AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Jeg skal gjøre det litt finere i leiligheten, men er bare noenting jeg aldri har gjort før. 1. Aldri vasket vinduer sånn egentlig. Hva er den beste måten. Synes det virker så tungvint. Kan jeg f.eks bruke vanlig blåjif og mikrofiberklut? 2. Har rengjort innvendig i stekeovn, men får ikke ut glasset inn i stekeovnsdøra hvis noen skjønner hva jeg mener. Aner ikke hvordan jeg gjør det, men ser jo det er mye støv der. Æsj. 3. Har en trebenk som har fått mye fuktskader. Skal bruke slipemaskin på høsten, men er det kanskje noen annen måte å gjøre dette på? Er i heltre. Anonymous poster hash: 7c790...34f
mereo Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 1. Kjøp jif settet for vindusvask, det funker fjell
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Ok! Takk for et meget konkret svar. Det skal jeg gjøre. Anonymous poster hash: 14c63...1a1
Gjest Anjelic Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Jeg bruker å spraye eddikk i kjøleskap og i dusjen for å fjerne fett og bakterier. Er dette anbefalt, eller burde jeg ty til sterkere saker? Prøver å gjøre ting riktig, men det er kanskje ikke noen fasit på dette.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Vann og zalo fungerer fint for å vaske dusj og kjøleskap. Hvis du får kalk i dusjen trenger du et middel som fjerner det, og i kjøleskapet kan du fint bruke en skål eplecidereddik for å fjerne lukt. Effektiv dusjvask: Ta en våt klut og litt zalo og vask over alle veggene og i alle krinkelkroker. Spyl godt med dusjhodet til all såpa er borte. Gå over veggene med en nal. Til slutt vasker du gulvet med kluten, spyler og naler alt vannet til sluket. Jeg vet ikke helt hva en skal gjøre med kalk, for her er vannet bløtt. Vindusvask: Ta en bøtte vann, varmt om vinteren, og bland i såpe. Zalo skal være bra, men jeg bruker nylonvask slik jeg lærte av mamma. Dypp i en klut, vask over vinduet, vær nøye langs kanten. Bruk en nal for å fjerne vannet (se youtube for instruksjoner). Pass på å tørke av nalen med en tørr klut mellom hvert drag. Tørk av kanten av vinduet med den tørre kluten. Du trenger noen vinduer på å mestre teknikken, så ikke start med stuevinduene. Spray er ikke anbefalt, for det er helseskadelig å puste inn stoffer med rengjøringseffekt. Eddik er heller ikke helt bra, for det er så surt at det kan skade ting. Angående ovnen kan jeg ikke hjelpe deg så mye. Se om du finner bruksanvisningen (google merke og modell), kanskje det står noe om det der. Ikke gjør noe på egenhånd, for du risikerer å ikke få glasset på plass igjen etterpå. Anonymous poster hash: 1f979...c93 1
estrella Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 1. Vaske vinduer (og speil + dusjdører) = Kärcher vindusvasker. Jeg elsker denne her! Det er gøy å vaske vinduer nå Og så kan jeg jo bruke den på speil og dusjdørene (hater å vaske de, men med denne går det litt kjappere og bedre).
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #7 Skrevet 13. juni 2015 Hm, ja, den var ikke dum. :-) Takk for tips! Jeg holder på å rydde i esker. Har en eske for pyntegjenstander og en eske for julepynt. Men det ser så "rotete" ut inni de. Noen som har noen tips for å holde orden i disse? Jeg pakker ned sesongklær i sånn type "treesker", det samme med sesongsko og ulike gjenstander. Men bør man tenke på hvilke esker man bruker sånn i forhold til flytting o.l? Nå skal ikke jeg flytte med det første så jeg pakker ned bare for å holde orden. Har og en eske der jeg legger tekstiler. Men bruker dere å ha tekstiler (duker og pynte putetrekk) i esker ved flytting, eller i kofferter som med klær for eksempel? Anonymous poster hash: 14c63...1a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå