AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #1 Skrevet 11. juni 2015 Jeg fikk ny mobil i går, en Samsung Galaxy s5. Jeg hadde s2 fra før, og var kjempefornøyd med den. Men på den nye s5 har jeg rett og slett helt rævva signalstyrke. Mens s2'en ligger rett ved siden av og har full pott på signalstyrken har jeg ikke én liten strek enang på s5'en. Når jeg slår opp på signalstyrken ligger den på 113 dMb... Jeg har prøvd å ta ut sim-kortet og sette det inn igjen, uten at det hjalp. Noen flere som har erfaringer med dette? Er det noe jeg kan gjøre? Nå sitter jeg altså inne på jobben, helt ved vinduet, og har såvidt det er dekning.. Når jeg skal ta med meg mobilen på hyttetur i sommer kan jeg da bare drite i å få brukt den Anonymous poster hash: 6442d...366
Dark Angelina Skrevet 11. juni 2015 #2 Skrevet 11. juni 2015 Har du deksel på? Det kan svekke signalstyrken. Det gjør det i alle fall på min s3.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Nei, er samme problemet uten deksel :/ Anonymous poster hash: 6442d...366
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Har samme problem med S4, og det hender den faller ut av nettet så man ikke mottar meldinger og telefoner, før man plutselig finner det ut når man skal sende en melding... Moro.. Anonymous poster hash: 922f2...6ee
Dark Angelina Skrevet 11. juni 2015 #5 Skrevet 11. juni 2015 Kan det kanskje være problemer med mobilselskapet? Har du sjekket opp i det?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #6 Skrevet 11. juni 2015 Kan det kanskje være problemer med mobilselskapet? Har du sjekket opp i det? Hva slags problemer kan det være, da? Jeg har telenor, akkurat samme som kollegaene mine, og de har ingen problemer. Han på nabopulten har full pott på signalstyrken. Anonymous poster hash: 6442d...366
Dark Angelina Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Okei, nei, jeg tenkte kanskje det kunne være telenor som hadde noen problemer, men da er det jo ikke det.. da vet jeg dessverre ikke hva det kan være. Har du noen programmer åpne som kan svekke signalstyrken?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #8 Skrevet 11. juni 2015 Okei, nei, jeg tenkte kanskje det kunne være telenor som hadde noen problemer, men da er det jo ikke det.. da vet jeg dessverre ikke hva det kan være. Har du noen programmer åpne som kan svekke signalstyrken? Ikke som jeg vet om. Ingen apper som er oppe, og når jeg ser på kjørende prosesser ser jeg ikke noe spesielt merksnodig (selv om det er litt vanskelig å si, ikke alt som er helt åpenbart for meg hva er for noe av bakgrunnsprosesser). Anonymous poster hash: 6442d...366
Gjest Optimo Skrevet 12. juni 2015 #9 Skrevet 12. juni 2015 Er mobilen satt opp til å bruke 4G? Hvis den er det, og fanger opp et svakt 4G-signal, vil den velge det over et sterkt 3G. Hvis du ikke bruker streamingtjenester fryktelig mye kan du jo teste ut å låse telefonen til 3G - se under "mobile nettverk" og velg 3G / WCDMA.
Yme Skrevet 12. juni 2015 #10 Skrevet 12. juni 2015 De strekene som viser signalstyrke, betyr ikke så veldig mye. Hver telefonmodell viser styrke på sin helt egen måte, siden det ikke finnes noe universal målestokk på hvordan dette skal se ut.Om telefonen din fungerer, og du ikke mister anrop, trenger du ikke bry deg om de strekene der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå