Gå til innhold

Kjøpte smykke med gullanheng, men kjedet var visst i sølv..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt? Han i butikken byttet kjedet(ikke anhenget) før jeg kjøpte det fordi han sa han ville gi meg et som så blankere ut. Smykke var dyrt mellom 4000-5000 tusen så da jeg kom hjem og fant ut at bare anhenget var i gull syntes jeg dette var litt rart. Er det noen her som vet om dette er normalt? Jeg trodde jeg kjøpte et smykke der alt var gull...

Anonymous poster hash: 001a4...c25

Skrevet

Er det normalt? Han i butikken byttet kjedet(ikke anhenget) før jeg kjøpte det fordi han sa han ville gi meg et som så blankere ut. Smykke var dyrt mellom 4000-5000 tusen så da jeg kom hjem og fant ut at bare anhenget var i gull syntes jeg dette var litt rart. Er det noen her som vet om dette er normalt? Jeg trodde jeg kjøpte et smykke der alt var gull...

Gå tilbake og si det ikke var dette du ville ha og at han må sette på det kjedet som var på smykket da du bestemte deg for å kjøpe det.

For han har svindlet deg på prisen.

AnonymBruker
Skrevet

Venezianske kjeder som følger med anhenget er så vidt meg bekjent stort sett alltid i forgylt sølv. Kjeder i ekte gull er dyre, og ligger på omtrent det samme som du ga for anhenget (40 cm i hvitt gull koster f.eks. 4750,- der jeg jobber.)

Anonymous poster hash: 9c708...1f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Kommer nok til å ta det med meg tilbake. Vil ikke ha smykke nå.

Skrevet

Helt normalt, alle smykker med anheng selges medfølger med mindre du spesifikt sier du skal ha gull ( og det koster da naturligvis en hel del mer)

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis selges rodinerte sølv kjeder til hvitt gull anheng, med mindre kunden ønsker å betale for et i gult/hvitt gull.

Min mann har kjøpt anheng det ene året med rodinert sølvkjede for så å kjøpe gull kjede neste jul eller merkedag.

Anonymous poster hash: ef4f2...f9f

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart at du ikke fikk beskjed om at det var sølv? Jeg opplyser bestandig om det til kunden da gullkjede ofte er et mersalgsprodukt. Men å kalle det svindel er bare tull. Du kan alltids få bytte smykket, men pengene får du nok ikke tilbake. Ett gullkjede i normal lengde 40-42 cm i 1mm bredde må du regne med å betale 2500-3000 kr for. Minimum.

Anonymous poster hash: 07c72...75b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå tilbake og si det ikke var dette du ville ha og at han må sette på det kjedet som var på smykket da du bestemte deg for å kjøpe det.

For han har svindlet deg på prisen.

Det kjedet som var på anhenget var garantert ikke gull. Så det er ikke snakk om noen svindel her i det hele tatt!

• Liker 2
Skrevet

Det kjedet som var på anhenget var garantert ikke gull. Så det er ikke snakk om noen svindel her i det hele tatt!

Han tok en pris, og satte på et annet kjede... Jeg garanterer at hun fikk med et billigere et.

Skrevet

Prisen som står oppført, er bare for selve anhenget. Kjede kommer alltid i tillegg, uavhengig om det er sølv- eller gullkjede.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han tok en pris, og satte på et annet kjede... Jeg garanterer at hun fikk med et billigere et.

Jeg garanterer at kjedet var det samme, men ett nytt som ikke har stått i utstillingen. Ingen smykker i utstillingen har gullkjede på. De ligger innlåst inni disken ☺

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...