geene Skrevet 11. juni 2015 #1 Del Skrevet 11. juni 2015 Vi byttet en del kledning på en side av huset og jeg er gravid så jeg måtte male med vannbasert maling. Halve veggen er gammel kledning med oljebasert maling på, som ble påført for 3 år siden. Problemet mitt er at den vannbaserte malingen er lysere da den oljebaserte har på en måte "gulnet" litt. Kan jeg ta et strøk med vannbasert maling over den "gamle" oljebaserte malingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg tror den kombinasjonen er dårlig, og at vannmalingen kommer til å flasse av. Anonymous poster hash: 7e2fc...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 11. juni 2015 #3 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg tror den kombinasjonen er dårlig, og at vannmalingen kommer til å flasse av. Anonymous poster hash: 7e2fc...73c Det mener jeg å ha hørt noe om også, men er ikke 100% sikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geene Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 11. juni 2015 Så dumt! Det ser skikkelig rart ut nå med to forskjellige hvitfarger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 11. juni 2015 #5 Del Skrevet 11. juni 2015 Vi byttet en del kledning på en side av huset og jeg er gravid så jeg måtte male med vannbasert maling. Halve veggen er gammel kledning med oljebasert maling på, som ble påført for 3 år siden. Problemet mitt er at den vannbaserte malingen er lysere da den oljebaserte har på en måte "gulnet" litt. Kan jeg ta et strøk med vannbasert maling over den "gamle" oljebaserte malingen? Du kan selvfølgelig gjøre det, men malingen vil begynne å flasse etter ca ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maryell Skrevet 11. juni 2015 #6 Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Vannbasert på oljebasert er ikke noe problem, omvendt er et problem. Forklaring: Den oljebaserte malingen danner en stiv film, den vannbaserte en elastisk, å legge en elastisk film på en stiv film går fint, men å legge en stiv film på en elastisk vil på sikt føre til flassing pga. spenningsforskjeller. http://flugger.no/Om-Flugger/Pressemeddelelse/Presse2013/OlieEllerVand.aspx Endret 11. juni 2015 av Maryell 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geene Skrevet 11. juni 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 11. juni 2015 Vannbasert på oljebasert er ikke noe problem, omvendt er et problem. Forklaring: Den oljebaserte malingen danner en stiv film, den vannbaserte en elastisk, å legge en elastisk film på en stiv film går fint, men å legge en stiv film på en elastisk vil på sikt føre til flassing pga. spenningsforskjeller. http://flugger.no/Om-Flugger/Pressemeddelelse/Presse2013/OlieEllerVand.aspx Dette virket jo veldig lovende.. tror jeg rett og slett må gå i malebutikken og høre der, siden jeg får så forskjellige svar innpå her Men håper selvsagt at Maryell har rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maryell Skrevet 11. juni 2015 #8 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg har jobbet mange år i malebutikk, så ja, jeg har rett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #9 Del Skrevet 11. juni 2015 Det var jo mer vanlig med oljebasert før, så huset vårt var malt med det. Vi har malt over med vannbasert, og det har gått helt fint. Det som Maryell skriver er helt korrekt. Anonymous poster hash: 05d45...7d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 12. juni 2015 #10 Del Skrevet 12. juni 2015 Det er også korrekt at det kan flasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå