AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #1 Skrevet 12. juni 2015 Har du noen gang dratt en dagstur til utlandet, for å få et svar, eller for å bli bedre kjent med deg selv? jeg vurderer det stert. føler jeg har vært alt for lenge her.. går i samme suppa hele tiden. det er ikke akuratt det at jeg ikke ser noen fremtid...men jeg tenker at noe skal til for at jeg tør gå videre. jeg føler meg ikke heeelt selvstending og selvsikker, og tenkte kanskje en tur til utlandet kan være perfekt utfrodring. da får jeg vært helt for meg selv. Men hvor finner jeg oversikt over billige billetter? hvilket selskap lønner seg? tur-retur en dag. Det er jo sååå mange sider med flybilletter at jeg vet jo ikke hva som er seriøst" Anonymous poster hash: 3ce28...ed2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #2 Skrevet 12. juni 2015 LOL, tror ikke du "finner deg selv" på en dagstur til London. Rekker jo knapt å komme ut av flyet før du må sjekke inn igjen. Ta en langhelg i det minste. Anonymous poster hash: 12a6c...40c 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Billigst kommer an på hvor du bor, men det er garantert enten enten Ryan Air eller Norwegian. Anonymous poster hash: 12a6c...40c
Sandie Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Hvis du vurderer en dagstur er kanskje København eller en annen by som er kortere avstand til et bedre alternativ?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Hvorfor dagstur? Rekker jo ingenting! Anonymous poster hash: 12a6c...40c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Hva med å ta en uke i England, f.eks. Lei en leilighet eller et lite hus eller noe (a la filmen The Holiday!) i en engelsk landsby som du kan ta tog til fra London eller fra flyplassen. London er flott, men veldig masete, og ikke et sted å finne seg selv i. Anonymous poster hash: 9b812...e36 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Har du noen gang dratt en dagstur til utlandet, for å få et svar, eller for å bli bedre kjent med deg selv? jeg vurderer det stert. føler jeg har vært alt for lenge her.. går i samme suppa hele tiden. det er ikke akuratt det at jeg ikke ser noen fremtid...men jeg tenker at noe skal til for at jeg tør gå videre. jeg føler meg ikke heeelt selvstending og selvsikker, og tenkte kanskje en tur til utlandet kan være perfekt utfrodring. da får jeg vært helt for meg selv. Men hvor finner jeg oversikt over billige billetter? hvilket selskap lønner seg? tur-retur en dag. Det er jo sååå mange sider med flybilletter at jeg vet jo ikke hva som er seriøst" Anonymous poster hash: 3ce28...ed2 Hvordan skal du bli bedre kjent med deg selv på en dagstur til London? Er det for å finne ut om du takler stress? Anonymous poster hash: d849e...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Hvordan skal du bli bedre kjent med deg selv på en dagstur til London? Er det for å finne ut om du takler stress? Anonymous poster hash: d849e...2b8 deriblandt...Anonymous poster hash: 3ce28...ed2
Florence Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 En dag i London går fint ann. Hvis du bor på Østlandet er Ryan Air perfekt, siden du ikke trenger bagasje. Ellers ville jeg nok anbefale en lengre tur, litt lenger vekk, for å virkelig kjenne på hvem du er. Ingenting er som å stå alene i et fremmed land, hvor du ikke snakker språket.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Ts her. Er det noen som har gjort dette ? Hvordan var det? Jeg har en del angst og jeg må gjøre noe konkret for å lære meg å takle det å virkelig være alene ! Jeg kommer til å trenge det i fremtiden . Anonymous poster hash: 3ce28...ed2
Gjest Seajewel Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Hva med å booke en hytte for noen dager, en uke? Da er du alene, og du får oppleve og se noe nytt. Eller reis til et annet land en ukes tid? Sommerferie. En dagstur i London er for knapp tid.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Hva med å booke en hytte for noen dager, en uke? Da er du alene, og du får oppleve og se noe nytt. Eller reis til et annet land en ukes tid? Sommerferie. En dagstur i London er for knapp tid. MÅ ikke være London. Jeg har dratt på dagstur til byer som ligger 2 timers kjøring unna.. Det tar nesten 2 t med fly til noen land. Hvorfor skulle det bli så knapt?Anonymous poster hash: 3ce28...ed2
Gjest Seajewel Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Siden du sier du føler at du har vært for lenge her, er kanskje noen få timer vekke litt lite?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Hvis du har angst og dette er en del av en mestringsprosess, tror jeg det kan være en god idé! I allefall hvis du bor i nærheten av en flyplass hvor Ryanair flyr, billig. Kjenner folk som bor i Østfold som reiser på dagstur for å shoppe i London, så det er ikke helt uhørt å gjøre noe slikt. Selv har jeg reist på storbyferie alene, en gang til Dublin og en til København. Men det var en helg, da, begge gangene. Jeg bor slik til at det tar lang tid å komme seg ut av landet, derfor funker det ikke med en dagstur. Hadde jeg bodd ved Rygge, ville jeg sikkert ha reist slik selv også. Anonymous poster hash: 9b812...e36
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #15 Skrevet 12. juni 2015 MÅ ikke være London. Jeg har dratt på dagstur til byer som ligger 2 timers kjøring unna.. Det tar nesten 2 t med fly til noen land. Hvorfor skulle det bli så knapt?Anonymous poster hash: 3ce28...ed2 Selv om selve flyturen tar to timer, så tar det jo mye lengre tid fra du drar hjemmefra og til du er i London sentrum. Anonymous poster hash: 10cb1...c81 3
Nana Skrevet 12. juni 2015 #16 Skrevet 12. juni 2015 Jeg har ikke vært på dagstur,men har reist aleine på ferie flere ganger. Ikke for å finne meg selv, men fordi jeg syns det er avslappende å ikke ha noen å forholde meg til eller tilpasse meg til. For å si det sånn, så blir nissen med på lasset. Har du problemer hjemme så vil du også ha problemer på ferie. Personligheten din skifter ikke bare fordi du skifter by. Det kan jo selvsagt være at du får en mestringsfølelse av å klare deg alene i utlandet, men det er i praksis ikke så veldig forskjellig fra å klare seg alene i en hvilken som helst norsk by.
I all verden Skrevet 12. juni 2015 #17 Skrevet 12. juni 2015 Jeg har vært på dagstur til Paris to ganger, og en gang i London med én overnatting. Det går fint an å dra på slike korte turer når man bor nært en flyplass i Norge med direktefly, hvis formålet kun er å være med på noe spesielt der én dag. For å "bli bedre kjent med deg selv" og få "en perfekt utfordring" vil jeg anbefale at du satser på å være litt lenger borte enn en dagstur. Tre-fire dager bør være minimum. London er et greit sted å starte hvis du har lite reiseerfaring fra før. Det er trygt, lett å ta seg frem og alle snakker engelsk. God tur!
Gjest Skrevet 12. juni 2015 #18 Skrevet 12. juni 2015 Har vært på dagsturer til London ja. Når jeg bodde nærme Torp flyplass, så dro jeg over nå og da...men ikke for å finne meg selv eller lære noe. Man rekker jo ikke så mye akkurat Shoppet, spiste middag, var på en musikal etc
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #19 Skrevet 12. juni 2015 Så lenge du er klar over at du ikke rekker spesielt mye er det ikke noe stort problem. Praktiske problemer og tips: - Hvis du bor langt fra flyplassen kan det være vanskelig å komme seg dit tidlig på morgenen. - Det tar ca en halvtime å komme ut av flyplassen og en time å komme til/fra London. Tilbake tar det en time + 1,5 - 2 på flyplassen, så du bør nok regne med at minst 5 timer av perioden mellom landing og avgang går bort. Det er ikke så mange flyplasser som har nok ruter til at dette er praktisk mulig, men det kan muligens hjelpe å bruke forskjellige selskaper på tur/retur. - Nesten alle matbutikker og kiosker har et veldig godt utvalg i pakker med smurte brødskiver. Hvis ikke et av målene er å spise på et spesielt sted kan du spare tid på å kjøpe det og spise mens du reiser. De har dem også på flyplassene. - Fra Gardermoen har Norwegian både ruten som går tidligst og kommer seinest tilbake. Anonymous poster hash: 24748...14d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå