AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Jeg har kjøpt minibaguetter fra bunnpris og spekeskinke samt løk og tomater. Er det noe mer jeg trenger til å lage dette? Aldri gjort dette før. Skal man ha ost opp på? Anonymous poster hash: eb827...65c
mijaa Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Nå kan jeg ikke oppskriften, men en god olivenolje er vel helt essensielt. Jeg har aldri fått det servert med ost på, så det er ingen nødvendighet, men hvis du tror det blir godt er det jo bare å kjøre på
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Olivenolje og hvitløksfedd. Søk etter en oppskrift til inspirasjon. Anonymous poster hash: ee1ae...bee
Gjest Ennasus Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Tror man kan lage mange varianter av bruschetta? Jeg pleier å gni inn loffskiver med hvitløk og steke de i olivenolje. På toppen har jeg spekeskinke, og skiver av mozarella, tomat og basilikum. Eller så finhakker jeg tomat, basilikum, vårløk og rødløk og har det på toppen +spekeskinke og skivet mozarella :-)
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Enkel variant, men supergod klassiker: Finhakk gode tomater, og miks med litt olivenolje og basilikum Rist brødskivene i brødrister (evt. i stekeovn). Gni litt fersk hvitløk på skivene mens de er varme, og deretter legger du på tomatblandingen. Klassisk italiensk, og veldig godt! Forøvrig kan du bruke det meste på bruschetta. Vi bruker røkelaks, reddiker, agurk og kapers, og litt hvitløksdressing. Anonymous poster hash: afa26...a49
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 Enkel variant, men supergod klassiker: Finhakk gode tomater, og miks med litt olivenolje og basilikum Rist brødskivene i brødrister (evt. i stekeovn). Gni litt fersk hvitløk på skivene mens de er varme, og deretter legger du på tomatblandingen. Klassisk italiensk, og veldig godt! Forøvrig kan du bruke det meste på bruschetta. Vi bruker røkelaks, reddiker, agurk og kapers, og litt hvitløksdressing. Anonymous poster hash: afa26...a49 Enig her mht risting av brød og hvitløk - dette er den klassiske måten å gjøre det på. Evt kan man ringle litt extra virgin olivenolje over toastene etter at hvitløken er gnidd på, litt avhengig av topping (men feks hvis det skal være kun spekeskinke er det godt). Det er denne basen som er bruschetta. Og så kan toppingene varieres i det uendelige. Anonymous poster hash: ee1ae...bee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå