Helleris Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Hei! Jeg og min samboer er på jakt etter et spennende reisemål. Og er ganske grønn på dette. Har vært I Mexico en gang og det var topp men vil ha noe nytt. Og ikke Asia . Noen som har erfaringer med mellom amerika? Har vært innom panama og syntes det virker spennende. Vil ha nydelige strender ikke mange turister og en annerledes kultur. Hadde vært konge hvis noen kom med noen tips eller erfaringer
I all verden Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 Jeg har vært i Belize og Guatemala. Begge har spennende tempelruiner, jungel og dyreliv. Belize har i tillegg fantastiske øyer med kritthvite strender og overnattingssteder i alle prisklasser - uten charterturister og sydentilstander. Belize og Guatemala kan lett besøkes på samme tur, så det kan jo være et tips. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #3 Skrevet 13. juni 2015 Jamaica Anonymous poster hash: c2556...280
Helleris Skrevet 13. juni 2015 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2015 Takk for svar! Det å ha muligheten til å besøke to land på en tur virker jo helt fantastisk da Vet noen om noen som kan hjelpe å sette sammen en slik tur? Er helt grønn på sånne turer da vi bare har reist på reise charter turer. Kunne tenke meg å være borte fra 14-18 dager da jeg går på skole til høsten. Reisebyråer tar vel veldig mye for dette men hvis noen privat personer kunne hjulpet mot noen kroner? Tenkte bare å få bestilt når ferie pengene kommer Kom gjerne med flere tips
Aviale Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 I Panama finnes f.eks San blas-øyene (Kuna yala), ser ut som et fantastisk sted med relativt få turister. Har ikke vært der selv, men vurderer å reise dit! Standarden på overnatting og mat er ganske lav, men drevet bare av indianerne selv. Må lete litt etter overnattingssteder som har mer enn sand til "gulv" på rommene, men jeg synes det ser fantastisk ut! Har også skjønt det slik at man kan ta dagsturer fra Panama city til regnskogen, og også til en grotte som ikke ligger så langt unna. Kilroy kan helt sikkert hjelpe dere De har kontorer i Bergen og Oslo i alle fall.
I all verden Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 (endret) Ikke tenk så mye på å "sette sammen turen". Søk på nettet og finn ut sånn omtrent hva dere har lyst til å gjøre. Kjøp flybillletter (bruk for eksempel Skyscanner for å finne billigst mulig billetter) og reis. Dere trenger ikke planlegge alt eller booke overnattingssteder på forhånd. Da står dere fritt til å finne på ting underveis, være lenger på et sted dere trives eller dra videre hvis dere går lei raskere enn forventet. Booker dere alt på forhånd blir dere låst til det. Ikke bruk Kilroy. De gir dårlige råd og tar betalt for det. Endret 14. juni 2015 av I all verden 1
aurinko Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 San Blas øyene er ikke fritt for turister.. Derimot, det KRYR av dem. Det samme gjelder Bocas Del Toro! Jeg har reist hele veien fra Mexico og ned til Panama. Favorittlandene mine i mellom-amerika er definitivt Nicaragua og Costa Rica! To land som ligger rett ved hverandre, og du tar lett bussen "Tica Buss" over til Costa Rica for 200 kroner, og tar ca 6-8 timer!
aurinko Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Forresten.. Panama er et veldig kjedelig land. Akkurat som en hvilken som helst storby. Jeg har vært både ved vannet, og i byen. Definitivt det dyreste og minst spennende landet i mellom amerika!
Helleris Skrevet 14. juni 2015 Forfatter #9 Skrevet 14. juni 2015 Tusen takk for svar dere! Er veldig usikker på hva det blir altså. Men hvis vi bare kjøper enveis billett, kan billetten hjem bli kjempe dyr? Litt skummelt hvis pengene skulle minke på turen og nesten ikke å ha råd å komme seg hjem. Har kikket på litt diverse og en tur til panama med hotell koster 14000 ca med fly. Og det er ca den prisen vi kan betale på fly og hotell men vil jo gjerne bevege oss litt rundt
I all verden Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 Tusen takk for svar dere! Er veldig usikker på hva det blir altså. Men hvis vi bare kjøper enveis billett, kan billetten hjem bli kjempe dyr? Litt skummelt hvis pengene skulle minke på turen og nesten ikke å ha råd å komme seg hjem. Har kikket på litt diverse og en tur til panama med hotell koster 14000 ca med fly. Og det er ca den prisen vi kan betale på fly og hotell men vil jo gjerne bevege oss litt rundt De fleste flyselskaper har billettpriser hvor det lønner seg å kjøpe tur/retur. Norske flyselskaper og billigselskaper er unntakene. Du bør ikke satse på enveisbillett, da det fort kan bli unødvendig dyrt. Se etter en tur/retur-billett til Mellom-Amerika et sted. Finn ut underveis hvordan dere bruker tiden der. Det eneste dere må forholde dere til er datoen for hjemreisen, slik at dere beregner å være på riktig flyplass i tide.
Helleris Skrevet 14. juni 2015 Forfatter #11 Skrevet 14. juni 2015 Ok Får bare gjøre masse research på hvilke plasser I landet som ligger nærme hverandre så det ikke tar alt for lang tid å krysse, og noen øyer det kunne gått an å besøke Da blir det nok kanskje ikke panama likevel Hmm
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Hvis du søker på fly på restplass.no, kan du velge alternativet "flere strekninger", slik at du kan fly f.eks Norge-Guetemala og Belize-Norge på samme billett. Sikkert litt dyrere enn å ha samme utreisested/ankomststed, men da slipper dere å dra tilbake til stedet dere landet. Anonymous poster hash: e659f...fdc
Helleris Skrevet 15. juni 2015 Forfatter #13 Skrevet 15. juni 2015 Prøvde å se på restplass men fant ingen turer til mellom amerika altså Har noen av dere vært I mellom amerika og bodd I et land som grenser til et annet land? Navnet på byene osv så det ikke er alt for mange timer eller mer enn et døgn å reise fra et land til et annet ?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Norwegian (og andre lavprisselskap - og til og med SAS) har billige billetter til Florida (Orlandi/Miami). Hva med å kjøpe billett dit, ha et par dager der, og så fly til en mer spennende destinasjon med et annet flyselskap, som dere finner på nettet? Tipper at det går fly til mange steder i Mellom.Amerika fra Miami, for eksempel. Så kan dere være en ukes tid på hoveddestinasjonen... og ta en mellomlanding på vei tilbake til Norge og være noen dager et annet sted på hjemveien? Anonymous poster hash: c5fe2...39d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 Prøvde å se på restplass men fant ingen turer til mellom amerika altså Har noen av dere vært I mellom amerika og bodd I et land som grenser til et annet land? Navnet på byene osv så det ikke er alt for mange timer eller mer enn et døgn å reise fra et land til et annet ? Jeg mente at du kan bestille fly der, og hotell separat. Anonymous poster hash: e659f...fdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå