Gå til innhold

Tandemhopp..noen erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg er en 26 år gammel kvinne som for 3 mnd bestemte meg for å melde mæ på tandemhopp som er om kun 2 uker..dette er noe jeg har hatt lyst til lenge og få et skikkelig adrenalinkick:)

Men vil gjerne høre om det er noen som har hoppet tandem og vil dele sine erfaringer?

Er kjempespent og gira..men kommer nok til å være kjemperedd rett før..

Håper på svar:)

Hilsen meg

Anonymous poster hash: 2cbf3...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med tandemhopp, men jeg har hatt en tjeneste som har inneholdt blant  annet innsetting fra luften. Dette gjorde vi riktignok ikke sammen med en annen, men jeg tenker at det allikevel har en viss overføringsverdi. 

Tror det er normalt å være redd rett før  hoppet. Selv hadde jeg, og har til en viss grad fremdeles høydeskrekk. Jeg var nervøs rett før jeg hoppet, da det kjentes veldig unaturlig ut å skulle "tråkke i luften", men det gikk fort over. Det er det å vente, samt å ta spranget som er det verste. Etter det er det bare gøy  :Nikke:

Endret av Personenmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Det er kjempegøy:) Var ubehagelig de første 5 sekundene, og tenkte bare hvorfor gjør jeg dette.. Men så er det bare et stort adrenalinkick, og litt skuffende etter at fallskjermen åpner seg:) Vil gjøre det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy! De første sekundene fra du hopper ut er de råeste! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble litt kvalm for det snurrer godt der før dere får stabilisert dere. Men det går fort over og er knallgøy! Jeg sleit også med en kraftig dott i øret et par dager etterpå, så prøv å legg merke til det og utlign? 

Anonymous poster hash: 69a50...39c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det var en fantastisk opplevelse. Var litt skummelt akkurat i det vi hoppet. Men etterhvert begynte jeg å lure på hvordan jeg skulle få puste. Hvordan gjør man det? Det tok 45sek før skjermen åpnet seg, da var jeg nær ved å besvime pga. oksygenmangel. 

Anonymous poster hash: 00e73...eef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fantastisk opplevelse. Var litt skummelt akkurat i det vi hoppet. Men etterhvert begynte jeg å lure på hvordan jeg skulle få puste. Hvordan gjør man det? Det tok 45sek før skjermen åpnet seg, da var jeg nær ved å besvime pga. oksygenmangel. 

Anonymous poster hash: 00e73...eef

Husker jeg også sleit litt med å puste, men måtte bare bevege litt på hodet slik at luften ikke blåste rett opp i nesa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar :) gleder meg masse :) men får man låne drakt der eller hopper man i privatklær..glemte å spørre dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Takk for svar :) gleder meg masse :) men får man låne drakt der eller hopper man i privatklær..glemte å spørre dem..

Tror det er litt ulik praksis, men ta på deg litt varme, praktiske klær. Gjerne høyhalset, det er kaldt der oppe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Har funnet ut at jeg får låne drakt der :) Men det er en liten ting jeg bekymrer meg over...

Når jeg gleder meg skikkelig til noe slik som tandemhopp er jeg redd for å bli syk og ikke kunne hoppe neste helg..

Kjenner nå at jeg er litt snåtufs..men hvis jeg nå får forkjølelse så satser jeg på at det er over til neste helg..

Men hvis jeg fortsatt er litt forkjøla...er det dumt å utføre hoppet likevel?..er jo lenge til neste mulighet..hva ville dere gjort?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Har funnet ut at jeg får låne drakt der :) Men det er en liten ting jeg bekymrer meg over...

Når jeg gleder meg skikkelig til noe slik som tandemhopp er jeg redd for å bli syk og ikke kunne hoppe neste helg..

Kjenner nå at jeg er litt snåtufs..men hvis jeg nå får forkjølelse så satser jeg på at det er over til neste helg..

Men hvis jeg fortsatt er litt forkjøla...er det dumt å utføre hoppet likevel?..er jo lenge til neste mulighet..hva ville dere gjort? :)

Jeg ville holdt meg langt unna hvis du begynner å bli tett i bihuler? Fritt fall må gjøre det uutholdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...