotsopp.

Anonymous poster hash: cf8db...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Fotfil hjelper men er mye jobb, så jeg tyr til den late løsningen og bruker babyfoot:) Får de på vita. Er en sånn plast-sokk med noe krem oppi som du skal sitte med i en time eller to tror jeg det er, og så begynner beina å flasse etter en ukes tid:) Ikke så lekkert mens det står på men de blir myke etterpå:) Tips: om du prøver dette, sitt med beina ned i gulvet, ikke ta de opp på en krakk eller noe, får du ikke så god effekt. Anonymous poster hash:

c02ab...3c7

Når du anbefaler dette, bør du og legge til at noen (også beskrevet på forumet) får grusomme reaksjoner på denne kjemikaliekoktailen på føttene.

Mitt beste tips er å file med Scholl fotfil, få bort alt tørt, sette beina i blanding av salmiakk og salt vann 1/2 dl salmiakk og en dl. Grovt salt til 7 liter vann. Tørk av og smør alt det harde med 5 %salisylvasselin fra apoteket. På med bomullssokker som en liggermed over natten. Gjør dette 1 gang i uken og smøre fra 1 til 2 ganger ukentlig. Det eneste som fungerer. Babyfot har jeg ikke tenktmå prøve, engang. Får en MIallergi, så er en virkelig ille ute med alt.

Anonymous poster hash: 7f4ca...3cd

AnonymBruker
Skrevet

Kan også være fotsopp.Anonymous poster hash: cf8db...5bc

Det må være en ny og helt ukjent form for fotsopp, i tilfelle.

Fotsopp gir aldri tørr hud.

AnonymBruker
Skrevet

Det må være en ny og helt ukjent form for fotsopp, i tilfelle.

Fotsopp gir aldri tørr hud.

Aldri lest om moccasin sopp? Man får det under hele foten, det flasser og klør. I førsten ligner det på hard og tørr hud. Så kommer neglesoppen.

Anonymous poster hash: cf8db...5bc

AnonymBruker
Skrevet

INGENTING funker. Jeg har filt bort, skjært bort, brukt kremer, spikket bort me tapetkniv, brukt sånn pose så det flasser av osv osv +++. Det kommer bare tilbake.

Det eneste som sikkert hjelper er om man ikke bruker beina, altså er sengeliggende eller lam? :/

Pga alt jeg har prøvd som ikke har funket selom det har blitt anbefalt, så tror jeg rett og slett at man SKAL være litt hard under der!!!

Anonymous poster hash: 205a4...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...