AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Han er nå 13 mnd, og hater sitte i vogn. En trilletur i våken tilstand er derfor omtrent umulig Han kan ikke gå selv enda, så en tur på butikken eller å spasere litt i byen, er sjelden en god idé. Prøvd å "bestikke" med en skive/kjeks eller frukt, men det varer sjeldent lenge på tålmodigheten. Noen som har et godt råd? Ellers får vi bare vente til han kan gå skikkelig selv å få styre turene i hans tempo evnt.Anonymous poster hash: 62e3d...ce4 1
GammelKaktus Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Min gikk og holdt i vogna, da var han fornøyd Han satt ikke i vogna fra han begynte å gå rundt 12 mnd alder, han kapitulerte hvis vi gikk i et par timer, men ellers så skulle han gå overalt. Når han ble rundt 2.5 da forsto han nytten av vognen og kunne sitte i ro og nyte turen. Din kan vel gå mens du holder han i hånda? Han kan holde litt i vogna, så , så ser du om du får han til å sitte i vogna litt etterpå og slik holder du på
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Har du prøvd å gi ham en leke han kan putle med i vognen? Min syns egentlig det er helt greit å sitte i vognen, men hvis han går lei og jeg ikke har muligheten til å la ham gå selv pleier det å hjelpe å gi ham noe å leke med. Anonymous poster hash: 6c170...b3e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Må han like å sitte i vogn da? Hva med å bruke en bæresele og ha han på ryggen istede? Anonymous poster hash: 2dee6...a76
Aomame Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Bæretøy på ryggen er jo en fin løsning. Ellers så har jeg tro på å øve litt jevnlig. Gå noen korte turer og øk etterhvert som det går bedre. Jeg har ikke hatt en vognglad baby, men det går greit nå, ettersom vi har trent mye på det. 1
minister-mio Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Han han gå ved siden av vogna først og sette seg når han er sliten kanskje
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Har du vendbar vogn? Kanskje han vil like det litt når han kan titte ut på verden istedenfor bare mot mor? Eller bæresele på rygg funker kjempebra her. Eller at dere bare henger på gresset/i parker så ungen lærer seg å gå...Anonymous poster hash: 70d29...640
MarenogAron Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Liker han det ikke pga selene? Vår jente HATER å være fastspent, og har aldri akseptert vogn bortsett fra når hun sover. Men så kjøpte vi et sånn matbrett/bøyle så hun ikke faller ut, og lot ryggen være nede hele tiden. Dermed har hun "god" plass til å røre på seg sånn hun vil. Legger jeg oppi et par leker, så kan hun fint godta en halvtimes tid Ps: vogn i butikk funker ikke uansett. Alt for mye spennende man ikke får sett ordentlig fra vogna.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #9 Skrevet 13. juni 2015 Takk for tips Får øve litt da, og heller la han gå mer selv på siden og holde i hånda evnt.. Klarer ikke gå mange metrene alene enda. Selen er nokk det værste, og har bøyle, så tips om å ha ryggen helt nede og la han sitte løst med litt leker f.eks var jo et godt forslag. Kanskje vogn blir mer praktisk etterhvert når han ser nytten i å få sitte ned og slappe av mellom øktene (få løpe/gå rundt selv meste parten av tiden vi er ute på ærend). Anonymous poster hash: ba89f...3e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå