AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Jeg har bare lyst på to kopper, men hvor mye vann og antall skjeer bruker jeg da? Anonymous poster hash: 2d522...c40
Cathj Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 (endret) I teorien skal du ikke brygge mindre kaffe i en presskanne enn det den er laget for å brygge. Hele konseptet med en presskanne er at kaffen skal legges i "press" under stempelet, slik at bryggeprosessen stoppes. Hvis kaffen ikke havner i klem under stempelet, så fortsetter bryggeprosessen og kaffen vil smake sterkt og overekstrahert. Jeg vil anbefale deg å enten brygge hele kannen, eller å brygge en kopp slik at du tømmer kannen for kaffe mellom hver gang, så den ikke blir stående å ekstrahere. En kopp (2 dl) skal ha ca. 10 gram kaffe. Såvidt jeg kan huske er vel en presskanneskje på 7 gram? Så en skje pluss litt til. Endret 12. juni 2015 av Cathj
Supraspinatus Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Ikke noe problem. Du trenger ikke å bruke pressen. Faktisk blir kaffen mye bedre om du lar være å presse den. Bruk 6-7 gram kaffe per desiliter vann. Og følg fremgangsmåten under: http://www.dinside.no/929035/slik-lager-du-kaffe-uten-utstyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå