Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart en tur til USA, og trenger litt hjelp med huskeliste.

Pass, lommebok og bank-kort, mobil (og lader), klær og undertøy, toalettsaker, ipad (og lader), adapter, er noe av det jeg har skrevet ned.

Hvordan burde jeg pakke? Vi skal til California, hvor det er ganske varmt på denne årstiden. Noe viktig jeg burde tenke på?

Tusen takk for svar på forhånd!

Anonymous poster hash: 92e96...3a0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du husket å søke om ESTA? :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du husket å søke om ESTA? :)

Jepp, det har faren min gjort (reiser med familien).

Takk for svar, uansett. Bedre å dobbeltsjekke enn og ende opp med noe feil... Har også sånn helsekort

Anonymous poster hash: 92e96...3a0

AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg minimalt, du kan kjøpe alt der billigere enn her.

Anonymous poster hash: 480ee...632
Skrevet

Hvor lenge skal dere være der?
Helsekort gjelder bare for EU/EØS, så da må man heller satse på en fin reiseforsikring :)

Skrevet

Det europeiske helsekortet hjelper deg ikke i USA, så der trenger du reiseforsikring =)

AnonymBruker
Skrevet

USA bruker vel ikke helt de samme stikk-kontaktene som i Norge.

Så du trenger en slags ekstra greie, som liksom skal brukes mellom laderen din og selve stikk-kontakten.

Anonymous poster hash: 390c1...e7e
Gjest Linaria
Skrevet

Så du trenger en slags ekstra greie, som liksom skal brukes mellom laderen din og selve stikk-kontakten.

Adapter :)

Skrevet

Selv om det er varmt ute, er det ofte kjølig innendørs i restauranter, kjøpesentre osv. på grunn av aircondition. Derfor er det lurt å ta med en lett jakke eller genser å slenge på seg. Sola er også mye sterkere enn i Norge så pass på å ha solkrem tilgjengelig og smør dere ofte.

Skrevet

Ikke bare er stikk-kontaktene anderledes. USA har vel fortsatt 110 volt mens vi her i Europa (Inkludert Norge) har 220 volt i de fleste land.

Skrevet

Du får ikke ladet iPaden din i USA hvis den er kjøpt i Norge.

Skrevet (endret)

Du får ikke ladet iPaden din i USA hvis den er kjøpt i Norge.

Selvsagt får du det, trenger kun en liten overgang/adapter på kontakten. Spiller ingen rolle at det er 110V, laderen takler begge deler. Endret av halo
  • Liker 1
Skrevet

Selvsagt får du det, trenger kun en liten overgang/adapter på kontakten. Spiller ingen rolle at det er 110V, laderen takler begge deler.

Har du forsøkt? Akkurat som du ikke får ladet den med en laptop.

Skrevet

Har du forsøkt? Akkurat som du ikke får ladet den med en laptop.

Har bodd i USA, som Halo nevner, så går det helt fint, brukte norske ladere, til min telefon/laptop/andre duppeditter med adapter og det gikk helt fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...