Gå til innhold

Jeg er drittlei,...

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg startet på høyskolen for knappe 3(?)uker siden, på et årstudium i språk. Har kjøpt bøker, og prøver iherdig å forberede meg til eksamen................

Tingen er det at jeg kjeder meg noe vanvittig,... :-(

Da jeg søkte på studiummet trodde jeg man skulle lære mer om selve språket, og terpe mer på grammatikk, samt få inn nye ord.

Joda, litt grammatikk har vi,...men det er sånn som jeg føler jeg ikke får bruk for,...den gir meg ingenting..

Egentlig skulle jeg hatt historietime nå, men jeg orket ikke,....de ble for kjedelig, så istedet sitter jeg her på KG,......

Jeg sitter å tenker frem og tilbake,...skal jeg bare drite i hele årsstudiummet og prøve å finne en jobb? Skal jeg droppe forelesningene å prøve å studere på egenhånd?

Huff,......jeg er oppgitt,..og litt fortvilet.... :-( :-( :-(

Noen som har hatt det på samme måten? (Hva gjorde dere isåfall?,..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Ja, har hatt det på samme måte, og droppet da bare forelesningene.

Men det kan jo hende, de bare går litt stille i dørene nå i begynnelsen. Derfor ville jeg funnet ut hva som skal være på forelesningen, for å se om det er noe du har behov for å få med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjedelig å lese. Vil egentlig ikke råde deg til noe for det er jo ganske store avgjørelser. Jeg har jo tro på en utdannelse jeg da :) Det blir som regel mer spennende etter hvert. På mitt studie ble det ikke noe interessant før det 2. året, og jeg er nå på mitt 4.

Er veldig trett for tiden, men ikke lei. Jobbet på universitetet i sommer, og har ikke hatt ordentlig ferie. Vel, hadde en uke i Hellas mellom eksamen og sommerjobb, men fikk ikke ladet batteriene på så kort tid. Nå har jeg begynt på masterstudiet/oppgaven og det er veldig tungt. Har 2 fag + hovedoppgaven. Det ene faget er bare 2 timer i uken, og det er så kjedelig å lese til det. Egentlig overrasket over meg selv fordi jeg har jo gledet meg hele studietiden til å begynne på master. Det andre faget er et intensivkurs fordi det også er et nasjonalt forskerkurs. Det begynner i slutten av september og jeg har bare lest 65 av 1000 sider!! Hele boken skal være lest innen kurset begynner. Jeg orker ikke! Orker ikke sette meg ned med boka. Veldig lite motivert for tiden. tillegg er jeg veldig trett. Sover til 12, orker ingen ting.

Har hund som krever morsjon, så nå har jeg økt litt på turene, og jeg merker at jeg har fått mer energi. Ganske deilig å gå 2 timer i skogen, lukter godt og de deilige høstfargene. For å ikke snakke om vovsen som er overlykkelig for å få løpe løs i skogen. Tenkte å prøve ginseng, men så hørte jeg at kvinner ikke burde bruke det. Jeg trenger bare energi. Studiet er spennende, og jeg liker meg på forelesning. Har bare ikke ork til å lese hjemme.

På torsdag om en uke går flyet til Kreta. Skal være der en uke. Skal ikke ta med læreboka, bare slappe av. Forhåpentligvis er jeg utvilt når jeg kommer hjem. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan jo hende, de bare går litt stille i dørene nå i begynnelsen. Derfor ville jeg funnet ut hva som skal være på forelesningen, for å se om det er noe du har behov for å få med deg.

Vi har fått liste over alle ukene frem til jul, og hva som blir gjennomgått....Og alt som står der er igrunnen like kjedelig som det vi går igjennom nå.

Huff' date=' kjedelig å lese. Vil egentlig ikke råde deg til noe for det er jo ganske store avgjørelser. Jeg har jo tro på en utdannelse jeg da Det blir som regel mer spennende etter hvert. På mitt studie ble det ikke noe interessant før det 2. året, og jeg er nå på mitt 4. [/quote']

Jeg har tro på utdannelse, men jeg kommer ikke til å gå videre neste år på det jeg har valgt i år. En av grunnene til at jeg valgte et språk-fag iår er fordi jeg er usikker på hvilken utdanning jeg vil satse for fullt på, og dermed får jeg ett ekstra "tenkeår".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...