AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Hei! Jeg har fått en ipad fra en nedlagt it-avdeling i kommunen. iPaden har aldri vært brukt, og den er i oppsettmodus. Dette var altså en iPad de ikke gadd å ofre tid på. Min far jobber som vaktmester og fikk derfor muligheten til å ta med seg det han ville da avdelingen la ned. Jeg har prøvd uten hell å fikse den med ituneskontoen min og prøver å laste ned oppdateringen til ipaden via den, men det går ikke veldig bra Nå som nettbrettet mitt har tatt konken vurderer jeg sterkt å ta ipaden med til Pippin og spørre om de kan hjelpe meg. Men jeg er så redd for at de skal tro det er stjålet siden det kan hende det står på kommunens navn (pleier det det..?) Tror dere de vil tro det? Litt kjipt å ha en ipad her som ikke kan brukes (Jeg kommer ikke til å spørre om skriftlig tillatelse fra kommunen, da lar jeg det heller ligge, for dette er skikkelig kleint ) Anonymous poster hash: ae4b2...a85
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 hvis du ikke kan be den du har fått den av om en bekreftelse får du i hvert fall meg til å tenke at du kanskje egentlig spør om sjansene for å bli tatt om du ber om support for en stjålet ipad. Jeg regner med at du er ærlig, men det er litt rart at du ikke vil be om en bekreftelse på at du har fått den.Anonymous poster hash: 7bb5b...01c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Hvor gammelt er ipaden? Hvilken modell? Kan være at den er rett og slett for gammel til nyeste iOS. Anonymous poster hash: 96887...11c
yupyup Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Nå ryker anonymiteten, men men.. Ipaden er relativt gammel, 3år kanskje? Men den har aldri vært brukt, og jeg får koblet den til iTunes slik at den velger å laste ned rett programvare, men så krasjer den alltid underveis
yupyup Skrevet 11. juni 2015 #5 Skrevet 11. juni 2015 Tror dere det vil være nok med en skriftlig "tillatelse" fra min far hvor det står at den har tilhørt kommunen, men nå har blitt gitt bort? Vet ikke helt hvem andre jeg skulle fått tillatelse fra, når it-avdelinga er lagt ned..
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #6 Skrevet 11. juni 2015 Så lenge den ikke har vært synket mot icloud eller den har passord er det bare tut og kjør. Har du prøvd å koble den til en pc med iTunes? Den kommer nok ikke opp med rødt flagg og stjålet med store bokstaver. Og så lenge den ikke har vært i bruk skal det nå bare være å sette i gang å bruke den?Anonymous poster hash: 2b094...d2f
yupyup Skrevet 11. juni 2015 #7 Skrevet 11. juni 2015 Så lenge den ikke har vært synket mot icloud eller den har passord er det bare tut og kjør. Har du prøvd å koble den til en pc med iTunes? Den kommer nok ikke opp med rødt flagg og stjålet med store bokstaver. Og så lenge den ikke har vært i bruk skal det nå bare være å sette i gang å bruke den?Anonymous poster hash: 2b094...d2f Den kan ikke brukes fordi man ikke kommer seg forbi "førstegangsregistreringa" Jeg har prøvd å koble den til itunes og laste ned nødvendig programvare til den (kommer opp som alternativ "reparere") men den krasjer ALLTID underveis, så jeg håpte kanskje noen på pippin visste hva som var galt og hva som kan gjøres. Har googla meg i hjel på å prøve å finne ut svar, men finner ingen :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå