Gå til innhold

Ble superforkjølet på få dager, har nå mistet stemmen. Noen tips?

Catherine09

Anbefalte innlegg

Jeg hadde merket at det hadde klødd bak i halsen i noen dager nå, også plutselig begynte jeg å nyse som en gal. Nysingen startet på mandag. Jeg følte meg helt frisk på morningen, men rundt lunsj begynte jeg å snufse og nyse hele tiden. Da jeg kom hjem, begynte nesen min å renne veldig mye. Jeg har hatt eksamen denne tiden, vet ikke om stresset påførte meg forkjølelsen... Etter jeg var ferdig med eksamen, gikk jeg hjem og tok litt solhatt og tørket nesa litt mer. Jeg gikk rundt og sang bittelitt (er ikke en sanger), også plutselig klarte jeg ikke å høres ut som meg selv igjen. Stemmen ble veldig hes, men jeg dro på trening likevel. Vet ikke om dette forverret forkjølelsen, men da jeg våknet i dag, var stemmen helt borte. Kan bare hviske, fordi hvis jeg prøver å snakke med noen tone i det hele tatt, høres jeg ut som en 12-årig gutt som går gjennom stemmeskifte. Vet at jeg ikke skal hviske, og har hørt alt mulig av råd. Unngå melkeprodukter, drikk varm melk med honning, spis is, pust inn varm damp over et håndkle, osv. Har noen noen tips til meg? Er desperat, må på skolen imorgen, men hvis jeg ikke kan hviske, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp Bisolvon hostesaft uten smak, og bruk den sånn som det står på pakningen. "Beste" jeg vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knask hvit eller lyseblå Fishermans Friend, drikk te med en hel spiseskje honning i, ha et lite skjeft rundt halsen om natten og hold kjeft noen dager :fnise:

Du har nok fått en liten halsbetennelse, om det ikke bedrer seg i løpet av en ukes tid, ville jeg tatt en tur til legen for å sjekke om du har fått streptokokker for da kan du få antibiotika, men er det viralt er det ingenting å gjøre annet enn å lindre halsvondten og vente til det blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...