Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har arbeidsgiver lov å trekke meg 5 uker ferie 100 % stilling, når jeg i fjor jobbet i en 50 og 60% stilling? Jeg ble trekt mer i feriepenger enn hva jeg tjente. Kan jeg kreve å få pengene tilbake? Siden jeg er student så hadde jeg ikke planer å ta 5 uker ferie uansett...

Anonymous poster hash: 52a84...fe1

Anonymous poster hash: 52a84...fe1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, så lenge du ikke i god tid før ferieavvikling (dvs før 1. mai) varslet om at du ikke skulle ta ut full ferie år.

Anonymous poster hash: b161d...d0e
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har reservert deg mot ferie (før 1. mai) slik ab over meg sier så blir du trekt for 5 uker ferie.

Litt rart at ikke sjefen har sagt ett pip om dette men til syvende og sist må du holde styr på slikt selv.

Anonymous poster hash: 29e0b...cef

Skrevet

Men jeg sa i fra til sjefen min, trodde at hun ville gi beskjed videre. Visste ikke at jeg måtte ringe lønningskontoret selv?

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg sa i fra til sjefen min, trodde at hun ville gi beskjed videre. Visste ikke at jeg måtte ringe lønningskontoret selv?

Og sjefen skulle viderebringe beskjed? Hos oss må vi fylle ut ett papir (reservasjon mot ferie) som både jeg og sjefen signerer før det ble sendt til lønningskontoret.

Anonymous poster hash: 29e0b...cef

Skrevet

Ja, hun sa så :( Skal ringe lønningskontoret i morgen og prøve å ordne opp! Håper at det går!! 🙏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...