AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Jeg elsker mannen min. Han er en super fyr, og vi utfyller hverandre kjempegodt. Men, etter 10 år har jeg fortsatt ikke skjønt meg på svigers. Det er så mye styr der! Alltid så mye organisering og planlegging, alt er et stress. I sommer har vi ikke så mye ferie sammen jeg og mannen, og barna ville til Hellas, så da skal vi det en uke. Den resterende uken drar vi til svigers (som er hjemme hele sommeren). De ville at vi skulle komme i slutten av juli, men det fikk vi ikke til, så vi drar i begynnelsen. Planen var å være i en hel uke. Vi har gledet oss til dette. Så får vi nå høre at svigers har bedt mannens bror om å komme akkurat den uken vi er der, med sine fire barn. De bor mye nærmere enn oss, så de er der ofte. Vi må kjøre i 12 timer. Huset er på 100m2, og de har bare tre soverom. Så da skal vi gå oppå hverandre, 11 personer og 3 hunder, en hel uke... En stue/kjøkken der alle må oppholde seg. Synes det er så korttenkt at vi aldri får være der noe bare oss, om så et par dager bare..! Det blir stressende, varmt, høylydt, men Gud forby at vi ikke var der alle sammen hele tiden..... Takk for at du leste, og ja jeg er sikkert en elendig svigerdatter.Anonymous poster hash: db57c...e78 8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Hei. Forstår deg. Er de andre der hele uken du og mannen kommer? Eller bare noen av dagene? Anonymous poster hash: bfaba...b73 3
FruHudson Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Har en onkel som er på samme måte. Ser han ikke så ofte(selv om vi bor en halv time unna hverandre), og er jeg invitert dit er naboen til bestemora til postmannen med familie der samtidig 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Hei. Forstår deg. Er de andre der hele uken du og mannen kommer? Eller bare noen av dagene? Anonymous poster hash: bfaba...b73 De andre er invitert slik at de ankommer rett før oss og drar rett etter oss...:/ Mannen er veldig lite fristet til å dra nå, det samme gjelder meg... Barna våre må sove på vaskerommet, fordi de andre barna må få sove der de er vandt til å sove... Alltid vi som må føye oss. Turen blir så annerledes enn den skulle være, kjenner jeg har høye skuldre allerede. TsAnonymous poster hash: db57c...e78 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Skrekk og gru. Jeg forstår deg så godt! Anonymous poster hash: 332a1...2d0 11
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Forstår deg svært svært godt. Selv er jeg i en annen situasjon enn deg, der vi bor hos foreldrene hans pga studier akkurat nå (sparer penger), og søstra hans og hennes 2 barn (hun på 4 er ei svært irriterende unge, og jeg liker ikke å si slik om barn), de er her nesten hver eneste dag i uka (4-7 ganger) og spiser kvelds med oss. Er så dritt lei...... Kan ikke gjemme meg på rommet heller, da dattra vår på 1.8 år liker å leke med yngstekusina på 2.5 år. Heldigvis flytter jeg bort herfra til min egen mor (for mine egne studier) om mindre enn to mndr så da slipper jeg denne irritasjonen. Anonymous poster hash: 8fb1a...194 1
Feuille Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Ville funnet på noe annet denne uken og heller avtalt et besøk en annen gang. Sikkert mange som blir skuffet, men det høres bare stress ut å være så mange i samme hus. 14
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Jeg hadde forøvrig planlagt en annen uke å dra til dem, evt bedt mannen min å snakke med familien sin ettersom dere alltid må tilrettelegge dere for de andre. Sove på vaskerommet??? Ikke tale om hos meg.... Anonymous poster hash: 8fb1a...194 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Skjønner det veldig godt. Ville funnet på noe annet jeg. Kjørt over grensen til en koselig camping og leid hytte feks. Mine svigerforeldre er helt like,bare at vi bor 5 minutter unna. Vi kan aldri være bare oss og svigers, de inviterer alltid en hel haug med folk så det blir alltid langbord og utenpå-snakk. Veldig slitsomt. Ikke engang når de inviterer oss til hytta er det bare oss og dem og folk må sove på kryss og tvers.. Anonymous poster hash: c5e7d...053 1
Ulla Ullsokk Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Det der høres bare ikke ut som ferie! Jeg ville vært ærlig med svigers, mannen din må vel kunne si det til dem? Ikke ofre en uke for å please dem, ta vare på dere selv! 3
Gjest Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 De mener det selvfølgelig bare godt. De er glad i dere alle og vil at dere og barna deres skal knytte bånd og tilbringe tid sammen og siden dere bor såpass langt unna hverandre så er det vel ikke så ofte barna treffes kanskje. Jeg skjønner at det kan være slitsomt, men de gjør nok alt i beste mening . 26
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Har dere vurdert å snakke med de aktuelle om problemet? Anonymous poster hash: e6d01...797 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Jeg elsker mannen min. Han er en super fyr, og vi utfyller hverandre kjempegodt. Men, etter 10 år har jeg fortsatt ikke skjønt meg på svigers. Det er så mye styr der! Alltid så mye organisering og planlegging, alt er et stress. I sommer har vi ikke så mye ferie sammen jeg og mannen, og barna ville til Hellas, så da skal vi det en uke. Den resterende uken drar vi til svigers (som er hjemme hele sommeren). De ville at vi skulle komme i slutten av juli, men det fikk vi ikke til, så vi drar i begynnelsen. Planen var å være i en hel uke. Vi har gledet oss til dette. Så får vi nå høre at svigers har bedt mannens bror om å komme akkurat den uken vi er der, med sine fire barn. De bor mye nærmere enn oss, så de er der ofte. Vi må kjøre i 12 timer. Huset er på 100m2, og de har bare tre soverom. Så da skal vi gå oppå hverandre, 11 personer og 3 hunder, en hel uke... En stue/kjøkken der alle må oppholde seg. Synes det er så korttenkt at vi aldri får være der noe bare oss, om så et par dager bare..! Det blir stressende, varmt, høylydt, men Gud forby at vi ikke var der alle sammen hele tiden..... Takk for at du leste, og ja jeg er sikkert en elendig svigerdatter.Anonymous poster hash: db57c...e78 Det samme føler nok svigerinnen min også. Vi er vant til stort hus og storfamilie og min mor syns det er kjekt at vi er der på samme tid. Men nå har foreldrene mine et mye større hus + hage. Hun syns vel at det er kjekt at brødrene får være litt sammen? Man får jo mange koselige kvelder og så kan man håpe godt vær og badeturer og sånn. Hva med å leie en campingvogn som kan stå utenfor? Anonymous poster hash: a83e9...0e7 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Det samme føler nok svigerinnen min også. Vi er vant til stort hus og storfamilie og min mor syns det er kjekt at vi er der på samme tid. Men nå har foreldrene mine et mye større hus + hage. Hun syns vel at det er kjekt at brødrene får være litt sammen? Man får jo mange koselige kvelder og så kan man håpe godt vær og badeturer og sånn. Hva med å leie en campingvogn som kan stå utenfor? Anonymous poster hash: a83e9...0e7 Brødrene og ikke minst søskenbarna Anonymous poster hash: a83e9...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #15 Skrevet 12. juni 2015 Takk for svar, alle sammen!😃 Aller helst skulle vi bare funnet på noe annet, men jeg vet det ville såret svigers og resten av familien. Men vi vurderer seriøst å kutte ned på dagene, slik at vi er der f.eks tre-fire netter i stedet for syv. Mannen min er så snill og grei, og vant til å føye seg, så det sitter langt inne å si noe til dem. Jeg er mer konfronterende (ikke kjeftete/sytete), på en saklig måte. Jeg sa i telefonen at vi ble litt satt ut, fordi planen var at det bare ble oss og dem, og at vi hadde sett frem til rolige dager sammen med dem to. Dette skjønte de ikke noe av, og sa at de kan jo ikke si til de andre at de ikke kan komme. Det sa jeg meg selvfølgelig enig i. Føler vi ikke kommer noen vei, og at det alltid er andre som prioriteres. Vi må bare innfinne oss med det de planlegger. Mannen sa vi kan legge oss inn på hotell, så har vi iallefall et sted å trekke oss tilbake. Det er bare det at svigers hadde tatt det som en personlig fornærmelse. TsAnonymous poster hash: db57c...e78 1
globalagogo Skrevet 12. juni 2015 #16 Skrevet 12. juni 2015 Rart at de ikke forstår at voksne mennesker ønsker å trekke seg tilbake i blant. Forstår dere kjempegodt jeg! 10stk eller noe på 100 kvadrat? Og ett bad, noen sover på et vaskerom? Ærlig talt, dette ville jeg ikke brukt opp sommerferien min på 3
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. juni 2015 #17 Skrevet 12. juni 2015 De andre er invitert slik at de ankommer rett før oss og drar rett etter oss...:/ Mannen er veldig lite fristet til å dra nå, det samme gjelder meg... Barna våre må sove på vaskerommet, fordi de andre barna må få sove der de er vandt til å sove... Alltid vi som må føye oss. Turen blir så annerledes enn den skulle være, kjenner jeg har høye skuldre allerede. TsAnonymous poster hash: db57c...e78 Hvorfor ikke bare si til dem at dere kommer en annen gang da? Når til og med mannen din er veldig lite fristet til å dra bort dit denne gangen hadde ikke jeg brukt noe tankekraft på det selv om det var meg.
melatonin Skrevet 12. juni 2015 #18 Skrevet 12. juni 2015 Slitsomt. Hadde og revurdert det der. Jeg takler ikke mye folk rundt meg i flere dager, og min svigermor synes det er rart at jeg og mannen min har tatt inn på hotell når vi har vært på tilstellinger hvor folk nesten sover oppå hverandre. Han er lik meg, men hun mener nok at det er jeg som bestemmer det, men vi er helt enige begge to. Det er helt normalt at folk vil trekke seg tilbake og slappe av alene litt. "Skal vi trekke oss tilbake til vaskerommet og slappe av litt kjære?" Høres ikke ut som den perfekte sommerferie. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #19 Skrevet 12. juni 2015 Ser ikke noe poeng i å bruke ei hel ferieuke på noe som åpenbart blir bare stress, ork og mas, og som ingen av dere egentlig vil. Det er DERES ferie, bruk den på noe dere faktisk vil kalle ferie! Spiller det nå egentlig noen rolle da, om de blir fornærmet? Er dét liksom verre enn at dere skal la dere overkjøre på denne måten..? Dere setter jo også et eksempel for deres egne barn når dere lar svigers styre skuta, og det er sikkert ikke så veldig gøy for dem å måtte sove på et vaskerom i en hel uke. Hadde foreldrene mine funnet på noe så dumt hadde jeg blitt forbanna (for å si det forsiktig), og gladelig latt dem høre det.. Hvis dere aldri setter ned foten så sier dere jo også indirekte at dere synes alt er fint. Og så lenge svigers er vant med at tøffelmannen din alltid føyer seg så ser de at de kan spille på samvittigheten deres og så får de viljen sin likevel Anonymous poster hash: 7312f...5a4 6
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #20 Skrevet 12. juni 2015 Ts her. Ja, det hadde vært deilig å bare droppe hele turen. Men så hadde svigers blitt skikkelig såret, og det hadde blitt bare styr. Både mannen min og jeg er typen som trenger å ha litt tid for oss selv innimellom, det blir helt utelukket nå. Da må vi i tilfelle ut av leiligheten. Ett bad, ja, dere kan tenke dere styret når 11 stk skal dele på det i en uke... Skulle ønske mannens familie bodde då nærme at vi slapp disse helvetes overnattingene...😁😁 TsAnonymous poster hash: db57c...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå