AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Selv om det ikke er meningen fra min side, vær klar over at en del religiøse kan bli provosert av dette innlegget. Kan det bli et problem? Da skal jeg gi deg noen setningers tid til å la vær å lese dette innlegget. Mange i dag følger Bibelen, Koranen eller andre religiøse bøker, noen følger også disse bøkene blindt. Det er vel så vidt jeg vet kjent at Bibelen er skrevet av mennesker, men antatt at den er inspirert av Gud (tror jeg), Koranen skal visst være skrevet av Gud (eller Allah) selv. Men hvordan vet vi dette da? Fordi noen sa det? Kan ikke dette innlegget være skrevet av Gud? Nei, for hvis jeg sier det så blir jeg antatt for å være gal. Men selv om disse bøkene blir sagt å være skrevet av Gud, hva slags garanti har vi på det? De er tusner av år gamle. Nå har ikke jeg sett værmeldingen for i morgen, men tør og påstå at det er en større garanti for at det blir regn i Oslo i morgen, enda større hvis jeg ikke sier hvor. Men hva om disse bøkene var skrevet av satan? Hvordan vet man egentlig at de ikke er det? Det står mye rart i de bøkene, mye jeg vil påstå er rett og slett ondt, selv om jeg har stor tro på at de fleste kristne, jøder, muslimer og andre religiøse er gode mennesker. Ok, hvis vi later som at satan eksisterer (personlig tror jeg ikke det), ville ikke det mest geniale og mest ondskapsfulle han kunne gjort mot menneskene være å få oss til å tro på forskjellige religioner, så blindt at vi er villig til å drepe og terrorisere hverandre i årtusener før vi klarer å utslette oss helt? Som sagt, jeg mener ikke ikke å trampe på noen, jeg vil bare forstå. Hvorfor tror man blindt på at bibelen, koranen og andre religiøse bøker er guds ord? Hvorfor ikke satans? Hvorfor ikke menneskene som levde på den tiden som bare prøvde å lage noen lover og regler de ville følge? Det er så mange religoner også at jeg vil tørre å påstå at det er større sansynlighet for at noen ting her og der fra alle religionene er sant enn at det kun var en religionen som var den rette sannheten. Og nei, jeg er ikke ateist så ingen grunn til å påstå at jeg setter ateister i et dårlig lys heller. Uansett, det er heller ikke meningen. Anonymous poster hash: 3edfd...c8b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Selv om det ikke er meningen fra min side, vær klar over at en del religiøse kan bli provosert av dette innlegget. Kan det bli et problem? Da skal jeg gi deg noen setningers tid til å la vær å lese dette innlegget. Mange i dag følger Bibelen, Koranen eller andre religiøse bøker, noen følger også disse bøkene blindt. Det er vel så vidt jeg vet kjent at Bibelen er skrevet av mennesker, men antatt at den er inspirert av Gud (tror jeg), Koranen skal visst være skrevet av Gud (eller Allah) selv. Men hvordan vet vi dette da? Fordi noen sa det? Kan ikke dette innlegget være skrevet av Gud? Nei, for hvis jeg sier det så blir jeg antatt for å være gal. Men selv om disse bøkene blir sagt å være skrevet av Gud, hva slags garanti har vi på det? De er tusner av år gamle. Nå har ikke jeg sett værmeldingen for i morgen, men tør og påstå at det er en større garanti for at det blir regn i Oslo i morgen, enda større hvis jeg ikke sier hvor. Men hva om disse bøkene var skrevet av satan? Hvordan vet man egentlig at de ikke er det? Det står mye rart i de bøkene, mye jeg vil påstå er rett og slett ondt, selv om jeg har stor tro på at de fleste kristne, jøder, muslimer og andre religiøse er gode mennesker. Ok, hvis vi later som at satan eksisterer (personlig tror jeg ikke det), ville ikke det mest geniale og mest ondskapsfulle han kunne gjort mot menneskene være å få oss til å tro på forskjellige religioner, så blindt at vi er villig til å drepe og terrorisere hverandre i årtusener før vi klarer å utslette oss helt? Som sagt, jeg mener ikke ikke å trampe på noen, jeg vil bare forstå. Hvorfor tror man blindt på at bibelen, koranen og andre religiøse bøker er guds ord? Hvorfor ikke satans? Hvorfor ikke menneskene som levde på den tiden som bare prøvde å lage noen lover og regler de ville følge? Det er så mange religoner også at jeg vil tørre å påstå at det er større sansynlighet for at noen ting her og der fra alle religionene er sant enn at det kun var en religionen som var den rette sannheten. Og nei, jeg er ikke ateist så ingen grunn til å påstå at jeg setter ateister i et dårlig lys heller. Uansett, det er heller ikke meningen. Anonymous poster hash: 3edfd...c8b Den er skrevet av mennesker, bokstavelig talt. Men den er inspirert av gud. Anonymous poster hash: ee19b...3e3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Jeg er så lei av at man skal påstå at kristne følger bibelen blindt. Det er bare fanatikere som gjør det, og om en kristen påstår at bibelen ikke er skrevet av mennesker, da går vedkommende mot all teologisk konsensus. Det er kun fanatikere som utøver blind tro.Anonymous poster hash: 1af8c...98a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 ... Skrevet av satan? Nei. Religiøse bøker er skrevet av mennesker. Anonymous poster hash: 1d218...802 1
Gjest crazycatlady Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Dere tar feil, bibelen er skrevet av rosa elefanter høye på hasj! 1
Harvey Specter Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 (endret) Hvorfor tror man blindt på at bibelen, koranen og andre religiøse bøker er guds ord? Hvorfor ikke satans? Hvorfor ikke menneskene som levde på den tiden som bare prøvde å lage noen lover og regler de ville følge? Det er så mange religoner også at jeg vil tørre å påstå at det er større sansynlighet for at noen ting her og der fra alle religionene er sant enn at det kun var en religionen som var den rette sannheten. Og nei, jeg er ikke ateist så ingen grunn til å påstå at jeg setter ateister i et dårlig lys heller. Uansett, det er heller ikke meningen. Anonymous poster hash: 3edfd...c8b Fordi religiøse ikke har spesielle kildekritiske sanser i utgangspunktet. Endret 15. juni 2015 av Harvey Specter 2
LuxLucet Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 (endret) Fordi religiøse ikke har spesielle kildekritiske sanser i utgangspunktet. “Nonsense remains nonsense, even when talked by world-famous scientists.”- John C. Lennox Endret 15. juni 2015 av LuxLucet
Maleficenta Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Den er skrevet av mennesker, bokstavelig talt. Men den er inspirert av gud. Anonymous poster hash: ee19b...3e3 Eller av profeter som kanskje hørte stemmer og trodde de hørte guds ord? Eller de bare fant det på..
Harvey Specter Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 “Nonsense remains nonsense, even when talked by world-famous scientists.”- John C. Lennox Hva er det du mener er "nonsense"?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Alle religiøse skrifter, bøker etc er skrevet av gamle, pedofile, uttørkede menn som ikke hadde bedre å foreta seg. Anonymous poster hash: c9356...989
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #12 Skrevet 21. juni 2015 Hvorfor tror man blindt på at bibelen, koranen og andre religiøse bøker er guds ord? Hvorfor ikke satans? Hvorfor ikke menneskene som levde på den tiden som bare prøvde å lage noen lover og regler de ville følge? Det er så mange religoner også at jeg vil tørre å påstå at det er større sansynlighet for at noen ting her og der fra alle religionene er sant enn at det kun var en religionen som var den rette sannheten.Anonymous poster hash: 3edfd...c8b Gratulerer, du har herved funnet ut av hva THE GREAT DECEPTION, varslet om i bla. bibelen, egentlig er! Jepp, menneskehistorien=astroteologi kan jo strengt talt bare få vært én sannhet. Så det som med åra ble tusenvis av forskjellige historier og teorier stammer fra én. Husk på at det gjennom alle år har vært systematiske massive bokbrenninger og destruksjoner av historiske monumenter og dokumenter. Så det er noen som ikke vil at vi skal finne historien der alt stammet i fra, samtidig som det presses heftigere og heftigere religioner på oss. Det var når zionistene bestemte seg for å holde våre alles gude-evner for seg selv (magi) at de gjenkonstruerte menneskehistorien/religion som senere har blitt til de historiene man kan finne i dagens bibel og koran, ergo er det helt klart "de onde" som har skrevet bibelen ja. Anonymous poster hash: 04fa4...53d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Dere tar feil, bibelen er skrevet av rosa elefanter høye på hasj! De må iallfall ha vært høye på noe uansett hvem eller hva de var ;-)Anonymous poster hash: 3fe16...b83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå