Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er en familie på 5 som bor i et gammelt hus. Huset er ikke isolert - det er bare planken på innsiden og planken på utsiden. Huset er fullt i mit i veggene, og jeg går stadig og støvsuger sagmugg langs listene etter disse skadedyrene. Planken på utsiden er rotten mange steder og kort sagt skulle hele huset hatt ny kledning, taket skulle vært skiftet og huset sprøytet. Det sier seg selv at det er forferdelig kaldt og trekkfullt her, og vi er mye syke alle sammen.

Det jeg lurer på er om noen vet om vi har rett på å få noe hjelp til å pusse opp huset... Å få gjort alt som trengs vil koste mange hundre tusen og det har vi ikke råd til :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvorfor skulle dere ha rett på å få pusset opp?

Eneste grunnlag for å få det, er at en eller flere er kronisk syke, og at dere ikke kan flytte fra stedet.

Ville jo vært for enkelt om en familie skulle kjøpe et vrak av et hus, for så å forvente at andre skulle betale oppussingen.

Skrevet

Tror at Husbanken har lån til slike formål. Og er det trekkfult så er det vel Enøk-tilbud å få også?

Men hvis dere eier boligen så der det dere selv som må stå for alt. Leier dere så er det bare å flytte.

Skrevet

Dere må nok pusse opp selv, ja.

Vi har selv pusset opp vårt hus p.g.a.muggsopp forkomster i vegger . Vi har en datter som har en alvorlig grad av astma/allergi (bl.a. reagere på muggsopp), men man får ikke dekket noe av utgiftene p.g.a. det.

Du kan evt prøve og trekke noe på skatten hvis du får en lege erklæring på at en eller flere av dere blir syke av huset.

Men selv det kan nok bli vanskelig.

Lykke til uansett hva dere gjør :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi er en familie på 5 som bor i et gammelt hus. Huset er ikke isolert - det er bare planken på innsiden og planken på utsiden. Huset er fullt i mit i veggene, og jeg går stadig og støvsuger sagmugg langs listene etter disse skadedyrene. Planken på utsiden er rotten mange steder og kort sagt skulle hele huset hatt ny kledning, taket skulle vært skiftet og huset sprøytet. Det sier seg selv at det er forferdelig kaldt og trekkfullt her, og vi er mye syke alle sammen.

Det jeg lurer på er om noen vet om vi har rett på å få noe hjelp til å pusse opp huset... Å få gjort alt som trengs vil koste mange hundre tusen og det har vi ikke råd til :veldigsur:

Eier dere huset selv?

I tilfelle, så viste dere vel hva dere kjøpte?

Kun dobbel plank? hørtes rart ut, men tror ikke du kan forvente at noen kommer og fikser huset for dere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Husbanken har låneordninger i slike tilfeller. Hør med din kommune. Må være betalingsdyktig, ellers får du heller ikke lån i kommunen.

Ellers føyer denne tankegangen( jeg har krav på at noen hjelper meg) seg fint inn i min hverdag. Som kommunalt ansatt hører jeg stadig vekk at folk har krav på både det ene og det andre .....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...