Gå til innhold

Hvorfor får jeg plutselig masse matcher?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ment som et seriøst spørsmål og ikke fisking. Har hatt Tinder et par måneder, og denne uka har jeg fått masse matcher, mye mer enn jeg pleier. Har ikke byttet bilder eller tekst. Er dette sånn Tinder funker? Har hørt det kan gå i perioder, men hvordan i all verden fungerer det?

Anonymous poster hash: 9971f...341
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Tinder en måned, og det har dabbet av med matcher hos meg. Men det er jo ganske få jeg sveiper til høyre også (altfor mange gubber der).

Anonymous poster hash: 7e27d...1a2
AnonymBruker
Skrevet

Kjempenysgjerrig på det samme selv. Synes det er ekstremt merkelig at det hoper seg opp enten på den ene eller den andre måten! I perioder matcher ingen, i andreperioder alle!

Anonymous poster hash: 06888...c73

Skrevet

Kanskje er det en slags kommersiell strategi fra Tinder å holde noen matcher for så å la dem bli synlige slik at det oppleves mye mer spennende, og da får man kanskje mer lyst til å beholde appen?

Jo mer "forvirret" blir man av store variasjoner, desto mer blir man kanskje lett å "manipulere".

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje er det en slags kommersiell strategi fra Tinder å holde noen matcher for så å la dem bli synlige slik at det oppleves mye mer spennende, og da får man kanskje mer lyst til å beholde appen?

Jo mer "forvirret" blir man av store variasjoner, desto mer blir man kanskje lett å "manipulere".

Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror matchen blir synlig med en gang du er online etter at matchen har godtatt deg. Flere ganger når det har kommet inn en match hos meg er vi inne samtidig.

Men jeg tror appen holder tilbake nye personer (ikke matcher) til en viss grad, kanskje for at det ikke skal bli helt tomt. Men det er ofte tomt hos meg, merker jeg, selv om det dukker opp noen flere personer senere på dagen. Ikke mange da. Jeg er skuffet over Tinder. Eller egentlig skuffet over standarden på mennene. :P

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror matchen blir synlig med en gang du er online etter at matchen har godtatt deg. Flere ganger når det har kommet inn en match hos meg er vi inne samtidig.

Men jeg tror appen holder tilbake nye personer (ikke matcher) til en viss grad, kanskje for at det ikke skal bli helt tomt. Men det er ofte tomt hos meg, merker jeg, selv om det dukker opp noen flere personer senere på dagen. Ikke mange da. Jeg er skuffet over Tinder. Eller egentlig skuffet over standarden på mennene. :P

Det er ikke noe nytt at kvinner finner opptil 80% av menn på en datingtjeneste under gjennomsnittet attraktive.

http://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Mens hos menn er denne fordelingen mer normalfordelt når det kommer ti hvor attraktive de syns damene er.

Anonymous poster hash: 376b0...4a8

• Liker 1
Skrevet

Får man kun match om de to er online samtidig?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe nytt at kvinner finner opptil 80% av menn på en datingtjeneste under gjennomsnittet attraktive.

http://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Mens hos menn er denne fordelingen mer normalfordelt når det kommer ti hvor attraktive de syns damene er.

Jeg finner mange av mennene gjennomsnittlige. Men jeg vil ha en over gjennomsnittet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner mange av mennene gjennomsnittlige. Men jeg vil ha en over gjennomsnittet.

Er du selv over gjennomsnittet?

AnonymBruker
Skrevet

Får man kun match om de to er online samtidig?

Det var ikke det jeg skrev. Man får opp matchen når man selv er online etter at begge har godtatt hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Er du selv over gjennomsnittet?

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Hvorfor må du på tinder da?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du på tinder da?

Ha ha. Det er ikke slik at man blir kontaktet av aktuelle menn hele tiden bare fordi man har et utseende over gjennomsnittet.

AnonymBruker
Skrevet

Ha ha. Det er ikke slik at man blir kontaktet av aktuelle menn hele tiden bare fordi man har et utseende over gjennomsnittet.

Jo, for hvis du kun baserer aktuelle menn utfra deres utseende, og du selv mener du er over gjennomsnittet attraktiv, så burde det ikke være noen sak for attraktive menn å oppsøke deg. Om de gjør det på tinder, så gjør de det i dagliglivet også. Ser du ikke at det ikke blir noen forskjell, om man skal ta hensyn til de kriteriene du har presentert her? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rart det der og. Er liksom tomt. Så tar deg tre min og så er det plutselig femten nye (som ofte har vært online for to dager siden så de kan jo ikke være nyregistrert i dette øyeblikk).

Anonymous poster hash: 06888...c73

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for svare dere. 

Jeg har en teori om at jeg kanskje har funnet ut hvilke gutter jeg pleier å matche med, og dermed får så mange flere nå enn før. Har fått rundt 30 nye på noen dager og begynner å si til meg selv at jeg må slutte å sveipe. 

Bor i Oslo da, så her er jo utvalget ganske bra.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Mynona, mod.

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for svare dere. 

Jeg har en teori om at jeg kanskje har funnet ut hvilke gutter jeg pleier å matche med, og dermed får så mange flere nå enn før. Har fått rundt 30 nye på noen dager og begynner å si til meg selv at jeg må slutte å sveipe. 

Bor i Oslo da, så her er jo utvalget ganske bra.

Heldiggris, som har likt så mange som 30 menn. Hvilken alder er mennene i?

40+ er i hvert fall ikke en attraktiv gruppe menn.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare det at det er sommerferie og flere i byen? Eventuelt flere på gjennomreise. Altså flere å ta av og flere å matche med?

Anonymous poster hash: 635a5...fe2
AnonymBruker
Skrevet

Heldiggris, som har likt så mange som 30 menn. Hvilken alder er mennene i?

40+ er i hvert fall ikke en attraktiv gruppe menn.

Haha, det skal sies at jeg har sveipet mye! De er fra 26-32. Fordelen er jo at man får snakket med en del, og stort sett viser det seg å ikke være så mye mer å hente.

Det er ikke bare det at det er sommerferie og flere i byen? Eventuelt flere på gjennomreise. Altså flere å ta av og flere å matche med?

Anonymous poster hash: 635a5...fe2

Jo, det er også mulig! Men jeg sveiper ikke på de som har skrevet at de bare er på ferie, men det er sikkert en del som er turister uten å nevne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...