Maneo Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Hei! Nå er jeg litt lei meg, for hadde nettopp bestilt Bare Escentuals Matte i fargen fairly light, men viser seg at denne er for mørk for meg. Selve ansiktsfargen min er lik sminken, men halsen og resten av kroppen skille seg markant ut - slik at det ser ut som om jeg har prøvd å sminke meg mørkere enn det jeg er. Jeg vet ikke hvilken hudtone jeg er, har satset på nøytral hele tiden. Har også prøvd natural light i GloMinerals, men også denne ga et skille fra halsen/brystkassen og opp. Jeg er lys i huden, blir fort brent, men får en gul(gyllen?) farge om jeg er flink med solkrem. Har rødt/kastanjebrunt hår, og lyse hår på resten av kroppen. Har fregner i ansiktet, men ikke ellers på kroppen. Hudtypen er fet i T-sonen, ellers tørr. Har noen tips til meg? Kan gjerne dra til salong og prøve, men det var det jeg gjorde med GloMinerals, og endte likevel opp med feil.. 1
Gjest Limeprime Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Siden du har rødt hår og fregner tipper jeg at du er veldig lys og sannsynligvis har en kald undertone fremfor varm. Selv har jeg prøvd denne mineralfoundationen i Fairly Light og den var altfor mørk til meg, selv om jeg har nøytral/varm undertone og er bleik. Syns ærlig talt ikke Fairly Light er så veldig lys! Se på blodårene dine om de er grønne eller blå. Er de grønne er du varm. Er de blå er du kald. Er de en mellomting er du nok nøytral. Noen foundationer har rett og slett ikke lyse nok farger. Selv er jeg en av de som aldri finner lys nok farge i butikker her i Norge. Det er større utvalg på nettet. Du kan eventuelt prøve foundation matrixen til Temptalia, eventuelt søke opp sammenligning av swatches av de ulike foundationene. Der er også en del omtaler av foundationer for lys hud på YT om du søker litt rundt.
Maneo Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2015 (endret) Tusen takk for godt svar! Skal absolutt søke litt rundt på nettet, men skal i bryllup neste helg, så har begrenset med tid før jeg mottar den eventuelt nye sminken. Jeg legger ved et bilde av blodårene mine, klarer ikke bestemme meg for fargen. Endret 11. juni 2015 av Maneo
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Det høres ut som vi har lik hud, og jeg bruker Light. Anonymous poster hash: 146ee...f3d
Gjest Khloe Skrevet 11. juni 2015 #5 Skrevet 11. juni 2015 Nå vet jeg ikke om du er villig til å bestille. Men jeg pleier hvertfall å bestille fra mineralhygienics.com. Her kan du bestille prøvepakke med to foundationer(og kost), og de finnes i veldig lyse toner. For eksempel kunne du jo prøvd fair og fairest sammen om det er aktuelt Det er heller ikke så veldig dyrt.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #6 Skrevet 11. juni 2015 Er du fornøyd med glo minerals og id foruten feil farge? isåfall tror jeg du vil like tikei sitt pudder også! De har vel tre ulike undertoner på hver tone-skala. Koster 10kroner for en prøve og man må minst handle for 30kr. Prøvene er ikke super store, men de varer vel 2-3 ganger! Absolutt verdt å prøve:) tikei.no Anonymous poster hash: 66eba...f6c
Gjest Ravna Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 (endret) . Endret 18. januar 2018 av Ravna
Maneo Skrevet 12. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2015 Takker så mye for tips, men har ikke tid til å bestille online. 😖
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Hei! Nå er jeg litt lei meg, for hadde nettopp bestilt Bare Escentuals Matte i fargen fairly light, men viser seg at denne er for mørk for meg. Selve ansiktsfargen min er lik sminken, men halsen og resten av kroppen skille seg markant ut - slik at det ser ut som om jeg har prøvd å sminke meg mørkere enn det jeg er. Jeg vet ikke hvilken hudtone jeg er, har satset på nøytral hele tiden. Har også prøvd natural light i GloMinerals, men også denne ga et skille fra halsen/brystkassen og opp. Jeg er lys i huden, blir fort brent, men får en gul(gyllen?) farge om jeg er flink med solkrem. Har rødt/kastanjebrunt hår, og lyse hår på resten av kroppen. Har fregner i ansiktet, men ikke ellers på kroppen. Hudtypen er fet i T-sonen, ellers tørr. Har noen tips til meg? Kan gjerne dra til salong og prøve, men det var det jeg gjorde med GloMinerals, og endte likevel opp med feil.. Fair i Bare Escentuals er lysere enn fairly light. Anonymous poster hash: 4f639...8fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå