AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Har ei jente på 4, snart 5, som har sååå lyst til å ta hull i ørene. Har vist henne filmer på youtube og prøvd å forklart henne at det vil være litt vondt med en gang, og at det kan føles litt vondt i ørene en stund etterpå. Og hun har fortsatt lyst. Er hun for ung til dette? Vet det kanskje varierer fra barn til barn, men virker som hun er ganske motivert og klar over konsekvensene om ting ikke går helt som de skal, da vi har snakket en del om dette på forhånd. Anonymous poster hash: 0f880...b15
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Så lenge hun er moden bok til å ta vare på hullet så synes jeg det er helt greit. Vær så snill, gå til en piercer og ikke frisør Anonymous poster hash: 54c0e...e4f 2
Gjest Belle âme Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Eg fekk hull i ørene som 4 åring, grodde igjen etter 1 år.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Så lenge hun er moden bok til å ta vare på hullet så synes jeg det er helt greit. Vær så snill, gå til en piercer og ikke frisør Anonymous poster hash: 54c0e...e4f Hvorfor ikke frisør? Anonymous poster hash: 0f880...b15
Isabella82 Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 på piercingstudio vil de ikke gjøre det på små jenter fikk vi beskjed om
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Jeg synes det er for tidlig. Det er ikke noe stas hvis det blir infeksjon og inngrodd øredobb og kanskje narkose for å få den ut igjen. Får gjøre vi som var barn på 80/90-tallet, klistremerkeøredobber!Anonymous poster hash: e1b01...dfc 4
Gjest Angry Man Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 For tidlig. Men det kunne vel vært værre og, er jo noen som tar de på unger under et år fordi det jo er såååååå fint. Fuck off sier jeg da.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 For tidlig. Men det kunne vel vært værre og, er jo noen som tar de på unger under et år fordi det jo er såååååå fint. Fuck off sier jeg da. Ja DET er jeg enig i. Det er det verste jeg ser.. Stakkars småAnonymous poster hash: 0f880...b15
Lou Salome Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Hun er kanskje ikke for ung til at DU lar henne få hull i ørene, men hun er altfor ung til å skulle ta den avgjørelsen selv. Det handler ikke om hva hun har lyst til, og om hun vil ta konsekvensene ( hvis du ikke vil hun skal ha det, så bare si: ' Akkurat i vår familie får man blomkålørerer hvis vi tar hull i ørene før vi er ni år, så vi må bruke klistremerker og klips'). Vil DU og faren at hun skal ha hull i ørene så ung? Og er dere villige til at hun kanskje må ta konsekvensene? 1
mereo Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Det er jo du som får jobben med å rense dette. Min mor lot ikke oss få ta hull i ørene før vi var 15. Da var vi gamle nok til å ta avgjørelsen selv og forstå konsekvenser, samt det å holde det rent. Jeg hadde nok ventet. 4 år er tidlig. Klips, magnet og klistremerker burde duge greit.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Mi fikk rett før hun ble 5 år og hun er skikkelig pingle. Men det gikk fint likevel ☺ da hadde hun mast i 2 år allerede. Og jeg hadde forklart henne mange ganger om at det var vondt.Anonymous poster hash: d773c...77d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Mi jente fikk da hun ble 5, og hadde da mast leeeenge. Salongen var nøye med å spørre henne om hun selv hadde lyst. Hun er egentlig ikke så tøff med smerter, men dette gikk helt fint og hun er veldig stolt (og fin!).Anonymous poster hash: 50f5e...ba1
Kittykat Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Vent heller til hun er mye eldre og kan ta dette valget selv. Hun er jo kun 4 år og hvilken 4-åring synes ikke det er stas å bruke glitrende øredobber? Har selv en datter på 15 år og hun ville ha hull i ørene lenge. Hun fikk hull i ørene først når hun var 12-13 år. Hun måtte ta hull i ørene 3 ganger, fordi hun fikk infeksjon og sår hver gang og hullene grodde igjen. Men tredje gangen så gikk det fint uten noen problemer bortsett fra litt kløe og litt sårhet. Vi gikk til frisør og jeg angrer på at vi ikke gikk til et piercing studio istedet. En 4-åring er altfor ung til å få hull i ørene. Vent til hun er 10 år eldre og kan ta vare på de selv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #14 Skrevet 13. juni 2015 Har ei på 5 år og det er ikke snakk om å få hull i ørene. Hun er aktiv, hun klatrer, ramler, blir skitten osv. Ser for meg at enten vil hun henge øredobbene fast i noe eller få infeksjoner. Hun trenger ikke hull i ørene. En 4 åring eller en 5 åring kan ikke ta slike avgjørelser og konsekvenser selv. Min datter ønsker seg en ponny og hun har helt klare formeninger om hvordan hun skal passe på ponnien hele døgnet. Hehe! Barn må gjerne ønske seg og så er det opp til oss voksne å sette grenser. Anonymous poster hash: 27ca1...b8c 1
peppermyntete Skrevet 13. juni 2015 #15 Skrevet 13. juni 2015 Hvorfor ikke frisør? Anonymous poster hash: 0f880...b15 Fordi frisører driver med hår, mens på piercingstudio jobber de med å stikke hull i folk. Strikkingen er også mye mindre brutal enn å skyte med slik pistol. Jeg har gjort begge deler siden frisør/gullsmed/parfymeri var vanlig når jeg vokste opp, og tro meg! Piercingstudio er MYE bedre.
Gjest hockeyfrue Skrevet 13. juni 2015 #16 Skrevet 13. juni 2015 Jeg fikk hull i ørene da jeg var 5, og det gikk helt fint. Mamma var nøye på at det ble renset hver dag og at det kun ble brukt ekte sølv eller gull. Nesten 20 år etter er hullene der fortsatt, og jeg har aldri hatt noen problemer med de. Hvis datteren din har veldig lyst på, ser jeg ikke noe problem med å la henne ta det
Ulrikke Skrevet 13. juni 2015 #17 Skrevet 13. juni 2015 Jeg banner sikkert i kirka her, men akkurat det med hull i ørene var ikke en kamp vi gadd å ta. Hun fikk et par måneder før hun fylte 4, da hadde hun mast en god stund... Jeg har ingen kraftige meninger om verken det ene eller det andre, men det er selvsagt foreldrene som må ta "jobben" med det.... Jentungen sa ikke et pip da hullene ble tatt, og har overhodet ikke hatt noen problemer i ettertid. Hun har vært aktiv i alle år,, høyt og lavt, og gjerne kommet hjem med hodet fullt av sølevann, og har mistet x antall øredobber opp gjennom årene, selvfølgelig. Det må man regne med. Bortsett fra det har det aldri vært noe problem. Når det er sagt, så er det helt sikkert mange som har negative erfaringer med det, og de vil selvfølgelig være farget av det når de skal gjøre seg opp en mening. Hos oss har det vært helt ukomplisert. Ikke har vi noen form for kontaktallergier i familien heller. Jentungen fyller 10 i høst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå