Gå til innhold

Er det mulig å få svart hår (farget) bleket lyst?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har farget håret mitt mørkebrunt, nesten svart en god stund. Nå vil jeg ha tilbake mitt lyse hår! Er det mulig å få det til tror du? Noen som har gjort det? Måtte du klippe av mye slitt hår etterpå i tilfelle?

Blir glad for alle svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Ikke gjør det selv, i alle fall. Gå til frisør. Der får du avfarging, og ny farge nær din naturlige. Og det sliter en del, ja.

Gjest GreenSky
Skrevet

Du kan bleke det også ja, foresten. Fisøren finner den beste løsningen for deg.

Skrevet

he he. gjort dette en gang hos frisør, og det nærmeste vi kom var mørk rødbrun... håret ble også fryktelig slitt. endte opp med å barbere av alt sammen noen måneder etter...

det burde kanskje stå en 'irreversibel prosess'-advarsel utenpå pakker med svart hårfarge.

å prøve å bli blond igjen nå er IKKE noe du skal begynne med hjemme, du risikerer å gjøre håret så sprøtt at det knekker bare du kommer borti og du bare må klippe av alt.

skal du prøve, gå til frisør, men ikke skru opp forventningene.

Skrevet

Litt avhengig av lengde og hårkvalitet lønner det seg nok å ta det trinnvis, med noen ukers mellomrom og mye kuring...

Har gjort dette selv en gang (tre blekinger på et par dager) og det ble IKKE bra! Gjør det aldri mer... :o

Skrevet

Jeg har tatt avfarging på mørk brunt hår.

Det gikk greit, det sliter endel på håret, men jeg gorde det hos frisør og vil nok anbefale det.

Sannsynligvis ser du ut som en kanarifugl på hodet etterpå med ymse farger, så du må nok antakelig farge oppå igjen.

Gjest StoreSky
Skrevet

Man KAN bleke det, men det blir som regel (alltid?) bli igjen ett gult skjær.. Har du kort hår og kan leve med gule tupper går det greit. Men har du langt hår, så ta heller å farge håret med glansvask til det svarte vokser ut. (jeg endte opp med å se ut som en skamfert rødrev på håret!!)

Skrevet

Jeg brukte avfargning en gang hjemme + en annen lys blond farge og anbefaler det ikke!!! Håret ble orange og kjempetørt. Har eksprimentert en del med hjemmefarge ( har hatt mange forkjellige farger) og en stund føltes håret rett og slett ødelagt. Nå går jeg til frisøren hvis jeg skal ha lysere farge og da helst striper, som ikke sliter så på håret. Vær flink til å bruke hårkur i tillegg.

Skrevet

hei, jeg tok avfarging hos frisøren og hun farget det i en lysebrun farge etterpå(farge som vaskes ut). håret ble ikke oransjt i det hele tatt, men det ble nok litt slitt.

Så brukte jeg spesial kurer som jeg kjøpte hos frisøren, og etter en tid stripet jeg håret(mange tynne striper), det ble veldig bra!

men det avhenger nok litt av hårtypen din.. Hviss du vil bli blond, ta tiden til hjelp, og jeg anbefaler striping fremfor bleking av hele håret.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...