Gå til innhold

Fritidsproblemer - hva kan jeg bruke dagene til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære, KG - jeg søker deres råd!

Jeg sliter med for mye fritid disse dager, og jeg virkelig hater det.

Det var godt i begynnelsen, men nå gruer jeg meg til å stå opp om morgenen siden jeg ikke har noe å gjøre.

Har lite jobb (sånn én kveld i uka) og ingen barn. Føler livet bare er dritkjedelig og at det vil være det inntil jeg får en travel hverdag med jobb igjen.

Jeg har mine små "jobbprosjekter" jeg kan bruke tid på, men siden det er på datamaskin blir jeg lei av å sitte forran skjermen flere dager i strekk.

Så nå vil jeg gjøre noe som kan gi meg pause fra skjerm og stue.

Vil ut! Om det så bare er på et shoppingsenter - jeg vil bare ut av leiligheta!

Ønsker jeg hadde en hage jeg kunne styre og stelle i, eller en veranda jeg kunne sittet med maskinen å jobbet på - eller bare tegnet. Men siden jeg bor midt i sentrum, har jeg ikke noe uteareale.

Skulle ønsket jeg eide et hjem, sånn at jeg kunne pusse opp og ha prosjekter!

Jeg kommer seriøst ikke på noe å gjøre alene. Bare shopping. Liker det jo, men har ikke økonomi til å gjøre det hele tiden :P

Litt relevant om meg:

- 24 år

- Liker ikke å gå turer uten mål og mening (må gjøre noe)

- Alle vennene er flyttet ut av byen for studier

- Har jobbet årevis i organisasjonslivet, men er lei (bare sånn at dere ikke trenger å foreslå det ;)

- Liker prosjekter og å ha noe å styre med

- Blir lett inspirert! Elsker å dra på ting som inspirerer meg

- Kjøpte medlemsskap på treningssenter for å ha noe å gjøre, men er der aldri mer enn 45 min om gangen

- Har kjæreste, men han er en travel mann, så kan ikke henge meg på han hele tiden :P

Noen gode tips her inne?  :blomst:

- Hilsen oppgitt danker

Anonymous poster hash: 21b7a...f2c
Videoannonse
Annonse
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Lære deg å spille gitar? 

Lære deg å tegne? 

Lære ett nytt språk? 

Kjøpe inn sånn tekstilgreier eller hva det heter å se hvor kreativiteten bringer deg kansje? :) 

Er jo ikke så mye som foregår ute av huset, men det er jo ting som tar tid og det kan være veldig gøy å lære om man ønsker det selv da. 

Skrevet

Vi har begynt å gå etter orienteringsposter som det lokale idrettslaget setter ut, da får turene litt mer mål... Og jeg lærer både å lese kart og bruke kompass også

AnonymBruker
Skrevet

Lære deg å spille gitar? 

Lære deg å tegne? 

Lære ett nytt språk? 

Kjøpe inn sånn tekstilgreier eller hva det heter å se hvor kreativiteten bringer deg kansje? :)

Er jo ikke så mye som foregår ute av huset, men det er jo ting som tar tid og det kan være veldig gøy å lære om man ønsker det selv da. 

Takk for forslag! :)

Men jeg er egentlig ute etter ting som får meg ut av leiligheta, og å lære seg slike ting er hjemmearbeid :/

Skrevet

Gå toppturer, hvis du har noen fjell i nærheten. Da har du hvertfall et mål med turen :) Er det ingen idretter du er interessert i?

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Takk for forslag! :)

Men jeg er egentlig ute etter ting som får meg ut av leiligheta, og å lære seg slike ting er hjemmearbeid :/

Jeg skjønner :)

Er ikke alltid like lett. Går selv hjemme og kan bli litt kjedelig og meningsløst noen ganger. Må jo bare tenke etter hva som interesserer deg, og som du har mulighet til å gjøre med tanke på penger og slikt også 

AnonymBruker
Skrevet

Gå toppturer, hvis du har noen fjell i nærheten. Da har du hvertfall et mål med turen :) Er det ingen idretter du er interessert i?

Nei, uff :( Jeg er så misunnelig på fotballtullingene og skientusiastene. Det virker så morsomt å ha slike lidenskaper.

Jeg er dessverre ikke så veldig "sporty" av meg, så liker ikke å gjøre ting for å bli sliten eller for å utfordre meg selv. Går heller en tur for å grille, liksom : )

Skrevet

Prøv med geocaching: da kommer du deg ut, har mål og mening og disse " postene" er satt opp omtrent i alle terrenger- både i byen og i villmarka.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med yoga eller dans eller noe slikt? Finnes ofte ute i friluft også, søk deg frem!

Gå på cafeer/ drikke vin med venninner/ slappe av i parken eller få dem med på museum/ brukt butikker/ severdigheter i egen by man ikke har tid til ellers uten i sommerferie

Ta med bøker/ blader og gå i parken og ligge på gresset og lese?

Håper du fikk litt inspirasjon :)

Anonymous poster hash: c351a...a41

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også på geocaching. 

Anonymous poster hash: 8c0e5...b31
AnonymBruker
Skrevet

Hva med yoga eller dans eller noe slikt? Finnes ofte ute i friluft også, søk deg frem!

Gå på cafeer/ drikke vin med venninner/ slappe av i parken eller få dem med på museum/ brukt butikker/ severdigheter i egen by man ikke har tid til ellers uten i sommerferie

Ta med bøker/ blader og gå i parken og ligge på gresset og lese?

Håper du fikk litt inspirasjon :)

Takk, AB :)

Vil gjerne drive med yoga. Problemet er bare at det er sinnsyk kostbart og kun på kveldstid :/

Alle vennene mine bor utenbys på grunn av studier. Jeg kjenner jeg savner dem veldig, da jeg egentlig er et ganske sosialt vesen :P

Jeg bor i Nord-Norge, så det går ikke an å ligge på gresset og lese ennå. Dessverre. Hehe

AnonymBruker
Skrevet

Tenk over eller Google deg frem til hva slags tilbud som finnes i din by :) Kan være mye du ikke vet om! :)

Andre forslag;

- biblioteket

- svømmehall

- gå tur, kanskje finnes det noen turgrupper du kan gå med

- fotografi? Feks gå inn for å bli riktig dyktig på å ta bilder, noe som man kan ta med seg videre i livet :)

- skaffe noen småjobber? Feks vi Finn.no , eller ved å ta kontakt med folk i nabolaget/ henge opp lapp på butikken osv. Kanskje passe noen barn eller lufte hunder? :) Da får du vært ute og bevegd deg, få masse frisk luft og tjener penger uten å bli for sliten :)

AnonymBruker
Skrevet

Med det siste forslaget får du jo tjent penger istedefor å bruke og det passer alle dine andre krav også :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis du liker å tegne, hva med å ta med deg tegneblokka ut, for inspirasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Et annet forslag er også å ta med dine jobbprosjekter og gjøre dem et annet sted enn hjemme! Hyggelige kafeer/ bibliotek, et sted med mennesker rundt så du kan titte på livet ! :)

Skrevet

Frivillige organisasjoner? Besøke gamle mennesker, hjelpe dyrevernsorganisasjoner,røde kors.... det som passer for deg

Skrevet

Geocaching.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ble du av ts? Likte du noen av forslagene? :)

Gjest Belle âme
Skrevet

Skaff deg hund(Om det passer deg då.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...