AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Jeg skal utdanne meg innen helsesektoren og har tenkt å farge håret rødt. Lurer bare på om dette kan virke inn på hvordan folk oppfatter meg? Tenker ikke på en voldsom rød farge. Enten en lys rød / oransje farge eller en mørk rød. Har alltid hatt lyst på det og tror det er på tide å prøve før jeg eventuelt går ut i jobb, men jeg må jo i praksis også. Er bare lei av å ha en nordisk farge, verden trenger regnbuer :-D Setter pris på deres synspunkt! Anonymous poster hash: 3f68a...262
Ms.Sommerfugl Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Rødt hår er kjempe fint! Så lenge det ikke er noe helt ekstrem knallrød farge, så tror jeg det skal gå helt fint. Syns for øvrig knallrød hårfarge er litt kult også jeg, da, men det er nå bare meg. Du kan vel kanskje ikke gjøre noe så drastisk som skal jobbe i det yrket? Når det er sagt, så ser jeg ikke hvorfor hårfargen skal være et problem. Folk drar da ikke til legen for å kikke på hårfargen folk har der Endret 10. juni 2015 av Ms.Sommerfugl
sweg Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Så lenge du ikke ser ut som Ronald McDonald, så trenger du ikke å bekymre deg over det
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Rødt hår er kjempe fint! Så lenge det ikke er noe helt ekstrem knallrød farge, så tror jeg det skal gå helt fint. Syns for øvrig knallrød hårfarge er litt kult også jeg, da, men det er nå bare meg. Du kan vel kanskje ikke gjøre noe så drastisk som skal jobbe i det yrket? Når det er sagt, så ser jeg ikke hvorfor hårfargen skal være et problem. Folk drar da ikke til legen for å kikke på hårfargen folk har der Haha det er sant! Bare merker at spesielt de eldre er veldig skeptisk til spesielle hårfarger. De trenger ikke være så gamle, mine foreldre på rundt 50-60 er også helt sykt skeptisk og tror at rar hårfarge, da begynner datteren deres med skumle saker Anonymous poster hash: 3f68a...262
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Så lenge du ikke ser ut som Ronald McDonald, så trenger du ikke å bekymre deg over det Vi får håpe det ikke blir Ronald McDonald da, takk for innspill Anonymous poster hash: 3f68a...262
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Haha det er sant! Bare merker at spesielt de eldre er veldig skeptisk til spesielle hårfarger. De trenger ikke være så gamle, mine foreldre på rundt 50-60 er også helt sykt skeptisk og tror at rar hårfarge, da begynner datteren deres med skumle saker Anonymous poster hash: 3f68a...262 Etter å ha jobbet på en café og hatt alt fra blått, rødt, rosa, lilla og regnbuefarget hår kan jeg ikke si annet enn at det ikke stemmer med min erfaring i det hele tatt. De eldre kundene var de som kommenterte håret mitt mest, utelukkende i positive vendinger, og de var alltid kjempeentusiastiske når jeg kom på jobb med en ny farge. Jeg hadde masse fordommer mot eldre mennesker, men jeg måtte jaggu ta et oppgjør med fordommene mine etter dette Anonymous poster hash: 4e0bd...7f4
Jeane Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har hatt håret ganske skarpt rødt igjennom hele tyveårene, og jeg opplevde ikke noe negativt. Når du møter folk med et smil og en vennlig tone, så er det som regel det du blir møtt med tilbake. De som oppfører seg dårlig gjør ikke det på grunn av hårfargen.
Chizue Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Så lenge fargen passer til deg Har ei venninne som farget håret svart, hun så rett og slett ut som ett spøkelse, grå/blek i ansiktet...Nå har hun farget håret knall rødt..Nesten blodrødt (men knallfarge) Og hun ser verre ut nå enn når hun hadde svart farge... Fordi det ikke passer henne... Jeg har møtt folk som har hatt blått/grønt/rosa/gule striper i håret og de har sett fantastiske ut, de har rett og slett passet med de komboene... Jeg selv har hatt varme farger og med min hudtype så passer jeg slike farger, men kan ikke gå for grønt/blått/svart uten å se syk ut Og selvtillit er viktig også
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #9 Skrevet 10. juni 2015 Etter å ha jobbet på en café og hatt alt fra blått, rødt, rosa, lilla og regnbuefarget hår kan jeg ikke si annet enn at det ikke stemmer med min erfaring i det hele tatt. De eldre kundene var de som kommenterte håret mitt mest, utelukkende i positive vendinger, og de var alltid kjempeentusiastiske når jeg kom på jobb med en ny farge. Jeg hadde masse fordommer mot eldre mennesker, men jeg måtte jaggu ta et oppgjør med fordommene mine etter dette Anonymous poster hash: 4e0bd...7f4 Noe så herlig å høre! Tenker kanskje det også kan gjøre noen glad, på en måte. Håper at jeg også kan legge bort fordommene mine. Tusen takk kjære anonym, det ble både et smil og en lettelse. Anonymous poster hash: 3f68a...262
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #10 Skrevet 11. juni 2015 Jeg har hatt håret ganske skarpt rødt igjennom hele tyveårene, og jeg opplevde ikke noe negativt. Når du møter folk med et smil og en vennlig tone, så er det som regel det du blir møtt med tilbake. De som oppfører seg dårlig gjør ikke det på grunn av hårfargen. Så bra du ikke møtte noe negativitet! Håper også en bra utstråling og en stå-på-vilje vil overgå mitt valg om å ha en annen hårfarge :-D Anonymous poster hash: 3f68a...262
Kragebein Skrevet 11. juni 2015 #11 Skrevet 11. juni 2015 Trikset er å finne den hårfargen som passer din hudtone aller best. Jeg har selv farget håret rødt i mange år, og har fått utallige spørsmål om det er min naturlige hårfarge Fargen ser ikke akkurat naturlig ut, men den passer meg såpass godt. Jeg har heller aldri opplevd å bli tatt useriøst på grunn av det, og har aldri fått en eneste negativ kommentar på fargen. I likhet med AB over her så har eldre mennesker vært mest åpne om hvor stilig de synes det er
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #12 Skrevet 11. juni 2015 Så lenge fargen passer til deg Har ei venninne som farget håret svart, hun så rett og slett ut som ett spøkelse, grå/blek i ansiktet...Nå har hun farget håret knall rødt..Nesten blodrødt (men knallfarge) Og hun ser verre ut nå enn når hun hadde svart farge... Fordi det ikke passer henne... Jeg har møtt folk som har hatt blått/grønt/rosa/gule striper i håret og de har sett fantastiske ut, de har rett og slett passet med de komboene... Jeg selv har hatt varme farger og med min hudtype så passer jeg slike farger, men kan ikke gå for grønt/blått/svart uten å se syk ut Og selvtillit er viktig også Haha oh gosh.. Når noen farger håret helt svart, eller helt ketchup-rødt får jeg vondt i hjerterota! Menmen, rart de ikke ser det selv egentlig. Haha får håpe jeg ikke ser syk ut da, men skal spørre frisøren sånn at det ikke blir helt krise. Om bildet funker, så tenker jeg på en av disse: Anonymous poster hash: 3f68a...262
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #13 Skrevet 11. juni 2015 Jobber i helsesektroen selv, og her er det alt fra langhåra skjeggulfer på harleys, til lady gaga-inspirerte looks, og de er alle dyktige folk:) Tror det går helt fint med rødt hår:) Anonymous poster hash: 872b3...ed5 2
Chizue Skrevet 11. juni 2015 #14 Skrevet 11. juni 2015 Haha oh gosh.. Når noen farger håret helt svart, eller helt ketchup-rødt får jeg vondt i hjerterota! Menmen, rart de ikke ser det selv egentlig. Haha får håpe jeg ikke ser syk ut da, men skal spørre frisøren sånn at det ikke blir helt krise. Om bildet funker, så tenker jeg på en av disse: Anonymous poster hash: 3f68a...262 De ser fine ut ja Hmm..Noe som minner meg på denne siden her: http://www.taaz.com/ En egen virtuel makeover, litt gøy da Ikke så mange farger å velge mellom egentlig, noe som er litt synd, men men x)
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #15 Skrevet 11. juni 2015 Jeg har naturlig rødt hår og har aldri hatt tanker om at jeg ikke blir tatt seriøst pga hårfargen.Anonymous poster hash: 6ac4d...525 1
Jeane Skrevet 11. juni 2015 #16 Skrevet 11. juni 2015 Om bildet funker, så tenker jeg på en av disse: Anonymous poster hash: 3f68a...262 Det var den type rødt hår jeg hadde. Det er jo ingen som tror det er naturlig, men jeg opplevde bare positive tilbakemeldinger. Fordommer merket jeg ikke noe til, men det var jo sikkert noen som syntes det var stygt. Det er det alltid, uansett hvordan man kler seg eller har håret.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #17 Skrevet 11. juni 2015 Jeg har naturlig rødt hår og har aldri hatt tanker om at jeg ikke blir tatt seriøst pga hårfargen.Anonymous poster hash: 6ac4d...525 Naturlig rødt blir jo litt annet! Du er så heldig, rødt hår er definitivt den fineste fargen Har hatt oransje hår som så naturlig ut før, fikk bare bra tilbakemeldinger på det så. Anonymous poster hash: 3f68a...262
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #18 Skrevet 11. juni 2015 Det var den type rødt hår jeg hadde. Det er jo ingen som tror det er naturlig, men jeg opplevde bare positive tilbakemeldinger. Fordommer merket jeg ikke noe til, men det var jo sikkert noen som syntes det var stygt. Det er det alltid, uansett hvordan man kler seg eller har håret. Åh så bra å høre! Da satser jeg på at det går bra, om ikke får jeg gå for en mer naturlig rød-farge :-D Anonymous poster hash: 3f68a...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå