Gå til innhold

Innbundet eller pocket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Foretrekker dere å kjøpe bøker som er innbundet eller pocket? Hvorfor foretrekker den ene over den andre? :)

Selv foretrekker jeg pocket. Mye fordi det er en del billigere, men også fordi jeg syns de er bedre å holde i!

Anonymous poster hash: 7f830...32c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs på hva slags bok. Fagbøker vil jeg helst ha i harde permer på grunn av holdbarheten og de ikke lukker seg like lett, mens skjønnlitteratur er bedre i pocket fordi det er billigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere? Noen som foretrekker e-bøker, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Flere? Noen som foretrekker e-bøker, kanskje?

E-bøker nei det er noe jeg aldri kommer til å bruke.

jeg foretrekker nok pocket siden de er billigere.  

Endret av Balian de Ibelin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innbundet om det er en serie bøker, og de ser finere ut i bokhylla. Jeg synes en bokhylle full med bøker er utrolig stilig, og ønsker meg et eget bibliotek en gang i tiden.

Men siden jeg ikke har biblioteket enda, så kjøper jeg pocket i alle andre bøker enn seriene jeg leser (samme forfatter)

Anonymous poster hash: 3b107...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

E-bøker, siden leiligheten min er liten. Og så liker jeg å ha med biblioteket mitt når jeg er ute. Greit å ha noe å lese på hvis man f.eks må vente eller lignende. Og så er de billige på amazon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbundet, rett og slett fordi det ser penere ut i hylla.

Pocket kan være kjekt på stranda og på reise.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbundet når det er større og tjukkere bøker, også pocket på resten.

Endret av Moonwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pocket. Fordi de godt kan se litt slitte og velbrukte ut. En god pocket har litt rynker og skavanker.

Men jeg elsker følelsen av en innbundet bok også. Tyngden og utseendet. Så utseendemessig helst innbundet. Men pocket for størst leseglede. Lettere å holde en pocket også.

Ebok er ingen alternativ.

Anonymous poster hash: 9b297...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg foretrekker pocket på grunn av at den er lettere å lese i og å ta med seg. Også om jeg faktisk tenker å beholde en kopi av boken: bøker får bare mer liv når de er medtatt og slitt etter min mening.

Det sagt så er det for meg kun en person i verden som eiger en bok: forfatteren. Min kopi liker jeg å gi videre til et bibliotek, en bruktbutikk, en venn eller legge igjen i hotellobbyer og på steder der folk liker å plukke opp bøker. Skulle jeg ønske å lese den igjen så er det bare å kjøpe en ny kopi. :jepp:

Jeg leser e-bøker på tur og lydbøker i bil, men foretrekker å ha en fysisk kopi å bla i (men jeg kjøper ikke en fysisk versjon om jeg alt har den digitalt).

Og klassikerne foretrekker jeg å ha digitalt for referanse. Tanken på å ha alt det papiret stående hjemme er overveldende...

Anonymous poster hash: 522eb...dc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innbundet. Pocket kommer aldri inn i bokhylla mi.

Anonymous poster hash: 979aa...83d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Foretrekker å lese kindle eller pocket.

Lettere å holde pocket. 

Innbundet holder seg mye penere og ser mye bedre ut i bokhylla. 

Foretrekker bruksområdet til kindle. 

Og prisen på e-bøker. 

Den største ulempen med e-bøker er mangel på sjarm og at de er "usynlige" i bokhylla.

Jeg elsker å snoke i andres bokhyller.

Mye mer spennende å snoke i noens billy bokhylle, enn på noens kindle. (Selv om Kindelen vil kunne inneholde mange flere tusen bøker enn hva én billy bokhyle vil) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foretrekker pocket, synes de blir så mye finere når de blir brukt. Er bedre å holde og lettere å ha med seg. Gjelder skjønnlitteratur riktignok; fagbøker, kokebøker osv er hardcover.

Jeg elsker også ebøker, fordi jeg leser veldig fort og trenger ofte nye bøker, og bøkene jeg foretrekker å lese er det utrolig dårlig utvalg av i norske butikker (og mye billigere som ebøker). Jeg vil helst ha både fysisk kopi og ebok av en bok da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, begge deler. :fnise: men trur nok jeg må si innbundet. Syns det ser best ut. Syns ikke noen er lettere å lese enn andre. Men pocket er genialt på ferie og andre reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, begge deler her også. Har jeg først begynt på en forfatter, og kjøpt x antall bøker i pocket, så må jeg ha resten i pocket også. Samme hvis innbundet. Pocket er lettest å holde, men blir mye fortere slitt enn innbundet. Innbundet veier noen gram mer (...) enn pocket, men er mer solid og tåler mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...