Gå til innhold

Innsjekkingsautomater uten å skrive ut dokument

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise til England med Norwegian, men printeren samarbeider ikke. Det er jo ikke første gang jeg reiser dit, og jeg vet at jeg skal bruke Norwegian automat begge veier. Men virker scanneren om jeg har billet åpen på ipad? Jeg har en app på mobilen med billett, men jeg satser ikke på at jeg får det til å virke i England. Jeg har opplevd at mobildata svikter når jeg forlater Norge.

Kan man taste inn referansenummer? Syns jeg har sett det, men jeg har aldri gjort det selv.

Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg stresser sånn når jeg ikke får alt som jeg vil... spesielt rett før avreise. :P

Anonymous poster hash: d6a0a...efa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å taste ref.nr går bra innenlands, så det vil jeg tro går like bra utenlands. Norwegian er ikke like nazi som Ryanair på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har fått løst problemet, legg billetten inn på en minnepinn og ta den med deg. Noen må da kunne printe billetten din fra en minnepinn?

Anonymous poster hash: c5419...ba9

AnonymBruker
Skrevet

Det går stort sett bra med kun elektronisk billett, i alle fall i Europa, så lenge du ikke reiser med selskaper a la RyanAir.

Skriv gjerne ned referansen i kalenderen på mobilen, eller ta bilde/skjermdump av relevante data, så har du info'n selv uten mobiltrafikk

Anonymous poster hash: d2a00...7ff

Skrevet

Med Norwegian (og SAS) går det fint med bare referansenummer!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du legger referansenummeret inn i mobilappen til Norwegian på forhånd trenger du ikke være online på flyplassen, bare når du sjekker inn. Sørg for at lysstyrken på skjermen er skrudd på maks, ellers kan automatene få problemer med å lese den av.

Anonymous poster hash: a7aa5...88e
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. :)  Jeg kan ta med minne penn og ha appen åpen. Jeg har også dokumentet på ipad klar til printing i canon-appen min. 

Men jeg mener å ha lest på Norwegian automater at man kan taste inn referansenummer. 

Jeg har aldri reist med Ryan-air... håper jeg ikke må det. Har ikke hørt noe godt om de. Jeg pleier alltid å ta Norwegian til England da jeg har reisepoeng jeg bruker på billettene. 

Anonymous poster hash: d6a0a...efa
AnonymBruker
Skrevet

Det kan forresten være at ikke innsjekkingen i appen virker. I så fall må du bruke nettsiden, så kommer koden opp i appen. Jeg brukte ikke automatene eller papir, bare appen.

Anonymous poster hash: a7aa5...88e
Skrevet

Tast inn referansenummer, eller stikk kortet du betalte med i maskinen.

Skrevet

Jeg har ikke brukt annet enn referansenummer eller elektronisk billett de siste 5 årene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri eid en printer, men reist mye på tur. Også før smarttelefonenes inntog :P:)

Skrevet

Jeg har ikke brukt papirbillett på mange år. De fleste godtar referansenummer på automat, og sjekker man inn i skranke holder det ofte bare med pass. Å printe ut billetten er bare nødvendig hvis man selv føler behov for å ha reiseruten på et fysisk papir.

Skrevet

Du kan sjekke inn med bare passet i manuell insjekking også, de finner flyreisen i systemet. Du trenger ingen referanse eller noe, men på automat trenger du referanse eller bankkort du betalte med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...