AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Del Skrevet 11. juni 2015 Mange skriver så bastant: alle karakterer kommer på vitnemål!! Men så skriver noen at avsluttende fag hvert år kommer på vitnemål. Hvilke er de da? Er det kun kroppsøving som ikke er avsluttende hvert år? Vet at på yrkesfag med påbygg telles faktisk ikke karakter fra kroppsøving på vg1 & vg2 på vitnemålet, men kun den du får på vg3. Så da er jo det er prakteksempel på at alle karakterene ikke kommer på vitnemål, om jeg forsto det rett. Men så lurer jeg på om det kun er gym da? Står ''alle avsluttende fag fra vg1 teller på vitnemål''. Siden man har engelsk på vg1 og på vg2, telles kun den fra vg2 da? http://www.ung.no/oss/utdanning/113063.html Halvårsvurderinger i gjennomgående fag teller ikke (f.eks er kroppsøving på vg1 og vg2 halvårvurderinger, faget er avsluttende med standpunktkarakter først på vg3). Siden det sto ''f.eks'', så lurer jeg på om det er flere fag som ikke blir stående på standpunkt fra vg1/v2 f.eks. Så om noen har gått yrkesfag med påbygg og har vitnemålet sitt kan si hvilke karakterer fra vg1 og vg2 som ble stående blir jeg glaad:) Vet at alle fra påbygg vg3 blir stående. Anonymous poster hash: 0a23b...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #2 Del Skrevet 11. juni 2015 Alle avsluttende karakterer kommer med. To år matte = andreårets karakter kommer med. Tre år matte = tredjeårets karakter. To år engelsk = andreårets karakter. PTF fra hvert år på yrkesfag kommer med, altså står karakterer i PTF fra både første og andre år. Anonymous poster hash: 040d7...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #3 Del Skrevet 11. juni 2015 Alle fag kommer på vitnemålet. Dvs. alle avsluttende fag vil komme på VGS. Dette er enkelt. De fagene du ikke fortsetter med videre er avsluttende fag. Kroppsøving og norsk er ikke avsluttende før i VG3. Anonymous poster hash: 6f27c...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hedhed Skrevet 11. juni 2015 #4 Del Skrevet 11. juni 2015 Matematikk er avsluttende hvert år da det regnes som forskjellige kurs. Dvs. at du vil få minst to karakterer i matte på vitnemålet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karamariell Skrevet 11. juni 2015 #5 Del Skrevet 11. juni 2015 Alle avsluttende karakterer kommer med. To år matte = andreårets karakter kommer med. Tre år matte = tredjeårets karakter. To år engelsk = andreårets karakter. PTF fra hvert år på yrkesfag kommer med, altså står karakterer i PTF fra både første og andre år.Anonymous poster hash: 040d7...6d6 Vi fikk beskjed om at det kun var PTF fra siste halvår i andre klasse som kom med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 11. juni 2015 #6 Del Skrevet 11. juni 2015 Norsk, kroppsøvning og historie er avsluttende tredje året. Fremmedspråk er avsluttende andre året dersom du hadde det på ungdomsskolen (og altså kun tar nivå 2). De fleste av valgfagene er egne kurs som varer et år, og dermed kommer begge karakterene på vitnemålet. F. eks. Både Rettslære 1 og Rettslære 2, eller Engelsk vg 1 og Internasjonal engelsk. Vet ikke hva som er annerledes på yrkesfag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storekommode Skrevet 11. juni 2015 #7 Del Skrevet 11. juni 2015 Matematikk er avsluttende hvert år da det regnes som forskjellige kurs. Dvs. at du vil få minst to karakterer i matte på vitnemålet. Vi fikk bare fra sisteåret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #8 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg hadde 1P og 2P på vgs, og man får begge disse karakterene på vitnemålet. Flere i klassen min kom opp i 1P skriftlig eksamen i første vgs, og noen kom også opp andreåret, i 2P :-) Så både 1P og 2P kommer på vitnemålet. Anonymous poster hash: b5d55...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå