Gå til innhold

Sint mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På en bytur i dag gikk jeg på gaten og passerte en mor og et barn i barnevogn. Barnet var ca 3 år gammelt. H*n ville opp av barnevognen og skrek. I det barnet reiser seg tar moren tak og dytter ungen ned i vognen igjen. Hun brukte såpass med makt at barnet ble satt fort på plass og hun virket sint/aggressiv mot barnet. Hun rettet også pekefingeren mot barnet.

Jeg ble i grunn ganske sjokkert. Er dette over streken?

Anonymous poster hash: e251c...65e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres greit ut.

Når man ikke vet årsaken til at ungen skriker.

Treåringer kan være ganske trassige, og utsette seg selv for farlige situasjoner.

Å reise seg opp i en vogn, eventuelt klatre ut av den, kan fort bli en farlig situasjon.

Men det er klart, når en unge skriker lenge mister man lett tålmodigheten, dessverre.

For et par dager siden holdt treåringen min det gående i en halvtime. Jeg hadde skjenket melken i feil glass. Når jeg hadde melken over i det "rette" glasset var det fortsatt feil. Han er veldig skal ha / ikke ha samtidig. Blir nok en god kvantefysikker ☺

Anonymous poster hash: 13188...ee1

• Liker 1
Skrevet

Kanskje 3-åringen har oppført seg som en drittunge hele dagen og mora bare vil ha han med seg hjem fortest mulig. Hadde ikke reagert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På en bytur i dag gikk jeg på gaten og passerte en mor og et barn i barnevogn. Barnet var ca 3 år gammelt. H*n ville opp av barnevognen og skrek. I det barnet reiser seg tar moren tak og dytter ungen ned i vognen igjen. Hun brukte såpass med makt at barnet ble satt fort på plass og hun virket sint/aggressiv mot barnet. Hun rettet også pekefingeren mot barnet.

Hadde reagert mere om moren hadde latt ungen stå i vognen

Anonymous poster hash: 54ff0...2c9

AnonymBruker
Skrevet

Pass på deg selv!

Anonymous poster hash: 08561...acf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på deg selv heller i stedet for å fokusere på andre. Moren hadde nok kontroll over situasjonen. 

Jeg ble kjeftet på av en eldre mann da han sa at jeg måtte være snill med barnet mitt en gang det skrek. Men barnet mitt var bare to år omtrent på det tidspunktet, og ville springe rundt på parkeringsplassen vi stod ved siden av. Man lar ikke en toåring springe rundt på en parkeringsplass der det kan komme biler kjørende hele tida! Så da må man tåle litt skriking.

Det kan ha skjedd ting som du ikke har fått med deg. Tenk heller på dine ting!

Anonymous poster hash: 6aed1...82e

Skrevet

Lurer på om folk i andre verdensdeler er like opptatt av andres liv. Vil du at vi skal si ring barnevernet?

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Hvorfor satt barnet i vogna? Var en gang i byen med sønnen min når han var to. Han ville løpe ut i veien, og leke med bilene. Han måtte sitte i vogna. Han hylte og ville ut. Endret av Steve Rogers
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det er over streken å fundere så mye på en fremmeds oppførsel. Du vet ingen ting om denne moren ( eller barnepasseren), barnet eller situasjonen. Selvsagt bør vi være blide og høflige og snille alle sammen hele tiden, særlig mot barn uansett hvordan de oppfører seg. Og selvsagt klarer ikke alle det til en hver tid. Og samtidig skal man være konsekvent, sette klare grenser, oppdra barna sine, ikke la dem skrike blant folk, men absolutt ikke gi etter for trass eller skrik.

Anonymous poster hash: fb9dd...122

• Liker 2
Skrevet

Dette har jeg også gjort med min 2,5 åring. Før dette skjedde hadde han nektet å bli med meg, ligget på gaten og skreket, nektet å gå av toget så vi nesten ble med videre og enda litt mer. Som andre her sier, du visste ikke hva som hadde skjedd tidligere så ikke tenk mer på det. Å se et barn bli synlig mishandlet, DET er noe annet selvfølgelig.

Gjest Seajewel
Skrevet

Nesten litt farlig hvordan folk kan overreagere. Pekefinger, seriøst? Å rette pekefinger er ikke feil, heller ikke truende. Det er for å si ifra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra dette leser jeg at mor med makt dyttet ungen ned i vogna. Ikke greit. Skjønner at du reagerte TS.

Anonymous poster hash: 31e34...647

Skrevet

Shit, pekefinger? Ring barnevernet....

Når det gjelder "dyttingen" sier jeg meg enig med de andre her.

Skrevet

Spørsmålet er om hun dyttet fordi hun var sint, eller om hun "dyttet" fordi ungen spratt ut av vognen så fort at hun bare måtte handle superfort for å få ungen på plass igjen, og så så det hele veldig dramatisk ut. Kanskje er hun generelt en supermamma, kanskje er hun en barnemishandler. Det er umulig å vite utifra de 5 linjene du skrev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...