Gå til innhold

Trenger ny garderobe, hjelp! Har ikke peiling på klær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nesten alle klærne mine begynner å bli en del år gamle, og de fleste har jeg fått i gave. Ingen er "min stil" (som jeg ikke aner hva er...). Men synes ikke noen klær ser fine ut på meg... 

Har en kroppstype som ligner (litt):

Keira Knightley:

http://styletips101.com/wp-content/uploads/2007/08/keira-knightley.jpg

Claire Danes:

http://cdn01.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2014/04/danes-know/claire-danes-hugh-dancy-dress-for-casual-outings-12.jpg 

Altså lang rygg og korte bein. Vekta legger seg hovedsakelig på lår/rumpe, så har tynn overkropp, men ikke flatbrystet .

Kjæresten etterlyser at jeg skal se litt mer feminin ut. Jeg har alltid kledd meg etter komfort. 

Noen som vet hva slags type klær jeg burde gå etter? Og om noen orker, forslag til plagg fra noen nettsider? Er student, så er ikke interessert  i dyre merkeklær eller noe slik. (har ikke råd..) Men har spart opp litt og vil bytte ut mesteparten av det jeg har i garderoben.

Anonymous poster hash: e2bb4...073
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med den fasongen kan man vel bare velge og vrake, tenker jeg?

Hva med å kjøpe noen fine skjørt eller kjoler? Jeg bruker kun det, har ikke hatt på meg bukser på 3-4 år  :laugh: For eksempel H&M har en del fint i den sjangeren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med smale skjørt som du kan trekke litt opp på magen. Da får en kanskje inntrykk av at beina er lenger og ryggen kortere?

Anonymous poster hash: 99946...1c3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå innpå kjedebutikkene der du har råd til å handle på nettet, som hm.com og velg skjørt/kjoler og rett og slett bla og se hva du føler er deg/ hva som gjør at du stopper opp/ magefølelsen! Vil tro at det meste passer en kropp som din uansett så er bare å velge å vrake :)

Inspirasjon kan du ellers hente på feks pinterest, minmote.no, ulike blogger , eller magasiner som detnye, costume osv ( finnes også på nett) om du vil i tillegg, kanskje det kan hjelpe deg også :)

Anonymous poster hash: 7844b...838

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du googler de to du har linket til i HI får du en pekepinn på snitt, samt en stil som kan fungere. Alfa omega når du kjøper ny garderobe er at du planlegger en basisgarderobe som holder i flere år. Deretter kan du ha noen enkle "moteplagg" som brukes en sesong eller to.

Anonymous poster hash: 41194...199

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips :-)

Anonymous poster hash: e2bb4...073

Skrevet

Med den fasongen kan man vel bare velge og vrake, tenker jeg?

Hva med å kjøpe noen fine skjørt eller kjoler? Jeg bruker kun det, har ikke hatt på meg bukser på 3-4 år  :laugh: For eksempel H&M har en del fint i den sjangeren.

Skjørt og kjoler er helt kjempe! Enig med deg, og ts bør skaffe seg det også.

Gjest caramiacaramella
Skrevet (endret)

Jeg synes du bør tenke mer på hva du selv føler deg komfortabel i, enn hva kjæresten din synes. Ingen andre skal jo diktere hvordan du ser ut. Men hvis du vil prøve å kle deg mer feminint, er det bare å kjøpe noen skjørt og kjoler. Jeg bruker stort sett bare kjoler og skjørt, og trives veldig godt med det.

Angående hva du bør kle deg i: for din kroppstype tenker jeg at kjoler vil bli veldig fint, da du kan sette fokus på overkroppen din som antageligvis er ganske slank, og gjøre det beste ut av de områdene hvor vekten legger seg. Kjoler som er litt trange i toppen og svinger ut ved midjen er flatterende på de fleste kvinner, og blir sikkert veldig fint på deg :)

Når det gjelder økonomi for garderobeoppdateringen din, vil jeg definitivt anbefale å kjøpe brukt/secondhand. Det er både bedre for miljøet og bedre for lommeboken :) Jeg kan ikke huske sist jeg kjøpte noe nytt engang. Finn.no er fantastisk, bloppis enda bedre. Du kan også organisere byttekvelder med noen venninner, det er kjempekoselig og du får byttet til deg nye ting. 

Lykke til!

Endret av caramiacaramella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...