Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal man gjør når man i flere år har blitt mobbet av en kollega, men det ikke får konsekvenser? Har opplevd mobbing i fem år nå, siden jeg begynte. Samme person mobber også mine kollegaer. Virker som sjefen min ikke tør å gi henne fyken, hun har fått så mange sjanser!

Anonymous poster hash: c7ec4...6f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da går du tl tillitsvalgt og ber om å få et møte med sjef og mobber. Les deg opp på arbeidsmiljøloven og vit at du kan ha rett på erstatning fra arbeidsplassen. 

Anonymous poster hash: b5d2b...7a7
  • Liker 2
Skrevet

Gå til tillitsvalgt. Har dere ikke det på jobben så tar du kontakt med arbeidstilsynet!

Og få tak i Norges lover og les gjennom arbeidsmiljøloven (aml)!

Gjest FebrinaCollett
Skrevet

Tillitsvalgt er svaret.

AnonymBruker
Skrevet

Det var akkurat samme greie som meg. Jeg er ganske frekk i kjeften, og er ikke redd av noen uansett hvem det er.  Men da jeg startet på jobben i en bedrift, så forandret alt. Jeg ble voksen. Men det var et rasshole som plaget alle (mobbet), ingen tørt å snakke til han.Han mobbet meg så mye. Men jeg måte bare holde kjeft. Tålmodighet vettu. En dag  gikk jeg lei, hadde fått nok. Vi satt på lunsj rommet mange var der. Han peket på meg og startet, med piss of sheeten hans.

Og da leverte jeg tilbake, et par skarpe ord. At jeg fikk han til å gå ut av lunsj rommet. Siden da, har han aldri klart å snakke til meg lenger.  

Så mitt tips! Ikke vær redd, snakk for deg selv, du har munn også.

Hilsen mann på 20 år

Anonymous poster hash: b62d2...0f1
  • Liker 3
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg vet at denne tråden er ca 2 år gammel, men her den likevel: jobbutenmobbing.no. Der står det konkret informasjon. 

Også: mentalhelses hjelpetelefon eller Kirkens SOS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...