Sarafina Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Hei! Vi (et par på 30 år) skal til Nice i en uke i juli, og ønsker også å tilbringe 2 dager i Italia. Da blir det Liguria-kysten, siden det er nært Frankrike. Noen som har vært i byene jeg nevner her, evt andre i nærheten? Hva syntes dere? Ventimiglia er jo også en mulighet, det ligger jo nærmest franskegrensa. Ønsker å besøke en autentisk italiensk restaurant med supergod mat, noen forslag? Portofino blir muligens litt for langt å reise (5 timer med tog fra Nice, så de andre jeg nevner ligger jo nærmere). Men mulig det er så fint at det vil være verdt det? Ønsker "det ekte Italia", god mat og fin natur, og gjerne fine strender. Vurderer 1 natt i San Remo (hvordan er det der?) pluss 1 natt på en av de andre stedene, kanskje? Noen som har vært i Alassio? Håper på svar :-) Er jo så mye flott i området og tenkte 5 dager i Frankrike, så må gjøre Italia effektivt
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Hei! Vi (et par på 30 år) skal til Nice i en uke i juli, og ønsker også å tilbringe 2 dager i Italia. Da blir det Liguria-kysten, siden det er nært Frankrike. Noen som har vært i byene jeg nevner her, evt andre i nærheten? Hva syntes dere? Ventimiglia er jo også en mulighet, det ligger jo nærmest franskegrensa. Ønsker å besøke en autentisk italiensk restaurant med supergod mat, noen forslag? Portofino blir muligens litt for langt å reise (5 timer med tog fra Nice, så de andre jeg nevner ligger jo nærmere). Men mulig det er så fint at det vil være verdt det? Ønsker "det ekte Italia", god mat og fin natur, og gjerne fine strender. Vurderer 1 natt i San Remo (hvordan er det der?) pluss 1 natt på en av de andre stedene, kanskje? Noen som har vært i Alassio? Håper på svar :-) Er jo så mye flott i området og tenkte 5 dager i Frankrike, så må gjøre Italia effektivt Det er mange flotte byer å velge mellom langs den italienske riviera Vi (=par i 30 årene) kobinerte Menton i Frankrike med Noli i Italia for noen år siden. Menton er en drøy halvtime fra Nice og fra Nice til Noli tar det ca. 1,5 time med bil. Kan absolutt anbefale begge byene. Bodde på veldig koselige og fine B&B i begge steder. Har og vært i Varazze som ligger litt lenger øst - ca 2 timer med bil fra Nice. Også en koselig by der det stort sett bare var italienske turister. Om dere vil bevege dere vekk fra kysten kan Alba anbefales. Det er og veldig fint i Portofino, men hadde nok spart den til en senere ferie i og med dere har begrenset med tid. Synes personlig det blir for mye å bruke 10 t tur/retur av en to dagers tur Anonymous poster hash: 31d5f...5b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå