AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #1 Skrevet 13. juni 2015 De siste 2-3 ukene har jeg blitt plaget med utrolig mye kløe i hodebunnen, og jeg aner ikke hva som gjør det. Bytter mellom to ulike shampoer som begge er fra frisør, med balsam i samme merke. Har brukt disse i halvannet år uten problemer, har heller ikke byttet stylingprodukter i denne perioden. Siste uken har jeg ikke brukt noen stylingprodukter, vasket håret sjeldneree og i kaldere vann, og ikke brukt føner for å få det tørt. Likevel klør jeg som en gal! Sjekket for lus så klart, med det var det heldigvis ikke. Har ingen flass, ser ikke utslett når jeg sjekker. Ikke farget hået på nesten to mnd heller. Noen somm har tips til hva det kan være eller hVa jeg kan forsøke for at det skal bli bedre? Alle råd mottas med stor takk!Anonymous poster hash: e27c8...edc
lemon-aid Skrevet 13. juni 2015 #2 Skrevet 13. juni 2015 Kanskje du bare har sensitiv hodebunn? Prøv sjampo uten SLS (såpe). Eller noe som ikke inneholder for mye fyllstoffer. Gå for naturlig.. Eksempel: green people, de bruker aloe vera
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Har du byttet hodepute, fått nytt putevar eller byttet vaskemiddel/skyllemiddel? Har du begynt med noen nye hodeplagg? Bruker hodebunnen lang tid på å tørke nå som du ikke bruker hårføner? Har du pollenallergi? Anonymous poster hash: 5a438...ff2
Gjest Mocchhaa Skrevet 13. juni 2015 #4 Skrevet 13. juni 2015 Jeg ble også plutselig plaget med det helt utav det blå. Når jeg ikke brukte hårspray like mye forsvant også kløen, så tror kansje jeg plutselig begynt å reagere på det eller noe, vet ikke jeg. Du har sikkert sensitiv hodebunn.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Jeg har opplevd noe av det samme. Klødde som besatt. Mistenkte i perioder lus og sjekket for det hele tiden. Ingenting hjalp. Så byttet jeg til Shampo og balsam uten SLS og begynte med John Masters organics deep scalp & follicle treatment i hodebunnen. Og all kløe forsvant med en gang. Nå bruker jeg den sprayen i hodebunnen hver gang jeg vasker håret, og har hjulpet meg umåtelig. Jeg hadde nok altfor tørr hodebunn. Verdt ett forsøk. Anonymous poster hash: a3817...17b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Prøv mandelolje, masser i hodebunnen før du legger deg så vasker du håret dagen etter Anonymous poster hash: 4540f...15b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 Dette problemet har jeg hatt i det siste også, og det mens jeg har brukt kun Neutralprodukter i årevis! Er ikke de uten all mulig slags tilsetningsstoffer? Det klør faktisk mindre når jeg bruker de som er stappfulle av parfyme og uhumskheter. Anonymous poster hash: 7d504...9db
Magnifique Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Hei! Jeg har sensitiv hodebunn, og kan få sår når det er ekstra ille. Og det klør! Gikk til hudlege og fikk det utredet. Ble fortalt at jeg hadde eksem. Jeg kan ikke bruke vanlig shampoo, fordi det ofte er mye parfyme i slike. Derimot er jeg veldig fornøyd med Cosmica sin shampoo mot flass. Den er kanskje litt dyr, men absolutt verdt det! Kanskje ikke spesielt spennende shampoo-valg, men den funker Du kan jo prøve ut en ny shampoo, eller i verste fall gå til en lege og få en utredning, om problemet ikke gir seg. Og har du fet/kombinasjonshud? Det har jeg, og hudlegen min fortalte meg at det var vanlig med tør hodebunn og fet hud i ansiktet. Lykke til, i hvert fall 1
mereo Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har opplevd noe av det samme. Klødde som besatt. Mistenkte i perioder lus og sjekket for det hele tiden. Ingenting hjalp. Så byttet jeg til Shampo og balsam uten SLS og begynte med John Masters organics deep scalp & follicle treatment i hodebunnen. Og all kløe forsvant med en gang. Nå bruker jeg den sprayen i hodebunnen hver gang jeg vasker håret, og har hjulpet meg umåtelig. Jeg hadde nok altfor tørr hodebunn. Verdt ett forsøk. Anonymous poster hash: a3817...17b John Masters shampo og den sprayen har hjulpet meg mye også. Eller så er det rett og slett å ha forskjellige shampoer, etc. på rullering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå