Gjest Hasta Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Skal ha en champange/musserende vin i et selskap i morgen kveld, men frister å ta et glass nå. Lurer på om det er mulig å ta resten oppi en vanlig flaske eller lignende uten at den er ekkel imorgen?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Man kan få kjøpt såkalt champagnestopper feks på polet, som man korker flasken med hvis resten skal drikkes neste dag. Men jeg synes ikke det fungerer så bra. Vinen vil bli surere, og boblene blassere. Anonymous poster hash: b00c8...f0e 2
Amarone Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Drikk i kveld, kjøp ny til i morgen. Boblene funker IKKE i morgen med åpnet flaske i dag.
*Emma* Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Jeg har korket champagneflasker med en sånn stoppesak som egentlig er til saftflasker som jeg har kjøpt på Askim Bærpresseri. Jeg gjorde det egentlig bare i håp om at den skulle være delvis drikkelig ved åpning andre gang. Flasken sto en uke i kjøleskapet og da jeg åpnet saftkorken 'spratt den' som en champagnekork og boblene og smaken var nesten akkurat som da den ble åpnet første dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå