Gå til innhold

Tilgode på skatten - bidragsgjeld.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren til mine barn skylder meg godt over 300 000,- i bidrag. Nav står for innkrevingen, men han vrir seg unna, jobber svart, skifter jobb stadig osv. så selv om arbeidsgiver er påkagt å trekke over 8000,- pr mnd så kommer det sjelden mer enn rundt 2000,-

Nå går barnefar rundt og skryter av at han får igjen på skatten og skal bruke pengene på safari i Etiopia eller deromkring....

Jeg trodde Nav ville gå inn og holde igjen skattepengene til dekning av bidragsgjeld.

Gjør de det automatisk eller må jeg gjøre de oppmerksomme på det?

Ringte Nav i går og spurte men ble bare satt over rundt til forskjellige uten å få noe svar.

Er det noen her inne som vet noe om det?

På forhånd takk for svar :).

Anonymous poster hash: 800ac...f16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Statens innkrevingssentral vet svaeret.

Mener dette skal skje automatisk enten det er bidragsgjeld eller annen gjeld til det offentlige. Men noen klarer å vri seg unna det meste.

Anonymous poster hash: 5a077...da5

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg hadde ringt statens innkrevingssentral asap og bedt dem se på saken. Etter hva jeg har hørt så krever de vanligvis inn skattepengene for å dekke gjeld

AnonymBruker
Skrevet

Som regel gå det automatisk ja, men du kan jo ringe statens Innkrevingssentral for å gardere deg :)

Anonymous poster hash: 20a3e...0c4
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Jeg ringte Statens innkrevingssentral og de sa at de allerede hadde sendt ut varsel om motregning men at pengene ble stående urørt i fire uker pga klagefristen hans.

Så da får jeg (og evt andre i samme situasjon) pengene utbetalt i slutten av juli/beg av august, så sant ikke skatteoppgjøret hans er forsinket.

Anonymous poster hash: 800ac...f16

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og klage kommer de sjelden noen vei med, så du får nok pengene.

Vært gjennom dette ti år på rappen nå. Hver gang klager han, men får alltid avslag.

Anonymous poster hash: 6ba67...d45

• Liker 1
Gjest ricecrispies
Skrevet

Jeg får også noe av utestående barnebidrag på denne måten hvert år.

Fint for barna.

Skrevet

Fint at de trekker.

Måtte bare kommentere at økonomisk ansvar for barna sine er en viktig del sitt ansvar som forelder og påvirker oppvekstvilkårene deres og også forholdet barna får/har til den foreldren som skulker unna.

Det er et simpelt våpen..

AnonymBruker
Skrevet

Og klage kommer de sjelden noen vei med, så du får nok pengene.

Vært gjennom dette ti år på rappen nå. Hver gang klager han, men får alltid avslag.

Mhm... Man skal ha svært god grunn til å slippe motregning. Safari eller annen type ferie, er langt unna en grunn som godtas...

Anonymous poster hash: cf9c6...5d3

• Liker 1
Skrevet

Hva er det med slike menn??? Hadde det i det minste vært en ferie som barna hadde fått bli med på....

AnonymBruker
Skrevet

Mhm... Man skal ha svært god grunn til å slippe motregning. Safari eller annen type ferie, er langt unna en grunn som godtas...

Anonymous poster hash: cf9c6...5d3

Eller at man betaler skatt og husleie som min eks... Og trenger ditt og datt, unnskyldningene har vært mange.

Skrevet (endret)

Kanskje på tide å slutte og snylte på ex'en din og nav og heller skaffe egen inntekt selv?

Endret av Cowboy Lotte
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje på tide å slutte og snylte på ex'en din og nav og heller skaffe egen inntekt selv?

Nå er vel aldri bidrag så høyt at det er noe å leve av, eller snylte på.

Alle foreldre forsørger seg selv. Og SAMMEN skal de forsørge barn, derav barnebidrag.

• Liker 6
Skrevet

Du ser ikke at mannen har et økonomisk ansvar for barnet sitt.

Det forteller ingenting om mannen, eller TS. Det forteller masse om deg.

• Liker 3
Skrevet

Du ser ikke at mannen har et økonomisk ansvar for barnet sitt.

Det forteller ingenting om mannen, eller TS. Det forteller masse om deg.

Man får både overgangsstønad på 12 000 i mnd, barnetryg på 1000. Og hvis man i tillegg skal kreve 8000 av mannen blir det jo fort ca 21 000 i mnd, cash netto...

AnonymBruker
Skrevet

Man får både overgangsstønad på 12 000 i mnd, barnetryg på 1000. Og hvis man i tillegg skal kreve 8000 av mannen blir det jo fort ca 21 000 i mnd, cash netto...

Så herlig når folk uttalelser om ting de ikke vet... Overgangstønad er noe de færreste har. Og 8000 i bidrag? Aldri for ett barn, det er nemlig en maksgrense.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

8000 er jo selvsagt nedbetaling av bidragsgjelden i tillegg til løpende bidrag. Er faktisk lov å bruke hodet før man skriver her inne. 

Anonymous poster hash: 146c1...9a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk også at det faktisk er 1940 i dobbel barnetrygd om man er aleneforsørger. Og at overgangsstønad skal skattes av (altså IKKE 12000 i mnd) Deler av de 8000 er jo penger som bidragsyter skylder fra før, dvs nedbetaling på lån til bidragsmottaker. 

Skrevet

Husk også at det faktisk er 1940 i dobbel barnetrygd om man er aleneforsørger. Og at overgangsstønad skal skattes av (altså IKKE 12000 i mnd) Deler av de 8000 er jo penger som bidragsyter skylder fra før, dvs nedbetaling på lån til bidragsmottaker. 

Jeg har allerede trukket fra skatt, før skatt blir overgangsstønad 16500 i mnd. Jeg vet faktisk en del om dette, og det krever at man er alenemor og ikke bor med far...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har allerede trukket fra skatt, før skatt blir overgangsstønad 16500 i mnd. Jeg vet faktisk en del om dette, og det krever at man er alenemor og ikke bor med far...

Og ikke er i jobb eller har brukt opp retten til overgangsstønad allerede. For du ser, overgangsstønad er nettopp det, stønad i en overgangsperiode. 

I TS sitt tilfelle vet vi ingenting om dette gjelder, så det blir uansett en avsporing. 

Anonymous poster hash: 8869e...6f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...