AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Jeg har veldig lyst på en spesiell type jobb, problemet er bare at det er vanskelig å få denne jobben ettersom jeg kun tar fast stiling da jeg har det fra før av i en annen jobb. Men innimellom lyser de ut vikariater i den jobben jeg vil ha, og spørsmålet er da om jeg kan ta permisjon fra min nåværende jobb, for å jobbe i et vikariat i den andre jobben? Jeg jobber nå i det offentlige. Og må man oppgi hvorfor man søker permisjon? Dersom det ikke blir noe mer etter vikariatet i den andre jobben, eller jeg ikke trives, går jeg tilbake til min faste jobb, men om jeg får tilbud om fast stilling etter vikariatet, så sier jeg opp den faste jobben. Er dette i det hele tatt mulig, og er det noen som har gjort noe liknende? Jeg kunne vel like så gjerne søkt permisjon for å dra jorda rundt, eller satset på selvstendig næringsvirksomhet Anonymous poster hash: ea92a...492
Gjest Nori Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Vet om mange som har gjort akkurat dette. Men man må oppgi hvorfor man søker permisjon.
Gjest Margit Spat Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Det er opp til arbeidsgiver om de vil gi permisjon på dette grunnlaget, og det er nok innen det offentlige at dette er enklest å få til. Praksisen er, etter hva jeg kjenner til, noe ulik fra sted til sted. Noen steder gir lettere permisjon enn andre. Felles er at det er enklest å få permisjon dersom den jobben du går til gir deg kompetanse som er nyttig for din faste arbeidsgiver når (eller, i praksis: hvis) du kommer tilbake. Når du søker om permisjon bør du derfor vise hvordan praksisen og kompetansen du vil få har nytte for din nåværende arbeidsplass.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Ok, takk for svar dere! Gjelde vanlige regler for oppsigelse under permisjon? Anonymous poster hash: ea92a...492
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #5 Skrevet 11. juni 2015 Lurer på om det er vanskelig å evt. koordinere tilbud om jobb og søknad/svar på søknad om permisjon? Anonymous poster hash: ea92a...492
Glitnir Skrevet 11. juni 2015 #6 Skrevet 11. juni 2015 Ok, takk for svar dere! Gjelde vanlige regler for oppsigelse under permisjon? Anonymous poster hash: ea92a...492 Ja. Oppsigelsestiden løper selv om du er i permisjon.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Mange som har gjort det på min arb.plass. De har tatt 6mnd./1 års ulønnet perm, for å jobbe innen noe helt annet. Aldri vært noe problem å få permisjon heller. Privat bedrift. Anonymous poster hash: 25629...063
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #8 Skrevet 11. juni 2015 Mange som har gjort det på min arb.plass. De har tatt 6mnd./1 års ulønnet perm, for å jobbe innen noe helt annet. Aldri vært noe problem å få permisjon heller. Privat bedrift. Anonymous poster hash: 25629...063 Det er jo bra! Men kanskje det er litt annerledes og strengere innen kommunen? Er det noen som har erfaringer om dette fra Oslo kommune? Anonymous poster hash: ea92a...492
Kanutte Skrevet 11. juni 2015 #9 Skrevet 11. juni 2015 Hos oss vil det komme helt ann på hvilken jobb du søker og om vi virkelig ønsker å ha deg med videre. En som søkte permisjon for å være skoleleder i en annen kommune (var lærer) fikk ikke permisjon, mens en som flyttet et år til utlandet fikk permisjon i et håp om at vi fikk beholde vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå