Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd i et halvt års tid. I den perioden har det vært opp og nedturer og jeg har hatt behov for en venninne å snakke mee. Blant annet for å prate om kroppslige endringer i forbindelse med pilleslutt og tanker om kvinnekropp og ja graviditet. Det er ikke sånn at vi snakker om dette hver dag, men pratet litt om det i begynnelsen av prøvingen. Fra tid til annen spør hun hvordan det går, men stort sett snakker vi om andre ting.

Nå påstår kjæresten min at han har behov for å snakke med noen også og vil prate med sin bror og bestekamerat. Det endte i krangel fordi jeg ikke synes det er ok. Punkt 1 ee at det er broren hana, og det blir for nært familiemessig. (Vil kkke at andre i familien skal vite det.) Punkt 2 er hvorfor? Hvorfor skal han snakke med dem? Og broren hans ser jeg for meg å være nedgativ til det å få barn da han er på et helt annet stadie i livet. Altså er jeg fullstendig urimelig? :(

Anonymous poster hash: a5b5c...0d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd i et halvt års tid. I den perioden har det vært opp og nedturer og jeg har hatt behov for en venninne å snakke mee. Blant annet for å prate om kroppslige endringer i forbindelse med pilleslutt og tanker om kvinnekropp og ja graviditet. Det er ikke sånn at vi snakker om dette hver dag, men pratet litt om det i begynnelsen av prøvingen. Fra tid til annen spør hun hvordan det går, men stort sett snakker vi om andre ting.

Nå påstår kjæresten min at han har behov for å snakke med noen også og vil prate med sin bror og bestekamerat. Det endte i krangel fordi jeg ikke synes det er ok. Punkt 1 ee at det er broren hana, og det blir for nært familiemessig. (Vil kkke at andre i familien skal vite det.) Punkt 2 er hvorfor? Hvorfor skal han snakke med dem? Og broren hans ser jeg for meg å være nedgativ til det å få barn da han er på et helt annet stadie i livet. Altså er jeg fullstendig urimelig? :(

Hvorfor skal du kunne snakke om det med dine venner samtidig som ikke han får lov?

Det er like stort for han dette her som det er for deg, og klart han også trenger noen å prate om når det er tøft, tøft for dere begge.

Anonymous poster hash: 1ec13...471

• Liker 9
Skrevet

Kanskje han har tanker om å bli pappa. Eller tanke om at det kan finnes hinder for graviditet, f.eks dårlig sædkvalitet. Frustrasjoner om mye av tankene dine eller hans er dominert av prøving osv. Menn kan også gruble, og ha behov for venner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi står på venteliste for ivf. Jeg forteller de fleste om både prøving og vansker om det er relevant. Alle sjefene på jobb vet, pga plnlegging avb

prosjekt, sammarbeidspartnere vet pga felles skjebne, familie vet, og de fleste venner vet.

Ser ikke helt poenget med hemmelighold for de aller næreste. Det er din kropp, men hans celler og han som ønsker å bli pappa uten at noe skjer. Klart han har like stor rett til å snakke som deg.

Anonymous poster hash: 3e7b9...617

Skrevet

Men er det så farlig da? Mannen og jeg snakker med flere vi kjenner om dette, på hver vår side. Hvis du kan snakke med en venninne om slike ting må mannen din få lov til å gjøre det samme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har like mye rett til å fortelle noen som du har.

Anonymous poster hash: 7581b...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Svaret er enkelt: ja, du er urimelig.

Jeg kan snakke med min kjære om det meste, men noen ting krever en venn å drøfte med. Jeg går ut i fra at det gjelder for kjæresten min også. Jada, du går gjennom kroppslige og hormonelle endringer ved pilleslutt, prøving og graviditet. Men kjæresten din er like involvert som deg! Han går kanskje ikke gjennom de samme endringene som deg, men han har også tanker, følelser, bekymringer. Alt kan ikke og kanskje bør ikke tas med deg.

Og hvem han bør prate med bør være ett fett for deg. Han vet nok selv best hvem han stoler på.

Anonymous poster hash: 6d1b4...235

Skrevet

Jeg mener også du er urimelig. Din mann har trolig et like stort behov som deg til å prate om dette.

Skrevet

Ja, du er urimelig. Hvis du har lov å snakke med noen, har han det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er fullstendig urimelig.

Og det er noe snodig å oppføre seg som ufrivillig barnløs etter kun et halvt års prøving - det er jo ingenting å¨være bunnløst deppa for enda.

Anonymous poster hash: dd013...972
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Urimelig. Ferdig snakka!

Anonymous poster hash: eace9...2e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt teit at sånt skal være så hemmelig. Alle skjønner sikkert at dere prøver uansett. Han kan jo si det til kameraten, og ikke broren da. Dersom du ønsker å holde familien litt utenfor. Eller dere kan snakke med hverandre, og ikke inkludere noen. Hvis du lurer på ting om syklus osv, er det jo bare å Google. Får sikrere svar der enn fra ei venninne.

Men seriøst, er dette noe dere klarer å lage en krangel ut av, så tenker jeg mitt om dere begge.

Anonymous poster hash: 43844...267

Skrevet

Har den innstillingen at det er greit at andre får vite det. Det kan bli et mer avslappende forhold til prøvingen. Tror egentlig det blir mindre nysgjerrighet og forventninger til resultat om dere er åpen med det. Men det kan kanskje virke omvendt også, alt etter hvordan dere selv tenker og ser på det. Jeg hadde hvertfall ikke hatt noe imot det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...