AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Noen datakyndige her som kan hjelpe meg, jeg vet nemlig ikke hvordan jeg skal få en slik side på nettleseren hvor favorittsidene mine kommer opp, slik at det bare er å trykke på ikonet? Dårlig på å forklare her, men håper det er forståelig. Anonymous poster hash: db251...f9a
stan Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Jeg har lenge brukt en helt enkel selvlaget webside som startside. Laget den i Word, med lenker til en rekke sider jeg ofte bruker. Siden ligger lokalt på PCen. I tillegg har jeg nå og ordnet at de aller viktigste sidene åpnes i hver sin fane når jeg starter chrome.
Lady Stardust Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Dersom du bruker Chrome kan du legge inn en innstilling slik at favorittsidene dine åpnes når du starter Chrome. Du finner det ved å gå inn på "innstillinger" på nettleseren, finn "Ved oppstart" og "åpne en bestemt side eller sett med sider". Håper det var til hjelp, er ikke så dreven på de greiene selv.
Lutetium 71 Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Installer firefox Bruk dette som startside: about:newtab ..mulig det funker i chrome også, har ikke prøvd.
Klossmajor Skrevet 12. juni 2015 #5 Skrevet 12. juni 2015 Det er dette man bruker bokmerker til. Favorittnettsteder og andre nettsteder du ønsker enkel tilgang til lagrer du som bokmerker for enkel tilgang til disse i nettleseren. Hvordan man setter opp og administrerer bokmerker avhenger noe av hvilken nettleser man bruker. Hvilket operativsystem bruker du og hvilken nettleser bruker du?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #6 Skrevet 12. juni 2015 Jeg har lenge brukt en helt enkel selvlaget webside som startside. Laget den i Word, med lenker til en rekke sider jeg ofte bruker. Siden ligger lokalt på PCen. I tillegg har jeg nå og ordnet at de aller viktigste sidene åpnes i hver sin fane når jeg starter chrome. Hvordan lager man en webside som kan brukes som startside? Jeg aner ikke hvordan en lagrer en webside og hvordan en får den som startside :/ Dersom du bruker Chrome kan du legge inn en innstilling slik at favorittsidene dine åpnes når du starter Chrome. Du finner det ved å gå inn på "innstillinger" på nettleseren, finn "Ved oppstart" og "åpne en bestemt side eller sett med sider". Håper det var til hjelp, er ikke så dreven på de greiene selv. Jeg bruker Chrome ja, men jeg ønsker ikke at favorittsidene skal åpnes hver gang jeg åpner nettleseren, men en side hvor en har oversikt over favorittnettlesere, så en bare kan trykke inn på nettsiden. Anonymous poster hash: db251...f9a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #7 Skrevet 12. juni 2015 Installer firefox Bruk dette som startside: about:newtab ..mulig det funker i chrome også, har ikke prøvd. Jeg bruker Chrome. Hvordan får jeg det som startside? Sorry, er ikke så dreven på dette her :-( Det er dette man bruker bokmerker til. Favorittnettsteder og andre nettsteder du ønsker enkel tilgang til lagrer du som bokmerker for enkel tilgang til disse i nettleseren. Hvordan man setter opp og administrerer bokmerker avhenger noe av hvilken nettleser man bruker. Hvilket operativsystem bruker du og hvilken nettleser bruker du? Jeg har lagret flere hundre sider som bokmerker, men det var ikke det jeg tenkte på. Det er tungvint å bruk bokmerke-lista. OS-X, og bruker Chrome Anonymous poster hash: db251...f9a
-Jiinxs- Skrevet 12. juni 2015 #8 Skrevet 12. juni 2015 Jeg bruker Chrome. Hvordan får jeg det som startside? Sorry, er ikke så dreven på dette her :-( Skriv chrome://settings/ i adresse-feltet eller trykk på de tre strekene oppe til høyre og velg instillinger Finn der det står "Ved oppstart" velg "Åpne en bestemt side eller et sett med sider. Angi sider" Da vil siden som komme opp være Google og under vil du se de sidene du sist vært innom (eller oftes vet ikke hvordan den fungere) Det er langt enklere å sortere favorittene dine framfor å gjøre som en bruker nevnte å lage en forenklet webside. Spesielt hvis du vil ha over hundre favoritter. Ser for meg mye copy/past da. En av grunnen til at jeg ikke bruker Chrome er pga jeg synes at måten man kan sortere favorittene er uoversiktlig, liker mye bedre Firefox på det området.
Klossmajor Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Jobber selv med utvikling av nettsider til daglig og ville aldri vurdert å opprette noen lokal nettside for å holde styr på nettsider jeg besøker ofte. Det ville vært en ekstremt tungvint gjøremåte. Safari og Firefox har en såkalt Top Sites visning, som kanskje er det du leter etter. Personlig er det ikke min foretrukne metode. Jeg mener den klart enkleste måten å holde styr på nettsider er nettopp bokmerker. Det kan vanskelig bli simplere enn å ha en bokmerkelinje i nettleseren der bokmerkene er kategorisert i mapper og undermapper for enkel tilgang. Selv bruker jeg Safari som min primære nettleser på min Mac, først og fremst fordi den er så enkel å bruke i forhold til administrering av bokmerker og historikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå