AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Jeg passer en ettåring flere dager i uka (det blir vanligvis rundt seks timer i gangen), og merker at det begynner å bli ganske kjipt da jeg ikke aner hva vi skal finne på! Til nå har vi sittet på kaféer, gått på shoppingturer og leket litt på bibliotekets barneavdeling. MEN HVA NÅ?! Jeg har ingen barn selv, så har ikke så mange råd til meg selv. Men siden forumet florerer av mammaer, håper jeg at kanskje noen andre har råd til meg? Det er en åpen gård her vi bor, men den har ikke åpent på de dagene jeg har gutten. Og svømming er for dyrt, så tror ikke jeg kommer til å ta han med i bassenget. Så noen tips hvordan vi kan fylle dagen? Hva liker babyen din å gjøre, eller hva kan den gjøre sammen med deg?? Kan ikke akkurat være på lekeplassen seks timer i strekk heller Hehe Anonymous poster hash: 79373...b52
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Lekeplassen, åpen barnehage hvis det finnes der du bor, hjemme med rolig lek, møte andre som har eller passer barn på den alderen. Anonymous poster hash: 3abcc...695 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Har du ham hjemme hos deg selv eller hjemme hos ham? Jeg er dagmamma for en ettåring, vi leker inne, går på lekeplassen, noen dager går vi tur hvis det er fint vær (dere kan jo for eksempel ta en tur for å mate endene?), går i åpen barnehage (ettåringen her syns det er veldig kjekt). Helt ærlig hadde han sikkert vært kjempefornøyd hvis vi bare var hjemme/på lekeplassen og lekte, men jeg føler vi trenger litt variasjon. Hvis det er greit vær og han er fornøyd med å være på lekeplassen hele dagen er det jo ikke noe i veien for det heller. Anonymous poster hash: 76aa7...f31
Gjest Lalalala59 Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Min går i barnehage, men dette er hva vi gjør på fritiden: Lekeplassen, mate fugler ved vannet, plukke blomster, kjøre rundt med trillebår og "hjelpe" til i hagen. Generelt er alt husarbeid kjempegøy å hjelpe til med, som å sette på klesvask, støvsuge, henge opp tøy og være med å bake. Leke med puslespill og bøker er også stas ved dårlig vær. Eller ved dårlig vær å hoppe i alle vanndammer Synes 6 timer flyr ganske fort, men det er kanskje fordi vi er på jobb/hun i barnehage som oftest.
sjøhest Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 En så liten unge syns jo det meste er spennende. La baby utforske ute, samle kongler, blomster, ting og tang. Les bøker, gjerne med knapper å trykke på med lyder. Oppsøk lekeplasser, ta et bad i stampen/badekar med leker oppi. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Har du ham hjemme hos deg selv eller hjemme hos ham? Jeg er dagmamma for en ettåring, vi leker inne, går på lekeplassen, noen dager går vi tur hvis det er fint vær (dere kan jo for eksempel ta en tur for å mate endene?), går i åpen barnehage (ettåringen her syns det er veldig kjekt). Helt ærlig hadde han sikkert vært kjempefornøyd hvis vi bare var hjemme/på lekeplassen og lekte, men jeg føler vi trenger litt variasjon. Hvis det er greit vær og han er fornøyd med å være på lekeplassen hele dagen er det jo ikke noe i veien for det heller. Anonymous poster hash: 76aa7...f31 Starter dagene hjemme hos han, men siden det er så veldig kjedelig der tar jeg han ut i vogna med en gang. Har tatt han hjem til meg et par ganger, men har ikke noe barnevennlig hjem, så det blir kjedelig. Det er trangt og jeg har ingen leker. Vi går tur hele tiden, selv om det er dritvær. Føler ikke det er så mange alternativer. Han sovner i vogna, og jeg bare går rundt i timesvis og ser på klokka En så liten unge syns jo det meste er spennende. La baby utforske ute, samle kongler, blomster, ting og tang. Les bøker, gjerne med knapper å trykke på med lyder. Oppsøk lekeplasser, ta et bad i stampen/badekar med leker oppi. Problemet er bare at han ikke kan gå ennå, så han er ikke så "selvstendig". Kan jo krype, men det er kanskje ikke så lett når man er ute og han har på seg uteklær (det er ikke så varmt og fantastisk vær her for tiden ). Anonymous poster hash: 79373...b52
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Tror nok det er du som kjeder deg og ikke babyen...Anonymous poster hash: 42083...95e 10
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Jeg passer henne for å gi en sliten alenemamma litt pustetid, så hun er mye alene med gutten siden han ikke er i barnehage og hun ikke i jobb ennå. Så jeg spurte hva hun gjør sammen med han - hun har flere venninner med småbarn, så det blir mange kafébesøk med dem. De drar også på åpen gård, babysvømming ol. Ingenting som jeg kan Kan ikke akkurat gjøre husarbeid heller, da det ikke er mitt hjem. Haha. Jeg er seriøst desperat etter tips til ting jeg og den ikke-gående babyen kan gjøre alene sammen Anonymous poster hash: 79373...b52
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Tror nok det er du som kjeder deg og ikke babyen...Anonymous poster hash: 42083...95e Ja, absolutt! Anonymous poster hash: 79373...b52
Gjest Magdalene Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 En krabbende ettåring kan leke i sandkassen, huske, skli.. Være med på å mate ender. Lese (titte i) bøker, Synge sanger Danse til musikk Bygge med klosser
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 En krabbende ettåring kan leke i sandkassen, huske, skli.. Være med på å mate ender. Lese (titte i) bøker, Synge sanger Danse til musikk Bygge med klosser Bare at alt dette jeg har markert tar max 10 minutter før han blir utålmodig og vil gjøre noe annet Kan egentlig si det samme om meg. Hehe Anonymous poster hash: 79373...b52
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Bare at alt dette jeg har markert tar max 10 minutter før han blir utålmodig og vil gjøre noe annet Kan egentlig si det samme om meg. Hehe Anonymous poster hash: 79373...b52 Hva syns han er kjekt da? Har du prøvd å bare sette deg på gulvet og leke med ham? La ham finne frem noe han liker å leke med, og så gjør dere det til han går lei. Vi kan godt sitte å bygge tårn eller kjøre biler i halvannen time, det er ikke akkurat sånn at jeg syns det er veldig gøy, men så lenge han koser seg så tåler jeg å kjede meg litt. Noen ganger vil de bare gjøre noe i 10 minutter, men da får man heller finne på noe nytt, sånn er det å passe barn. Å bare putte ham i vognen og la ham sove i timevis fordi du kjeder deg er en veldig dårlig løsning. Prøv å finn en åpen barnehage i nærheten, der kan han få leke seg og det er folk der du kan prate litt med og så går timene litt kjappere. Anonymous poster hash: 76aa7...f31 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Siden dette er 6 timer om gangen flere dager i uka kan du vel låne med en del av hans leker og ta med hjem til deg/evt lekegrind eller lage et trygt område selv og så kan han leke der og så dere ikke bare må gå ute? Det har vel ikke moren noe imot. Så kan du halvt leke/passe på han i perioder som du gjør annet, feks leser magasiner/ bøker / jobber/studerer? Selfølgelig i perioder, barnet skal jo ha stor del av oppmerksomheten, men dette er jo slik man ville gjort om barnet var eget også, bedre og hyggeligere enn å gå rundt i regnet seks timer flere ganger i uka! Anonymous poster hash: ca25f...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Og som ellers nevnt turer innimellom til åpenbarnehage der du kan prate med andre, lekeplass, kanskje et sted med dyr som et vann e.l lignende, bake , lese, babykino? , cafee med egne venninner/ vennine, sandkasse, osv er noen forslag til. Anonymous poster hash: ca25f...fc8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #16 Skrevet 12. juni 2015 Ts? Anonymous poster hash: ca25f...fc8 Hm? Anonymous poster hash: 0f166...958
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #17 Skrevet 12. juni 2015 Hva synes du om de siste forslagene? Anonymous poster hash: ca25f...fc8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #18 Skrevet 13. juni 2015 Hva synes du om de siste forslagene? Anonymous poster hash: ca25f...fc8 Joda, de er nok fine de. Setter pris på tips! Funker de ikke, kan de være til inspirasjon Men passer dessverre ikke helt... Har ingen venninner som har fri på formiddagen og det er ikke noe babykino her jeg bor. Men når det blir litt varmere i luften tenkte jeg å ta han med til ender og hester. Det synes jo jeg også er gøy Merker han ikke er langt unna å kunne gå, så jeg gleder meg masse til det! Anonymous poster hash: 79373...b52
Kittykat Skrevet 13. juni 2015 #19 Skrevet 13. juni 2015 Gå på lekeplassen, gå tur og ha en piknik i finværet eller hvis det regner, så kan dere lage en hytte i stuen med stoler, bord og tepper, mate ender hvis det er et lite tjern e.l. hvor du bor, lese bøker sammen, gå på en kafe` og spise is m.m. Det er masse man kan gjøre. Det er kun fantasien som setter grenser Hilsen mor til 3
LilleBallerina Skrevet 13. juni 2015 #20 Skrevet 13. juni 2015 En ting jeg synes er viktig å tenke på når man passer barn, er at man skal gjøre ting som er kjekke for barna. Om du ikke liker å lese samme boka 20 ganger, kanskje barnet gjør det. Synes du det er kjedelig å leke på gulvet, så javel... Så lenge barnet liker det? Sett deg i sandkassen og lek 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå