Gå til innhold

Koldtbord VS hotell middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter nå med valget: familie og forlovere (26 stk) til 3 retters middag m/ drikke på hotell med masse stas, for så at vennene (25 stk) kommer til kaffe/kake uten fri bar.

Eller:

Alle sammen til koldtbord m/drikke, i leid lokale og i litt enklere former, men med svært billig bar (20kr drinken).

Er litt usikker, dras mellom ønske om å få alt klappet og klart på hotell, og å ha alle vennene mine rundt meg fra begynnelse til slutt :-?

Noen tips hvordan jeg kan gjøre koldtbord varianten mer "stilfull og bryllupsaktig", hvis dere skjønner? :wink:

Takker for alle tips og råd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk for koldtbord, da kunne vi nemlig invitere alle til middag, og slippe å tenke på at vi måtte bli ferdige med maten og talene til kaffegjestene skulle komme.

Dessuten, mange sære mennesker her i verden og ved å ta koldtbord så kunne alle ta noe de ville ha.

Vi pynta bordene, bestilte masse god mat, varmt og kaldt og salater og ost og kjeks og gjorde det skikkelig stilig. ALLE var storfornøyde!

Blir også litt mer sosialt følte vi. Da kunne man slå av en liten prat ved matbordet. Utrolig koselig ble det også.

Men, nå har jeg vært i bryllup hvor man fikk 3-rettersmiddag, og det var bra det også :-)

Lykke til...

Skrevet

Veldig enig med forrige taler.

Vi hadde buffet og det var en knallsuksess - og vi hadde muligheten til å be alle vi ønsket fordi kuvertprisen var lavere.

Genial løsning for oss!

Skrevet

Vi går også for buffet av samme grunn som de to over. Vi kan be alle til middag, og føler dermed at vi kan dele hele dagen med alle som betyr noe for oss.

For oss er det sosiale og opplevelsen viktigere enn selve maten.

Skrevet

du kan jo leie et lokal og allikevel ha 3 retters middag.. Det skal vi.. Du kjenner eller har ikke noen rundt deg som kjenner en kokk? Ellers er det mange som lager middag i bryllup utenfor hotell.. Vi skal dette og det blir billigere enn å leie hotell.. Da kan du ha med alt drikke selv - ta en tur eller kanskje mange utenfor landets grenser om du skal ha alkohol f.eks..

Gjest Madam Felle
Skrevet
Vi går også for buffet av samme grunn som de to over. Vi kan be alle til middag, og føler dermed at vi kan dele hele dagen med alle som betyr noe for oss.  

For oss er det sosiale og opplevelsen viktigere enn selve maten.

:Nikke:

Skrevet

Jeg er også fan av koldtbord/buffet. Spesielt siden det er en del mat jeg ikke tåler. :)

Skrevet

Koldtbord, helt klart. Men helst noen varme retter også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...