AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Vi har kjøpt oss hus, hvor selgeren skriver i salgsdokumentet at det var nymalt i 2013. Det står ingenting om mugg i veggene fra takstrapporten som bare er noen måneder gammelt. Begge parter har boligsalgs forsikring. Hvem bør vi kontakte? Det er dessverre mugg over hele huset. Noen som har vært i lignende problem? Anonymous poster hash: d135f...99b
HvittHus Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Hva slags mugg tenker du på? Det er nemlig vanlig med svertesopp på kledning, men det er kanskje ikke det du har på huset ditt?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Hva slags mugg tenker du på? Det er nemlig vanlig med svertesopp på kledning, men det er kanskje ikke det du har på huset ditt? Jeg vet dessverre ikke. Det ble oppdaget av en maler vi hadde på besøk, da han trodde at malingen på utvendig vegg var over 10år gammelt. Sannsynligvis var veggene fuktig da det ble malt. Malingen er tett og glatt, hvis det sier deg noe? Anonymous poster hash: d135f...99b
HvittHus Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Jeg vet dessverre ikke. Det ble oppdaget av en maler vi hadde på besøk, da han trodde at malingen på utvendig vegg var over 10år gammelt. Sannsynligvis var veggene fuktig da det ble malt. Malingen er tett og glatt, hvis det sier deg noe?Anonymous poster hash: d135f...99b Svertesopp er temmelig vanlig på maling. Ser slik ut når det er svært utbredt: http://www.viivilla.no/globalassets/norway/redaksjonelle-bilder/2012/03/21/svertesopp2.jpg Sa ikke maleren noe om hvilken sopp/mugg han trodde det var?
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Svertesopp er temmelig vanlig på maling. Ser slik ut når det er svært utbredt: http://www.viivilla.no/globalassets/norway/redaksjonelle-bilder/2012/03/21/svertesopp2.jpg Sa ikke maleren noe om hvilken sopp/mugg han trodde det var? Nei, det gjorde han ikke. Men er det vanlig at svertesopp kommer så fort når malingen bare er 2år gammelt? Jeg søker alt om svertesopp nå. Tusen takk. Da kan jeg sove godt inatt. Anonymous poster hash: d135f...99b
HvittHus Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Nei, det gjorde han ikke. Men er det vanlig at svertesopp kommer så fort når malingen bare er 2år gammelt? Jeg søker alt om svertesopp nå. Tusen takk. Da kan jeg sove godt inatt.Anonymous poster hash: d135f...99b Ja er det malt billig maling, kommer soppen ganske fort. Klima har også noe å si, samt farge på huset. Vi har hvitmalt hus og vasker veggene minst hvert annet år.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Nei, det gjorde han ikke. Men er det vanlig at svertesopp kommer så fort når malingen bare er 2år gammelt? Jeg søker alt om svertesopp nå. Tusen takk. Da kan jeg sove godt inatt. Anonymous poster hash: d135f...99b Sverte sopp er en samlebetegnelse på all mugg som etterlater grått/sort belegg. Mugg er ikke noe en takstmann uttaler seg om. Det er helt umulig å si noe mer om dette når beskrivelsen er så vag. Anonymous poster hash: e8a28...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå