Gå til innhold

VGTV oppsøker folk i kommentarfeltet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om at VGTV drar hjem til folk som har skrevet hatefulle ytringer på kommentarfelt på internett, og filmer disse menneskene?

Anonymous poster hash: e1b1d...11f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig delt.

Jeg ville IKKE likt å få dem på døra eller bli oppringt, uansett om det gjelder en uttalelse om blomster eller innvandring.

Samtidig syns jeg det er bra mtp alle som driver med netthets. Kanskje folk nå tenker seg om 1, 2 og 3 ganger før de poster noe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var frivillig å være med på da. Det var ikke plutselig oppsøking slik som de telefonsamtalene. 

Anonymous poster hash: 747a3...622
Skrevet

Jeg syns det er helt greit.

AnonymBruker
Skrevet

Dritkult. Og nettrollene er som jeg hadde forventa. Eldre surmaga menn med utdannelse "livets harde skole".

Anonymous poster hash: 834fe...a76
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dritkult. Og nettrollene er som jeg hadde forventa. Eldre surmaga menn med utdannelse "livets harde skole".

Anonymous poster hash: 834fe...a76

Kvinner som er feminister er seksuelt frustrerte f.eks. Hahaha, jeg døde. 

Anonymous poster hash: 5ac78...416

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Link? 

Anonymous poster hash: 4aac7...9a1
AnonymBruker
Skrevet

Var en annen tråd om dette

Anonymous poster hash: b0ac3...2e7
AnonymBruker
Skrevet

http://www.vg.no/spesial/2015/nettkrigerne/

Anonymous poster hash: 38f7c...a6e

Seriøst? Jeg så noen snutter av det, men det meste var jo gørrkjedelig. At en bonde skriver om at han ikke trenger mobiltelefon? De jeg så var jo ikke noe ille i det hele tatt. 

Anonymous poster hash: 4aac7...9a1

AnonymBruker
Skrevet

Tåpelig, men som forventet fra marxistene i VG og andre norske medier :fnise:

Anonymous poster hash: 2ea41...b5b
  • Liker 1
Skrevet

Var veldig mange der som hadde gått livets harde skole og som ikke hadde arbeid får en si, og det er som regel de som har "ekstreme"meninger. Så det bekrefter bare min tanke om at de som er ekstremt rasister etc tilhører denne grupperingen:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

VG gjorde dette for å drite ut folk som ikke har samme mening som dem. Folk flest er mer eller mindre sjanseløse i slike uforberedte møter med aviser. De blir dermed fullstendig avkledd uten noen rettferdig mulighet til å forsvare seg. Hvis jeg hadde vært dum nok til å gå i bokseringen mot en proffbokser. Så betyr ikke dette at det ville vært etisk av proffbokseren å lage hakkemat av meg. Det kommer ikke noe særlig ut av den typen eksponerende journalistikk. En person som skriver at man ønsker å la noen drukne, har sannsynligvis ikke noe særlig vettugt å komme med. Det stuntet til VG bidro bare til å styrke inntrykket av kommentarfelt som verdiløse søppelfyllinger. Folk som kommenterer er ikke ekstremister, men de føler at dem ikke blir hørt. Så dem smører veldig tykt på, for å provosere mest mulig.

Hvis journalisten faktisk klarer å finne noen oppegående mennesker som bevisst mobber og plager andre over internett bare på pur faenskap. Da ville journalisten hatt noen som det var langt mer rettferdig å gå etter. Men show som VG går helst ut på å henge ut noen ressurssvake  idioter, og vise hvor stusslige de er. Denne saken fikk dekning i flere aviser, noe som sikkert gir flere klikk hos VG. Dette er avisene mer eller mindre avhengige av for å skaffe seg inntekter. Som andre nettsteder, så kunne VG hatt retningslinjer og slettet usaklige kommentarer. Dersom VG faktisk hadde ønsket seg en ordentlig diskusjon under artiklene sine, så burde dem også tatt ansvar for dette og slettet kommentarer som var langt over streken. Men dem valgte i stedet å dra frem de aller verste kommentarene dem kunne finne, i ett heller patetisk forsøk på å latterliggjøre dem. De synker enda lavere enn de som skrev kommentarene, bare for å lage underholdning av det. Det er fryktelig uprofesjonelt, men overhodet ikke overraskende fra en av Norges mest fordummede aviser..

Journalisten klarer ikke holde seg nøytral, med ett logisk perspektiv heller. Problemet er at det er veldig lett å være enig i det VG gjorde, så lenge dem som ble utsatt for dette står veldig langt unna våre egne meninger. Da er det lett å akseptere  metoder som vi ellers ville ment var uprofesjonelt og uetisk. VG var ikke interessert i å føre en konstruktiv meningsutveksling, hvor begge parter stiller likt og sammen prøver å komme med ny innsikt. Du lærer ikke folk å vise følsomhet ovenfor andre, ved selv å behandle dem på en veldig ufølsom måte. De som ble oppringt ble uventet trukket frem i en av Norges største aviser, og ble kvernet på med konfronterende spørsmål, og det er helt åpenbart at de som ble konfrontert ikke veit hvordan de skulle takle dette. Denne saken illustrerer jo nettopp problemet med debattforum som ikke tillater (eller respekterer) folks anonymitet. Det er viktig at man har mulighet til å komme med synspunkter uten å nødvendigvis måtte stå for dem. Hvis du må stå for alt du skriver, så kan du ikke komme med synspunkter som du ønsker tilbakemeldinger på. Det er viktig å kunne fremstå som dum på internett, uten å bli stemplet som fullstendig idiot i det virkelige liv..

Anonymous poster hash: 7c732...a35
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ene nettrollet var ganske drøyt. Presterte å si at han tror islam har som mål å ta over verden på samme måte som nazismen.

Anonymous poster hash: e1b1d...11f
AnonymBruker
Skrevet

Syntes ikke det er greit, det er faktisk tillatt å ha politisk ukorrekte meninger i dette landet og de står jo for dem selv. Om de f. eks. skriver om vold mot enkeltgrupper så er det en sak for politiet, konkrete trusler er ikke noe som media skal gå etter, det er en politisak. 

Anonymous poster hash: 6ef9e...27d
Skrevet

Ser ikke problemet, det er lov å si nei hvis man ikke ønsker å delta i reportasjen.

Jeg begynte å lese den, men måtte stoppe. Mister troen på menneskeheten når jeg leser om slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...