AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Hei! Jeg klarte å skrape opp den leggen når jeg skulle barbere. Det er hele 10cm. Det er ikke så dypt, men huden ble jo skrapet av. Nå har skorpen grodd, men arret er helt rødt. Krise! Hva skal jeg gjøre for å bleke det? Har hørt at man skal starte behandling med en gang for å få best resultat. Men jeg aner virkelig ikke hva og hvordan. Hjelp Anonymous poster hash: 5260d...576
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Og jeg må legge til: hver så snill å bruk barberskum, jenter! Jeg lærte på en harde måten Anonymous poster hash: 91708...af1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Det går vel bort av seg selv etterhvert Jeg har et gammelt arr som er snart 10 år gammelt og det er rødt. Tror lette sår blir fine igjen, men dypere må man behandle. Anonymous poster hash: 91708...af1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Silikonplaster kan hjelpe! Gå på apoteket og spør, de gir deg bedre råd enn her. Jeg måtte sy haka mi i vinter og fikk en "spesialbandasje" som skulle minske arr. Man kan skimte det, men det er mye bedre enn jeg hadde trodd. Anonymous poster hash: 9e1f3...115
Florence Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Er det så dypt at det kommer til å bli arr da? Mange overfladiske sår kan se ille ut i helingsprosessen, men blir helt borte etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Er det så dypt at det kommer til å bli arr da? Mange overfladiske sår kan se ille ut i helingsprosessen, men blir helt borte etter hvert. Jeg skrapet av huden, ble et 10 cm langt hakk. Huden hang igjen på høvlen, ikke lekkert syn Så ja, frykter det ikke går bort. Anonymous poster hash: 91708...af1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Silikonplaster kan hjelpe! Gå på apoteket og spør, de gir deg bedre råd enn her. Jeg måtte sy haka mi i vinter og fikk en "spesialbandasje" som skulle minske arr. Man kan skimte det, men det er mye bedre enn jeg hadde trodd. Anonymous poster hash: 9e1f3...115 Tusen takk! Det skal jeg teste Anonymous poster hash: 91708...af1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Bruk høy solfaktor i sola hvertfall. Hvis du får sol på det det første året (eller er det 6 mnd) risikerer du at det blir stygt. Anonymous poster hash: 797dc...772
Gjest imperio Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 Det behøver ikke å være så dypt før det blir til arr! Det har jeg lært. Ble bitt av en valp (under lek) og det ga små sår, ikke noe blod en gang så tenkte ikke noe over det. Var ikke borti det da det ble bittelitt rur, men nå så har jeg tre arr på hånden. Fortsatt litt rødt, og det er over et år siden jeg ble bitt.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #11 Skrevet 12. juni 2015 Bruk høy solfaktor i sola hvertfall. Hvis du får sol på det det første året (eller er det 6 mnd) risikerer du at det blir stygt. Anonymous poster hash: 797dc...772 Takk for bra tips! Har allerede vært ute i solen en gang med det, men smøre inn med sunblock heretter. Skal heldigvis ikke på solferie i år. Anonymous poster hash: 91708...af1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #12 Skrevet 12. juni 2015 Jeg fjernet nettopp noen føflekker hos hudlegen og fikk beskjed om solfaktor 30 i et år, og fikk resept på dermovat kortisonkrem. Skal smøres på hver kveld i en uke, og en ukes opphold. Dette for å få minst mulig arr.Anonymous poster hash: 337c5...556
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #13 Skrevet 12. juni 2015 Jeg fjernet nettopp noen føflekker hos hudlegen og fikk beskjed om solfaktor 30 i et år, og fikk resept på dermovat kortisonkrem. Skal smøres på hver kveld i en uke, og en ukes opphold. Dette for å få minst mulig arr.Anonymous poster hash: 337c5...556 Takk for tips! Jeg skriver ned fortløpende Anonymous poster hash: 91708...af1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #14 Skrevet 12. juni 2015 Ikke la det komme noe sol på det før etter ett år hvert fall! Pass på å bruk teip, enten sårteip (sitter bedre i vann osv.) eller silikon teip (gjør arret finere, men faller veldig lett sv etter min erfaring. Bruk alltid solkrem på når du er ute i solen og du ikke har på plaster Anonymous poster hash: dcf7a...3cd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #15 Skrevet 12. juni 2015 Jeg bruker faktor 50 på mine arr for å være på den sikre siden. For min del har arrene blitt hvite i løpet av det første året selv om de har vært veldig røde til å begynne med. Et på hånden jeg fikk i fjor sommer er nå helt hudfarget, så det synes ikke så godt lenger, og noen på lår og legger har faktisk blitt helt borte selv om jeg trodde de kom til å være med meg resten av livet, for de var ganske dype og var skikkelig røde. De var vel hvite etter 6 mnd tror jeg og etter ca 1 år forsvant de heldigvis. (høres ut som jeg selvskader, så mange arr jeg har, men det er bare klør fra rovdyr som har gjort det.) Anonymous poster hash: 797dc...772
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #16 Skrevet 12. juni 2015 Jeg skjærte opp så og si hele fingeren for 3 mnd siden. Nesten hele fingeren er et arr. Det har blitt hvitt allerede! Har smurt hver dag med Repair eller hva den heter fra Locobase. Nå smører jeg med Cicaplast fra locobase. Det funker bra, men jeg gjør det ikke for kosmetiske grunner, men for at det tørker ut uten smøring 3-6 ganger daglig. Spiller det noen rolle med litt arr da? Jeg bryr meg om utseende jeg og altså, men der går grensa for min del. Tror forøvrig ikke du får noe arr av en liten stripe. Har gjort slik som deg mange ganger. Har ingen arr der jeg har gjort det. Men gjerne smør med salve som f.eks CicaplastAnonymous poster hash: e0fe1...87a
lemon-aid Skrevet 13. juni 2015 #17 Skrevet 13. juni 2015 Mitt råd: Bruk solfaktor! Nye arr skal ikke soles. De blekes med tiden..Men forsvinner aldri helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå