Gå til innhold

Tilbehør til biffen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Biff med brun saus og poteter er en favoritt hos oss. Pleier å ha kokte grønnsaker eller grønnsaksmos til. Noen andre spennende gode varianter til tiøbehør istedenfor grønnsaker? Ikke pomfri.  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååh, soppstuing er supergodt! Og asparges med smør og salt på.

Skrevet

Ta noen amandinepoteter, rødløk i båter, gulrøtter skjært i 3-4 biter i en ildfast form, strø over litt salt, provencekrydder og olivenolje. Vend krydderet og oljen godt inn i grønnsakene. Stek i ovnen på 200 grader i ca. 30-40 minutter. Hiv oppå noen cherrytomater de siste 5-10 minuttene. Rødvinsaus ved siden av. Nam!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er utrolig godt med fløtegratinerte poteter og/eller brokkoli! Pleier å lage det med potetbåter og fløtegratinert brokkoli :)

Anonymous poster hash: 2fd46...d08
Skrevet

Bakt potet :) (og bernais-saus i stedet for brun saus)

Gjest Ennasus
Skrevet

Pleier å variere grønnsaker og potetene ettersom hva som frister mest. De mest brukte er:

-Tomatsalat (finhakket tomat/cherrytomat, sukkerert, reddik, rødløk, kinakål, basilikum, limesaft og litt salt)

-Vannmelonsalat med sorte oliven (melon, sukkerert, sort oliven, crisp-salat, cherrytomat)

-Ovnsbakte grønnsaker (rødløk/sjarlottløk, gulrøtter, purre, blomkål, paprika og potet)

-Stekt asparges surret i spekeskinke

-Smørdampet rosenkål og blomkål med bakte sjarlottløk

-Fløtegratinerte poteter

-Potet og løkform toppet med ost

-Potetbåter med salt og pepper og hvitløk/sitron.

-Potet og squashgrateng med purre og rødløk.

-Kremet sellerirot- og potetstappe (med fløte og smør)

:)

Skrevet

Stekt sopp krydret med hvitløk og ovnsbakte potetbåter og gulrøtter er favoritter her!

Prøv også ut gorgonzolasaus hvis dere liker osten. Smaker himmelsk til biff!!

AnonymBruker
Skrevet

Biff med brun saus og poteter er en favoritt hos oss. Pleier å ha kokte grønnsaker eller grønnsaksmos til. Noen andre spennende gode varianter til tiøbehør istedenfor grønnsaker? Ikke pomfri.

Biff med brun saus og kokte grønnsaker til høres ut som en stoooor nedtur for meg.

Anonymous poster hash: db2fd...a6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Biff med brun saus og kokte grønnsaker til høres ut som en stoooor nedtur for meg.

Anonymous poster hash: db2fd...a6b

En skikkelig godt gjennomstekt biff tenker jeg.

Anonymous poster hash: c1c1d...234

Gjest Badebuksa
Skrevet

Biff med bakt potet/hasselbackpoteter er godt. Smørstekt sjampingjong er godt. Maiskolbe med salt og smør er godt til! En god salat... Potetsalat!

Skrevet

Jeg er glad i sopp til. Ellers veksler jeg på bakt potet, vanlig kokte poteter, potetbåter, ris eller fløtegratinerte poteter til. Bruker ofte brokkoli som grønnsak eller fryste grønnsaksblandinger. Grillet mais er også godt, eller grillet/stekt i ovn. Bytter også på å bruke fløtesaus, brun saus, bernaise eller rødvinssaus. Noen ganger bruker jeg urtesmør/kryddersmør isteden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...