AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Har i det siste fått 3 gjennpartsbrev av kredittsjekk. Det er personnr. mitt som blir misbrukt!! Veldig ubehagelig. Jeg har anmeldt det, sperret kredittsjekk hos de tre selskapene som driver i Norge, og jeg skal sperre for adresse-endring. Venter bare på et skriv fra posten! Hva mer kan jeg gjøre? Veldig ubehagelig. Anonymous poster hash: 2e7d6...a9d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Har i det siste fått 3 gjennpartsbrev av kredittsjekk. Det er personnr. mitt som blir misbrukt!! Veldig ubehagelig. Jeg har anmeldt det, sperret kredittsjekk hos de tre selskapene som driver i Norge, og jeg skal sperre for adresse-endring. Venter bare på et skriv fra posten! Hva mer kan jeg gjøre? Veldig ubehagelig.Anonymous poster hash: 2e7d6...a9d Unnskyld. Anonymous poster hash: 910db...a32 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Å sperre for kredittsjekk er virkelig dumt, fordi du da ikke vet eller får melding om noen misbruker navn og ersonnummeret ditt. Det du må sperre er for kredittkjøp og kredittkort! Og sist men ikke minst du må politianmelde for å ha rettigheter. Undersøk og om du har id tyveri på noen av forsikringene dine, som innboforsikring eller reiseforsikring. Anonymous poster hash: 216f8...aa4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Er det? Alle selskapene jeg har snakket med, har anbefalt dette? For da kan jo ikke noen kjøpe noe på kreditt på meg? Eller?Anonymous poster hash: 2e7d6...a9d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Ser du skriver kredittkjøp, kanskje det var det som ble sperret? Jeg regner med at de vet hva de holder på med?Anonymous poster hash: 2e7d6...a9d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 Å sperre for kredittsjekk er virkelig dumt, fordi du da ikke vet eller får melding om noen misbruker navn og ersonnummeret ditt. Det du må sperre er for kredittkjøp og kredittkort! Og sist men ikke minst du må politianmelde for å ha rettigheter. Undersøk og om du har id tyveri på noen av forsikringene dine, som innboforsikring eller reiseforsikring. Anonymous poster hash: 216f8...aa4 Dummeste rådet å gi. Å sperre for kreditt er det riktige å gjøre dersom noen misbruker personnummeret ditt. Du får beskjed at noen har forsøkt å ta en kredittvurdering av deg. Dersom du er klar over at noen misbruker personnummeret ditt, men lar være å ta nødvendige tiltak, hvor mye tror du da en ID-tyveri forsikring er verdt? Det blir litt som å bli frastjålet et kort, men la være å sperre det med vilje. Det vil gå utover dekning av eventuelle tap. Anonymous poster hash: f63a5...cd8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #7 Skrevet 13. juni 2015 Dummeste rådet å gi. Å sperre for kreditt er det riktige å gjøre dersom noen misbruker personnummeret ditt. Du får beskjed at noen har forsøkt å ta en kredittvurdering av deg. Dersom du er klar over at noen misbruker personnummeret ditt, men lar være å ta nødvendige tiltak, hvor mye tror du da en ID-tyveri forsikring er verdt? Det blir litt som å bli frastjålet et kort, men la være å sperre det med vilje. Det vil gå utover dekning av eventuelle tap. Anonymous poster hash: f63a5...cd8 Jepp. Du trenger frivillig kredittsperre. Anmeld også ID-tyveri til politiet. Sjekk om du har forsikring mot ID-tyveri, i så fall kan forsikringsselskapet gi råd og hjelpe deg i prosessen. Anonymous poster hash: 965cf...e76
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #8 Skrevet 13. juni 2015 Så bra. Ble brått usikker på om jeg hadde gjort en feil. Anonymous poster hash: 2e7d6...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå