AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Er det godt? Er det vanskelig? Er det noen som har en litt enkel oppskrift på det? Har aldri smakt og aldri lagd, men alle sier det er så godt så jeg tenkte å prøve Anonymous poster hash: e0ff6...47f
Gjest Ennasus Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Har kun smakt det en gang, og de var ikke gode Kommer sikkert helt an på hva slags smak det er i selve makronen og fyllet... Men de fleste jeg kjenner som har smakt det sier det er veeeldig søtt, som sukker. Så hvis du er glad i søtsaker så liker du det sikkert Har aldri bakt det, men har lest litt om det. Det virker ikke så vanskelig hvis du er nøye med å følge oppskriften, og å la makronene hvile før du setter i ovnen, og at du banker ut luftbobler
funginger Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 http://www.detsoteliv.no/recipes?title=macarons&field_ingredients_value=&keys= Har ikke prøvd selv, men min søster og mor lagde det en gang, ble ikke like pene, men smakte godt.
*Emma* Skrevet 12. juni 2015 #4 Skrevet 12. juni 2015 Vanskelig- ja. Godt- ja. Men det kommer ann på hva du fyller med. Jeg syns feks sjokolade er kjedelig og samme med pistasje. Smaker bare søtt. Liker bringebær, salt karamell og pasjonsfruktcurd feks. Pv oppskriften til Ida på www.cakeplease.no (tror det er adressen). Hun som vant Hele Norge baker første gangen.
Gjest Miss.Silver Skrevet 13. juni 2015 #5 Skrevet 13. juni 2015 Jeg lagde pistasmakroner for første gang to år tilbake, det var ikke vanskelig i det hele tatt, men veldig tidskrevende. Er du ikke villig til å bruke så mye tid, så finnes det jo sånn pakke som du kun tilsetter vann, smør og egg tror jeg (hvertfall vann).
rouge noir Skrevet 13. juni 2015 #6 Skrevet 13. juni 2015 Jeg er ikke glad i ting som bare smaker søtt, men jeg er veldig glad i macarons. Er veldig glad i malt mandel i bakverk, selv om jeg synes kransekake er litt i søteste laget, kan det kanskje minne litt: de er laget med kvernet mandel og skal være passe seige. Lager selv i perioder, og det er ikke vanskelig, men som Miss. Silver sier tar det tid. Jeg liker å lage mandelmel selv, så jeg vet det ikke er fettredusert, samt at det ikke bør være hakkede mandler, men kvernet. Det gir et visuelt jevnere resultat, og det gir ikke skarpe kanter i munnen. Mange som ikke bryr seg om dette, altså. Jeg tar av skallet, tørker dem i ovn, kverner de med mandelkver, og trørker melet i ovnen, slik at melet blir helt tørt. Man kan tilsette farge, både pulver, og fargesterk flytende går bra. Jeg har fått best resultat ved å blande mandelmel med fransk marengs, som man lager ved å stivpiske eggehvitter og helle i sirup utblandet i kokende vann (sirup, avkjølt litt, så egget ikke påvirkes). Man kan også tilsette smak, som vaniljefrø, lakrispulver osv. I midten kan man bruke det man liker, jeg liker lemoncurd, eller vaniljemakroner med mørk sjokolade i midten. Har hatt godt hell med passion for baking sine oppskrifter. Jeg er ikke så fan av de mattene man kan kjøpe, liker bedre å bruke bakepapir, de slipper underlaget lettere da, synes jeg. Lag like store makroner med sprøytepose e.l, la dem stå på benken til de får en hinne (du skal kunne berøre dem forsiktig uten at du får noe på fingeren). Putt dem så i ovnen. Jeg liker også å dunke dem litt forsiktig i benken først for å få vekk tuppen på toppen. De er ferdige når de slipper underlaget. Mange råder å bruke to stekebrett oppå hverandre, jeg glemte det en gang og det gikk fint. Lykke til Tror jeg skal lage macarons snart!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2015 #7 Skrevet 13. juni 2015 Jeg er ikke glad i ting som bare smaker søtt, men jeg er veldig glad i macarons. Er veldig glad i malt mandel i bakverk, selv om jeg synes kransekake er litt i søteste laget, kan det kanskje minne litt: de er laget med kvernet mandel og skal være passe seige. Lager selv i perioder, og det er ikke vanskelig, men som Miss. Silver sier tar det tid. Jeg liker å lage mandelmel selv, så jeg vet det ikke er fettredusert, samt at det ikke bør være hakkede mandler, men kvernet. Det gir et visuelt jevnere resultat, og det gir ikke skarpe kanter i munnen. Mange som ikke bryr seg om dette, altså. Jeg tar av skallet, tørker dem i ovn, kverner de med mandelkver, og trørker melet i ovnen, slik at melet blir helt tørt. Man kan tilsette farge, både pulver, og fargesterk flytende går bra. Jeg har fått best resultat ved å blande mandelmel med fransk marengs, som man lager ved å stivpiske eggehvitter og helle i sirup utblandet i kokende vann (sirup, avkjølt litt, så egget ikke påvirkes). Man kan også tilsette smak, som vaniljefrø, lakrispulver osv. I midten kan man bruke det man liker, jeg liker lemoncurd, eller vaniljemakroner med mørk sjokolade i midten. Har hatt godt hell med passion for baking sine oppskrifter. Jeg er ikke så fan av de mattene man kan kjøpe, liker bedre å bruke bakepapir, de slipper underlaget lettere da, synes jeg. Lag like store makroner med sprøytepose e.l, la dem stå på benken til de får en hinne (du skal kunne berøre dem forsiktig uten at du får noe på fingeren). Putt dem så i ovnen. Jeg liker også å dunke dem litt forsiktig i benken først for å få vekk tuppen på toppen. De er ferdige når de slipper underlaget. Mange råder å bruke to stekebrett oppå hverandre, jeg glemte det en gang og det gikk fint. Lykke til Tror jeg skal lage macarons snart! Tusen takk for utfyllende svar! Ja jeg får bare prøve og se hvordan det blir Anonymous poster hash: e0ff6...47f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå