weetos Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Vi overtok for noen år siden et gammelt hus. Da vi frem til nå har vært travel opptatt med oppussing av hus, har vi ikke ofret hagen en tanke. Nå nærmer huset seg ferdig og det er tid for å begynne på hagen. Hagen var helt overgrodd når vi overtok, men vi har prøvd å fjerne litt. Under alt har vi funnet spor av det som engang var en vakker hage. Har funnet noen stauder og rosebusker jeg kunne tenke meg å beholde. Vi skal spr noe tomta og må da grave opp disse og ha de i potter i mellomtidden. Sånn de står nå er de omringet av ugress, skvallerkål spesielt. Er det noen måte jeg kan unngå at skvallerkålen følger med inn i den nye hagen når jeg planter de jeg har gravd opp? Eller er det beste å bare begynne helt fra scratch?
Zienna Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Svallerkålen kan nok lett følge med, men om den er rundt plantene du tar opp, så er det en overkommelig lukejobb.Om hagen din er overgrodd av ugress hadde jeg fått en minigraver til å grave det hele opp. Det gjorde jeg, og så laget jeg singelganger og store bed mellom busker og trær. Man blir aldri helt kvitt ugresset, men hos meg er det nok med en stor razzia om vårem èn midt på sommeren og èn om høsten. Har aldri angret på at jeg tok drastiske skritt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå