Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg spurte en gang en herremann med mye lærklær hvor man kunne lese teksten hells angel i rød brodering, om han kunne låne meg en tier til handlevognen. og sannelig ble mitt ønske virkeliggjort! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg dog forstå. Vanskelig å forklare ting og få andre til å forstå uten at de har opplevd det selv, så den forstår jeg. 

Vel, om du føler det hjelper livet ditt så er det vel sånnsett flott det for din og deres del. 

Kansje du bringer lykke? Hvem vet ;)

Det er bare det at det handler ikke om at det hjelper livet mitt.. Det er ikke det gudstro handler om sånn sett. Jeg ser at den er vanskelig å forstå for agnostikere eller ateister også. Selvsagt hjelper det livet mitt at jeg får det jeg ber om, men så gir jeg ganske mye tilbake til Gud også. Tror ikke han hadde giddet å hjelpe så mye om jeg aldri var takknemlig og aldri gjorde godt mot andre mennesker med det overskuddet jeg får av hjelpen. Det blir litt slik at når Gud hjelper meg, så hjelper han meg til å hjelpe andre. Så jeg blir nesten litt brukt også, men jeg kan ikke klage heller. 

Anonymous poster hash: 01712...0e6

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Det er bare det at det handler ikke om at det hjelper livet mitt.. Det er ikke det gudstro handler om sånn sett. Jeg ser at den er vanskelig å forstå for agnostikere eller ateister også. Selvsagt hjelper det livet mitt at jeg får det jeg ber om, men så gir jeg ganske mye tilbake til Gud også. Tror ikke han hadde giddet å hjelpe så mye om jeg aldri var takknemlig og aldri gjorde godt mot andre mennesker med det overskuddet jeg får av hjelpen. Det blir litt slik at når Gud hjelper meg, så hjelper han meg til å hjelpe andre. Så jeg blir nesten litt brukt også, men jeg kan ikke klage heller. 

Vel det gjør jo det om du mener at ting ordner seg hver gang du har bedt til gud. 

Tror ikke det er så mye å forstå, annet en de følelsene dette gir deg, men det er min mening. 

At du hjelper andre mennesker er jo bare det gode i deg. Hvorfor tror du gud har noen innvirkning på dette? 

Man blir jo glad av å hjelpe andre, og har man det selv bra eller føler at man har noen til å backe seg opp, så blir det jo enklere å hjelpe andre, uten at jeg tror det har noe med gud å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange vitnesbyrd om engler.

De oppfyller ikke ønsker slik en lampeånd, men i noen tilfeller har det vært åpne for diskusjon, bl.a med Lot i Sodoma.

Man skal ikke be til engler, det er ikke deres hensikt. De fungerer noen ganger som budbringere, men det er fra Gud til mennesker. 

For mer om engler anbefales å lese Bibelen. En annen god bok om engler er "En tid for alt" av Knausgård. Den tar engler på alvor, i motsetning til mange av svarene i denne tråden

Anonymous poster hash: 0124c...1d6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis Gud skulle oppfylle andres ønsker i hytt og pine, hva ville da vært meningen med denne verden? Da hadde vi alt bodd i himmelen.

Og hva er fred? IS vil ha fred, Putin vil ha fred Obama vil ha fred.

Men hva vet vel jeg, kanskje det er mulig å få noen ønsker oppfylt, men ikke 100% rett ut?

Ok, du vil ha krøller, du ber til Gud. Men Gud kan ikke bare gi deg kløller ut av det blå (han kan, men det er ikke det som er meningen, så istedenfor så legger at hun tegn som du selv må oppdage. Kanskje sånn tilfeldigvis så ser du i en avis "billig krølltagn på Elkjøp, virker i 6 måneder".

Vi alle vil ha fred, men som sagt, hva er fred? Hvordan får vi fred? Ak47 + mann = ikke fred.

Anonymous poster hash: a4518...52d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig ber jeg for alle andre hele tiden. Men det er fullt lov i kristendommen også å be for seg selv. Jeg har bedt for min kjæreste mange ganger, og de gangene jeg har bedt har det ordnet seg for han i tunge tider. 

:) Jeg ber som oftest for andre. 

Snilt av deg :)

Anonymous poster hash: 1e6a0...647

Skrevet

Men jeg må spørre. Dere heldige mennesker i verdens rikeste land. Ber dere ofte, og blir hørt? Får dere det gud lover dere i hypnosene deres? 

Følgespørsmålet er da, basert på at han åpenbart sliter med å få med seg alle sammen - og dere sannsynligvis kom først i køen foran de barna som lever i krigsområder, og også ber. Dere blir hørt, men ikke de?  

Fin fyr, han der guden din. 

AnonymBruker
Skrevet

Vel det gjør jo det om du mener at ting ordner seg hver gang du har bedt til gud. 

Tror ikke det er så mye å forstå, annet en de følelsene dette gir deg, men det er min mening. 

At du hjelper andre mennesker er jo bare det gode i deg. Hvorfor tror du gud har noen innvirkning på dette? 

Man blir jo glad av å hjelpe andre, og har man det selv bra eller føler at man har noen til å backe seg opp, så blir det jo enklere å hjelpe andre, uten at jeg tror det har noe med gud å gjøre.

Fordi jeg har latt meg bli lagt på slipebenken for Gud til å forme meg etter Jesus slik som man legger en nøkkel på slipebenken for å kopiere den etter en annen. Det er det som går i å følge Jesus.

Jeg forstår du ikke er religiøs, men synes det er vanskelig å diskutere med deg fordi du ikke har noen forståelse for min religion. Jeg tror Gud har skapt meg for en mening. Jeg elsker å hjelpe andre og å glede andre. Jeg setter alle foran meg selv. Bruker heller alle mine penger på kjæresten min enn meg f.eks. Til jul bruker jeg alle pengene mine på alle andre og sitter i månedesvis for å lage fine ting til hele familien min. Det er ikke før det siste året jeg egentlig har oppdaget at jeg faktisk kan be om meg selv og min egen situasjon. Jeg har alltid vært sånn. Folk sier at vi alle er egoistiske, men da må jeg være den eneste i verden som faktisk setter andre foran meg selv.

Min mening med livet er å hjelpe andre. Det er helt klart for meg, og jeg skjønner du mener at det ikke spiller noen Gud inn i dette, men kan du ikke bare akseptere at jeg tror det i stedet for å bortforklare alt? Jeg ser klart for meg at Gud eksisterer. Respekter det.

• Liker 1
Gjest Angry Man
Skrevet

Sorry men Martha frekventerer nok ikke KG, du får prøve engleskolen istedet. ;)

Seriøst; Hakke peil om overnaturlige vesener ville oppfyllt ønsker, det ville nok kommet veldig an på ønsket isåfall. Men du har jo alltid placebo effekten. Den kan kurere sykdom og få deg til å tro du er kav drita når du drikker vann så... men utover den tror jeg ikke du skal forvente noe svar på bønnene dine. Men hva vet vel jeg, jeg er bare et enkelt lite menneske som vet ufattelig lite om hva som finnes og ikke finnes.

AnonymBruker
Skrevet

jeg spurte en gang en herremann med mye lærklær hvor man kunne lese teksten hells angel i rød brodering, om han kunne låne meg en tier til handlevognen. og sannelig ble mitt ønske virkeliggjort! 

Har du husket å betale han tilbake, ettersom det bare var et lån? De guttene skal en ta på alvor.

Anonymous poster hash: 77e2a...735

• Liker 1
Skrevet

Har du husket å betale han tilbake, ettersom det bare var et lån? De guttene skal en ta på alvor.

Anonymous poster hash: 77e2a...735

nei, dæven! det tenkte jeg ikke på :(

AnonymBruker
Skrevet

nei, dæven! det tenkte jeg ikke på :(

Da bør du vurdere å skaffe deg knebeskyttere

Anonymous poster hash: 1e6a0...647

Skrevet (endret)

Møter du en engel så løp!!

Relevant pop-kultur referanse:

Supernatural. Dean Winchester: "Engler er bare monstre med god PR!"

Endret av Mann 42
Gjest Mocchhaa
Skrevet (endret)

Fordi jeg har latt meg bli lagt på slipebenken for Gud til å forme meg etter Jesus slik som man legger en nøkkel på slipebenken for å kopiere den etter en annen. Det er det som går i å følge Jesus.

Jeg forstår du ikke er religiøs, men synes det er vanskelig å diskutere med deg fordi du ikke har noen forståelse for min religion. Jeg tror Gud har skapt meg for en mening. Jeg elsker å hjelpe andre og å glede andre. Jeg setter alle foran meg selv. Bruker heller alle mine penger på kjæresten min enn meg f.eks. Til jul bruker jeg alle pengene mine på alle andre og sitter i månedesvis for å lage fine ting til hele familien min. Det er ikke før det siste året jeg egentlig har oppdaget at jeg faktisk kan be om meg selv og min egen situasjon. Jeg har alltid vært sånn. Folk sier at vi alle er egoistiske, men da må jeg være den eneste i verden som faktisk setter andre foran meg selv.

Min mening med livet er å hjelpe andre. Det er helt klart for meg, og jeg skjønner du mener at det ikke spiller noen Gud inn i dette, men kan du ikke bare akseptere at jeg tror det i stedet for å bortforklare alt? Jeg ser klart for meg at Gud eksisterer. Respekter det.

Haha hvorfor tar du deg så nær av det? Jeg respekterer det, men som jeg sa, så ønsket jeg fortsatt å diskutere. Jeg er nysjerrig på deres svar i forhold til hva jeg synes er ulogisk. Hvis du ikke ønsker å diskutere så greit det :)

Btw, en ting til. Om du ikke ønsker å svare på dette er det forståelig. 

Du sier du må være den eneste i verden som ikke er egoistisk? Bill Gates er ateist og han har hjulpet milioner mer mennesker en hva du har.. Han er jo så å si ansvarlig for nesten å fjerne polio fra verden, og han er ateist, så det har ingenting å gjøre med religion. Du sier at det du ber om funker ikke om du ber etter materialistiske ting, vel tusenvis av barn i afrika dør hvert år fra sult, ber ikke de for mat, eller er det materialistiske ting? Eller har bare din gud mangel på mat? 

Endret av Mocchhaa
Skrevet

Relevant pop-kultur referanse:

Supernatural. Dean Winchester: "Engler er bare monstre med god PR!"

Hørte det.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Jeg møter til stadighet meg selv i døra, men har ikke fått noen ønsker oppfylt for det.

Skrevet

Ja, hvor finner man dem? Kommer de hvis man ber til gud? De er jo hans engler såvidt jeg forstår. Jeg har et ønske, men noe overnaturlig må til for å inn fylle mitt ønske. Hvordan fant dere en engel? 

Anonymous poster hash: e2ac2...1de

Man skal iallfall aldri be til en engel, da bryter man det første budet i loven. Finnes flere steder i bibelen som nevner dette, og den ene teksten finnes i Luk kap 4 hvor Satan sier at dersom Jesus faller ned og tilber han, så skal Jesus få "disse rikers herlighet". Jesus svarer med å si "Herren Din Gud skal du tilbe, og Ham alene skal du tjene"(v.8).

Finnes de som tilber de falne englene, og som har fått mange jordiske "goder" og rikdommer, men disse er jo naturligvis ikke etterfølgere av Kristus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...