Gå til innhold

Likheter mellom storesøster og lillebror? Både utseende messig og oppførsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lillebror kommer til familien om en mnd ca, og er så spent på hvordan det vil bli.

Hvem han ligner på og hvordan han blir som person i forhold til storesøster :)

Hvordan var det for dere?

Anonymous poster hash: 6f293...374

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har noen likheter utseendemessig, særlig er det lett å se på babybilder. (Det hjelper kanskje at minsten bruker de samme klærne som storesøster, da blir de plutselig veldig like. :P ) De er forskjellige når det kommer til størrelse (gutter er jo oftest større), hårvekst og noen sånne ting.

I lynne og personlighet har de også både likheter og forskjeller. Eldste var veldig nærhetssøkende og puppegal som baby, mens lillebror ikke var så interessert i å ligge inntil, få pupp som trøst osv. Storesøster var og er også en mer forsiktig type, mens minsten kjører rett på og utforsker så vi aldri får sitte i fred. Men han får også mer rom til sånt siden vi nå er "avslappa andregangsforeldre". :fnise:

Begge er matglade(/-gale), glad i herjing og tøys, glad i bøker og sang og har stort sett godt humør. Og de er utrolig glade i hverandre. :hjerte:

Det er bare å gle seg!

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to jenter. De har vært veldig like i utvikling (mht milepæler) og også på andre områder som søvn, øbake om nærhet, ikke ligge i vogn etc. Synes ikke vi har fått oss så mange store overraskelser med lillesøster, men hun er nok hakket mer aktiv og utadvendt enn storesøster. Tipper de er født med litt ulike personligheter, i tillegg til at de har hatt litt ulike betingelser ved at lillesøster ikke har vært så "beskyttet" som storesøster (har blitt dratt med rundt litt mer). Utseendemessig er de både like og ulike... Noen kommenterer at de er ekstremt like, mens andre ikke synes de er like i det hele tatt. Tror det skyldes at de er ganske like i ansiktstrekk, men har litt ulike farger, så det spørs litt hva man vektlegger på en måte.

Anonymous poster hash: 2f21c...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min lillebror kunne ikke vært mer ulike. Når jeg var baby var jeg gj.snitt stor og lang, veldig tidlig utviklet og skikkelig sosial/glad i folk.

Han var ekstremt stor (veide vell 15 kg som 6 måneder) sein i all utvikling og skeptisk til alle utenom mamma.

Nå er vi begge voksne, og fremdeles tror ikke folk vi er søsken. Jeg er lys, han mørk. Jeg er aktiv og sosial, han trives best i eget selskap. Alle ting jeg liker syns han er teit, og motsatt.

Anonymous poster hash: 9b56f...fc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...